Peugeot 406 coupe lekko falujace obroty

06 Kwi 2018, 23:20

Witam serdecznie, mam pewien problem z którym borykam się juz od dawna. W moim peugeocie 406 coupe 2.0 benzyna gaz obroty silnika lekko faluja, jest to bardzo male falowanie aczkolwiek po popatrzeniu przez chwilę- widoczne dla oka. Kilku mechaników juz przy tym siedziało lecz dalej mam ten problem. Wszystko zaczęło się od falowania, gdy obroty zaczęły falowac, za jakiś czas zaczęła palić sie kontrolka check engine, spalanie bylo za duze, kopcil. Na komputerze wyplul czujnik temperatury, zmieniłem, spalanie sie unormowalo, kontrolka zgasła. Od samego początku mial problem również z prędkościomierzem, czasami potrafił spaść do zero i przeważnie gdy wchodziłem na obroty znowu zaczynał działać. Teraz się to nasililo i czasami potrafi nie działać mi przez kilka kilometrów. Dzis byłem na komputerze, diagnosta mówi, że ciśnienie na kolektorze jest okej, wtryski tez okej, silniczek krokowy (którego podejrzewałem) jego kroki sa w normalnie, aczkolwiek ma prawo sie przyciąć. Mechanik powiedział mi, ze jak nic nie pomoże to trzeba wymienić silnik krokowy. Wracając do predkosciomerza, zastanawiam się czy ma coś wspólnego z obrotami, czy to dwie różne usterki. Mam wrażenie, tak zauważyłem, ze po przekreceniu kluczyka, cyfry i podświetlenie na komputerze czasami załącza sie troche później. Wyczytałem gdzieś ze to moze stacyjka nie łączyć dlatego tez prędkościomierz nie zawsze działa, a mam wrażenie, ze gdy mocniej przekrece kluczykiem, prędkościomierz swiruje rzadiej. Nasuwa mi się myśl, czy moze nie jest to wina komputera pokładowego, obroty, predkosciomerz, spalenie czujnika temperatury. Co o tym myślicie? Czy falujace obroty i prędkościomierz ktory czasem swiruje oraz komputer który czasami później sie włącza to sprawy nie połączone ze sobą czy może to wina sterownika komputera? (na diagnostyce nic nie wykazało). Wiem, troche to skomplikowane, ale będę bardzo wdzięczny jak ktos włączy sie w dyskusję bo mi juz sam nie wiem, a podmianka sterownika do tego samochodu nie jest taka łatwa, bo w moim mieście jeździ tylko jeszcze jeden taki Peugeot. Pozdrawiam
dawid12543
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 21 05 2016
Auto: Peugeot 406 coupe
Silnik: 2.0 135km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Kwi 2018, 14:45

dawid12543 napisał(a):Mechanik powiedział mi, ze jak nic nie pomoże to trzeba wymienić silnik krokowy.
Próbowałeś go wyczyścić? Ja bym tak zrobił w pierwszej kolejności. Czy masz tam EGR? W HDi były ale ty masz benzynę i chyba ona nie miała, warto to jednak sprawdzić.

Raczej falujące obroty to nie wina obrotomierza w liczniku. Jeżeli masz jednak czasem problem to warto sprawdzić kostki podłączeniowe do licznika i ewentualnie je przeczyścić. Stacyjka też może być wyrobiona, jednak w pierwszej kolejności warto sprawdzić wtyki i podłączenia do niej.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Kwi 2018, 11:45

To prawda, EGR jest tylko w HDI, w mojej benzynie nie ma. Krokowy był czyszczony. Postanowiłem, że wydam te 120 zł na krokowy konkretnej firmy, zamówię go w poniedziałek i zobaczymy czy coś sie poprawi. Jeśli chodzi o predkosciomerz to zauważyłem pewną zależność, w momencie kiedy przekręce delikatnie na zapłon stacyjke, komputer, klimatyzacja oraz ikony na kokpicie się nie świecą, dopiero po mocniejszym przekręceniu wszystko zaczyna działać. Najprawdopodobniej, jak mówisz, stacyjka jest wyrobiona. Ostatnio też spaliły mi się 2 żarówki od predkosciomerza aczkolwiek najprawdopodobniej to zwyczajny zbieg okoliczności, bo jednak lata robią swoje. Będę odzywał sie dalej jak zmienię krokowy, dziękuję bardzo za komentarz.
dawid12543
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 21 05 2016
Auto: Peugeot 406 coupe
Silnik: 2.0 135km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Kwi 2018, 14:37

To daj znać jak wymienisz krokowca bo jestem ciekaw.
Stacyjka jak jest wyrobiona to już tylko wymiana pozostaje lub przerobienie na przycisk start/stop :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najlepsza taksówka na świecie? Hybryda!
    Był czas, gdy w Polsce, Niemczech i wielu innych krajach Europy na ulicach dominowały taksówki z silnikami Diesla, a jednym z najczęściej wybieranych samochodów był Mercedes W124. Dziś taksówkarze na ...