Peugeot 406 2.0 padło turbo

27 Lis 2007, 22:31

Witam wszystkich:D
Jestem posiadaczem samochodu Peugeot 406 2.0 Turbo benzyna.
Samochód nie ma instalacji gazowej. Jest po wymianie: filtra powietrza, oleju z filtrem olejowym, paska rozrządu, przewodów WN, świec, filtra paliwa.
Mam w swoim aucie problem tego typu, że silnik pracuje nierówno (lekkie przyszarpnięcia w całym zakresie obrotów, a na niskich obrotach co około 3-4 sekundy), a po dodaniu mocniej gazu na niskich obrotach dławi się i potrafi strzelić. Poza tym zaolejony jest cały układ powietrzny od turbiny po kolektor ssący. Moje pytania:
1. Czy taka praca silnika może być spowodowana zużytą turbiną czy szukac innych przyczyn?
2. Wiem, że oprócz wymiany turbiny czeka mnie czyszczenie całego układu. Czy w związku z tym ma ktoś może jakiś złoty sposób na wyczyszczenie chłodnicy powietrza?
3. Turbiny szukać używanej czy odżałować i kupić regenerowaną?
boomek81
Boomek81
Nowicjusz
 
Posty: 1
  • 28 Lis 2007, 12:14

    Jeżeli masz zaolejony kolektor ssący,to opisane przez ciebie problemy z praca silnika mogą być spowodowane właśnie tym.Zolejenie tego elementu faktycznie wskazuje na awarię turbiny.Co do jej zakupu to lepiej kupić regenerowaną niż uzywanę.Aczkolwiek niektórych turbin nie da się naprawić i trzeba kupić nową.Tak więc musisz się zorientować,jaka jest różnica w ich cenie.Jeżeli nie będzie wielka,to lepiej kupić nową.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne