Peugeot 407 2,0 16V 140 KM - słabsza moc (jednak coś jest na rzeczy)

14 Sie 2017, 17:28

Witam,

W ostatnich tematach pisałem o wrażeniu niewystarczającej mocy w swoim peugeocie (2008 r).
Ponieważ oddałem go do wymiany rozrządu, poprosiłem też mechaników o sprawdzenie ciśnienia sprężania i wyniki spowodowały, że zrobiło mi się miękko pod nogami.
Otóż:
12; 9; 11,5; 9,5 atm na kolejnych cylindrach.
Jak widać dobrze nie jest... :?
Pewnie powiecie, że cylinder lub pierścienie, lub zawory, w każdym razie coś w okolicy tłoków/cylindrów czyli de facto problem z samym silnikiem.
Pewnie od zbyt niskiego ciśnienia ten spadek mocy; duża jest utrata przy takich parametrach ?
Mechanik powiedział, żeby na razie z tym nic nie robić, bo są to "dopuszczające" parametry, no i jak zacznie się pogarszać to silnik do wymiany, bo remont się nie opłaca finansowo.
Konkluzja więc taka że z dużym prawdopodobieństwem silnik wyeksploatowany.
Czy faktycznie jest d..a i jedyne co pozostanie to wymiana silnika ?
Robić jakieś próby olejowe ?
Wymieniać olej na taki o większej lepkości - to coś da ?
Proszę o porady.
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

16 Sie 2017, 16:43

Kordyt napisał(a):12; 9; 11,5; 9,5 atm na kolejnych cylindrach.
Są to spore różnice ciśnienia przez to silnik może nie pracować równo. Wartości dopuszczalne by były jak by ciśnienia były w miarę podobne.

Na jakim oleju jeździsz?

Kordyt napisał(a):Robić jakieś próby olejowe ?
Będziesz wtedy wiedział czy problem leży w pierścieniach.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Sie 2017, 17:38

Czy muszę sie bardzo spieszyc z tym ?
Nie bedzie to uszkadzało układu korbowego jak bede tak jakis czas jechał ? ( do momentu znalezienia mechanika) Czy raczej powinienem tym autem poki co nie jeździć ?
Czy takie różnice w ciśnieniu moga byc powodem duzych czy niewielkich spadków mocy ?
Czy muszę robic kapitalkę silnika ? Czy sama wymiana pierścieni i ew. regeneracja głowicy moze wystarczyć ? Czym sie kierowac szukajac takiego mechanika ? Nie chce trafic na naciągacza-partacza.
Robić próbe olejowa czy moze lepiej uszczelnic i górę i dół ?
Jeżdżę na syntetyku mobil 1 5w40.
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

16 Sie 2017, 21:33

Kordyt napisał(a):Czy muszę sie bardzo spieszyc z tym ?
Dobrze by było sprawdzić przez próbę olejową wtedy będziesz wiedział na czym stoisz.

Kordyt napisał(a):Czy takie różnice w ciśnieniu moga byc powodem duzych czy niewielkich spadków mocy ?
Mogą.

Kordyt napisał(a):Czy muszę robic kapitalkę silnika ? Czy sama wymiana pierścieni i ew. regeneracja głowicy moze wystarczyć ?
Na razie nie wiesz co dokładnie trzeba zrobić.

Kordyt napisał(a):Robić próbe olejowa czy moze lepiej uszczelnic i górę i dół ?
Zdecydowanie zrobić próbę olejową będziesz wtedy wiedział czy to pierścienie czy góra silnika.

Kordyt napisał(a):Jeżdżę na syntetyku mobil 1 5w40
Czy ubywa Ci go? Jesteś w stanie określić ile w przeliczeniu na np. 1000 km musisz dolać?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Sie 2017, 21:37

Na ok 2000 km zeszlo mi troche ponad 1/4 l ale mniej niz 1/2 l. Liczmy ze 1/3
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

17 Sie 2017, 09:52

To masz około 150ml na 1000km więc nie jest źle :)
Zrób tą próbę olejową i daj znać jak wyjdzie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999