Mondeo Mk3 2.0 TDCI - świst/gwizd turbiny

23 Lut 2018, 19:54

Witam, zwracam się do Was z problemem, który wystąpił kilka dni temu.

Auto: Mondeo Mk3 2.0 TDCI 130 KM, salon PL, I wł.

Opis problemu: jechałem kilka dni temu do Niemiec 750 km (z Wrocławia), na ostatnich 100 km pojawił się dziwny świst/gwizd turbiny przy przyspieszaniu (około 2000-2200 obrotów). Moc nie spadła, nie kopci, wszystko jeździ jak dawniej. Tylko ten dźwięk, jakby za dużo powietrza wpadało. Co ciekawe, oleje i filtry były wymieniane dosłownie 2 tygodnie temu.

Czy jest to uszczelka/wąż kolektora dolotowego czy coś poważniejszego? I co najważniejsze, czy dojadę na tym spokojnie do PL? Średnio mi się widzi sprzedawać nerkę niemieckiemu mechanikowi.

Pozdrawiam.
pedro666
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 13 07 2015
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

23 Lut 2018, 20:47

Z tego co wieem jak diesle przyśpieszają albo wkręcają się na obroty to gwiżdżę i świżdze im turbinka.. :D
gber44
 

23 Lut 2018, 20:54

pedro666 napisał(a):Czy jest to uszczelka/wąż kolektora dolotowego czy coś poważniejszego?
nikt Ci nie zgadnie takoooo..... maska do góry i weryfikuj skąd słychać gwizd, Ty słuchaj a niech ktoś daje gazu i módl się żeby to nie było turbo bo będziesz musiał tą nerkę sprzedać heh
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16736
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Lut 2018, 21:56

Racja, sprawdź na początku te uszczelkę i waż kolektora dolotowego, czy nie ma przedmuchów, czy nie jest przetarty.
@Kao - nie strasz człowiekaa, bo przestraszy się na zawał.. :P
gber44
 

23 Lut 2018, 22:26

gruber99 napisał(a):@Kao - nie strasz człowiekaa, bo przestraszy się na zawał.. :P

lepiej być gotowym na wszystko ale życzę tylko jakiejś pierdoły :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16736
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Lut 2018, 09:12

Właśnie Panowie tu leży problem, maska w górze, kolega daje gaz, a ja się nie mogę niczego doszukać. Szum słychać zarówno w środku, jak i pod maską. Natomiast wyłącznie szum, nie zauważyłem raczej żeby silnik pracował nierówno. Jak mogę samodzielnie sprawdzić te uszczelki? Bo szczerze mówiąc nie mam pojęcia gdzie szukać, wąż namierzyłem ale tylko fragment.
pedro666
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 13 07 2015
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Toyota AA 1936 rok
    Napędzana 3,4-litrowym silnikiem z 6 cylindrami Toyota AA była pierwszym samochodem tego producenta. Prototyp wybudowany w domowych warunkach został zaprezentowany podczas pokazów w Tokio. Razem z modelem AA premierę ...

24 Lut 2018, 21:14

no niestety my na odległość nie pomożemy, możemy tylko naprowadzić cię że najprawdopodobniej to nieszczelność w układzie doładowania lub zatarte turbo.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16736
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Mar 2018, 10:55

Panowie, po powrocie do PL sprawdziłem i całe szczęście tak jak podejrzewałem - wąż kolektora turbo (ten co idzie pod akumulatorem) - szybka robota, turbo zdrowe.
Dzięki za pomoc!
pedro666
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 13 07 2015
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

10 Kwi 2018, 10:39

Ja trochę podbiję temat. U mnie na najwyzszym biegu, jesli tak moge to nazwac przy automacie, slychac taki warkot, chrupanie przez jakis czas. Może ktoś z kolegów się z tym spotkał i może coś zasugerować. Mechanik oczywiscie rozkłada ręce i mówi że rocznik ma swoje prawa i ford to juz wiadomo.
Kat1995
Obserwowany
 
Posty: 1
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Mondeo / Mickra
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Kwi 2018, 20:51

Nie podpinaj się do tematu który nie jest związany z Twoim problemem.
U Ciebie to bardziej wygląda na uszkodzenie w skrzyni biegów. Zawsze na ostatnim biegu tak masz? nie zależnie od obrotów?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16736
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4