Peugeot 407, ABS i ESP defect, pomocy!!!

13 Wrz 2008, 13:41

Witam serdecznie!
Zaczely mi sie swiecic kontrolki .
ABS i ESP defect.
Podpialem moje 407 pod kompa i taka diagnoza:

RaerLH wheel speed sensor signal.
Open circuit.
short circuit to positive.
short circuit to earth.

Zrozumialem ze to dotyczy tylnych kol.
krotkie spiecie, uziemic przewod elektryczny??

pomocy!!!
jarus_s
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Warszawa
  • 15 Wrz 2008, 10:01

    RaerLH sygnału czujnika prędkości koła.
    Obwód otwarty.
    zwarcia do pozytywnych.
    zwarcia do ziemi.
    EXAL
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 256

    15 Wrz 2008, 13:15

    Dzieki EXAL za zainteresowanie moim tematem
    i udzielenie odpowiedzi, ale ja nie prosilem o tlumaczenie,
    ale o rade..
    Diagnoza, ktora zamiescilem wyzej inaczej sie tlumaczy
    w jezyku technicznym..
    Dowiedzialem sie juz, ze RaerLH wheel oznacza tylne lewe kolo...
    i rzeczywiscie okazalo sie ze ten czujnik jako jedyny nie pracuje..
    ale teraz nie wiem, czy powstalo jakies spiecie i musze go wymienic
    na nowy, czy da sie cos innego zastosowac..
    styki byly czyszczone, sprawdzalem docisk na zlaczu i nadal
    blad istnieje..
    cos jeszcze zostaje mi do sprawdzenia, czy jedyna roada to zakup
    nowego czyjnika ABS?
    jarus_s
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Warszawa

    15 Wrz 2008, 22:15

    Napisane przez ciebie błędy ABS-u mogą świadczyć o uszkodzeniu obwodu,czyli przewodów - może być gdzieś przetarty przewód,mogą być zaśniedziałe styki na złączu itd.Niewykluczone też jest,że poprostu co często się zdarza,wysiadł czujnik prędkości koła.W tej sytuacji nic cię nie ratuje jak wymiana czujnika.
    NIe pamiętam tylko,jak pracuje moduł ABS w tym silniku - czy trzeba błąd skasować,czy jak się usterkę naprawi,to błąd pozostaje tylko w pamięci,ale kontrolki gasną.Bo być może,że był zaśniedziały styk na złączu,przeczyściłeś i jest ok,ale trzeba błąd wykasować,żeby ABS zaczął pracować.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    15 Wrz 2008, 22:30

    Niestety, nie moge sprawdzic czy przewod jest przetarty, bo troche ciesno jest schowany.. wtyki byly przedmuchiwane i raczej powinno byc ok.. mozliwe ze czujnik ulegl zwarciu... musze sie przyznac, ze chyba zbyt dokladnie chcialem umyc auto i potraktowalem kola mocnym cisnieniem, wprowadzonym do srodka kola..
    abstrahujac... po przeczyszczeniu zlaczy, probowalismy ponownie polaczyc sie (przez OBD2) i niestety nie bylo opcji do anulowania bledu.. podczas jazdy czujnik nie wykazywal opornosci.. jedyna opcja to chyba wymienic..
    zobaczymy czy blad zniknie..
    dzieki za odp..
    jarus_s
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Warszawa

    16 Wrz 2008, 22:03

    Witam,
    Nie ma innego wyjscia, trzeba go zmienic. I nie bedzie to proste. Kabel przechodzi nad zbiornikiem paliwa i zlaczka znajduje sie obok pompy paliwa (dostepna pod tylnym siedzeniem).
    Pozdrowienia. Georges
    georgesgr
    Nowicjusz
     
    Posty: 21
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
      Obserwacja drogi - wzrok, koncentracja, analiza
      Ile by się nie mówiło o bezpieczeństwie, zawsze w rozmowach pojawia się temat obserwacji drogi. W całym procesie obserwacji kluczowe są trzy elementy. Pierwszym jest obszar, który skanujemy wzrokiem. Powinien ...