Peugeot 308 niskie ciśnienie oleju1.4 vti

08 Cze 2023, 10:41

Witam.
Problem dotyczy Peugeota 308 1.4 vti 95KM z 2008r. Po odpaleniu na zimnym silniku bardzo niskie ciśnienie oleju 1,3 bara po nagrzaniu spada prawie do zera. Wymieniona pompa oleju (wersja bez elektrozaworu) nic nie zmieniła. Wymieniony zawór zwrotny w głowicy (w okolicy bagnetu) również bez efektu. W aucie nowy olej, nowy filtr oleju. Przebieg 200tys km. Ciśnienie mierzone w miejscu czujnika cisnienia jak i w miejscu zaworu zwrotnego w głowicy. Czy ktoś może miał podobny problem i może coś podpowiedzieć? Zastanawiam się jeszcze nad uszczelniaczami wałków rozrządu i obudową filtra oleju może tam jest coś nie tak. W następnej kolejności nasuwają się panewki ale silnik pracuje cicho, nie słychać żadnych stuków. Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki
Adalbert81
Nowicjusz
 
Posty: 8
  • 08 Cze 2023, 12:41

    sprzedać i kupić hdi, te silniki to samo zło niestety,
    Nie wszystko co benzyna to dobre.
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286

    08 Cze 2023, 13:07

    Sprzedaż to raczej ostateczność, chciałbym dojść do tego co jest powodem tak dużego spadku ciśnienia oleju i to ogarnąć.
    Adalbert81
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    08 Cze 2023, 13:29

    niektóre silniki tak mają ,np. audi 3.0 tfsi też na wolnych obrotach obniża ciśnienie oleju żeby silniki nadmiernie nie emitował co2, tam modyfikują pompę oleju, bo niestety takie silniki z małym ciśnieniem nie dojeżdżają dużo kilometrów gdzyż się zacierają.
    Ten twój silnik to wynalazek bmw , bardzo kosztowny w naprawach i raczej ja bym z niego uciekał a nie go naprawiał.
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286

    08 Cze 2023, 14:02

    Cisnienia nie ma też przy wysokich obrotach, nie ma znaczenia czy wolne obroty czy niskie cały czas jest problem. Ewidętnie silnik gdzieś gubi to ciśnienie. Czy orietuje się ktoś czy w głowicy w środku jest jakiś zawór od oleju, ktoś mi podpowiadał że niby tam jakiś, jeżeli by ktoś potwierdził to zdejmowanie głowicy mogłoby mieć sen.
    Adalbert81
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    08 Cze 2023, 14:17

    toyman40 napisał(a):Ten twój silnik to wynalazek bmw
    przydałoby się doszkolenie :ok:
    Niezła porada, coś jest popsute to nabić kogoś na minę, brawo.

    A pompa oleju to jakiej firmy zamontowana? Zalana do pełna przed montażem? Te pompy same się nie odpowietrza.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16555
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    08 Cze 2023, 14:55

    Kao napisał(a):Niezła porada, coś jest popsute to nabić kogoś na minę, brawo.

    w jaką butelkę, niech sprzeda z uszkodzonym silnikiem i już :lol:

    Kao napisał(a):przydałoby się doszkolenie :ok:


    BMW i PSA wspólnie postanowili opracować szereg silników benzynowych, wolnossących i doładowanych dedykowanych szerokiej grupie pojazdów. Wszystkie miały korzystać z nowoczesnych rozwiązań technicznych wspomagających ich efektywność. Wśród modeli do których trafił czterocylindrowy 1.4 VTi możemy wymienić Mini One, Peugeota 207, 208, 308 I generacji czy Citroëna DS3, C4 II generacji i C3 Picasso.
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286

    08 Cze 2023, 15:33

    Oriętuje się ktoś czy w głowicy oprócz tego zaworu który znajduje się przy bagnecie jest jeszcze jakiś? Na schemacie silnika znalazłem tylko ten, a ponoć jest jeszcze jakiś do którego jest dostęp po zdjęciu głowicy. Czy może ktoś potwierdzić.
    Adalbert81
    Nowicjusz
     
    Posty: 8