Peugeot 407 dźwięk świerszcza

27 Lip 2017, 15:44

Peugeot 407 16V 2.0.
Z pod maski z prawej strony (str pasażera) dobiega wyraźny dźwięk takiego skrzypienia. Takiego jak swierszcz cyklicznie co niecałą sekundę się powtarzającego (to takie: "ćwir-ćwir-ćwir..."). I na postoju tak jest i w czasie jazdy. Początkowo bylo tak ze po przejechaniu kilku km dzwiek znikal teraz jest obecny cały czas. Dzwiek dobiega z rolek i paska klinowego.
Niestety nie dostrzeglrm tam nic niepokojącego nie wiem jak to diagnozowac moze lepiej po prostu powymieniac ? A moze to inne zrodlo problemu ?
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

27 Lip 2017, 16:32

Kordyt napisał(a):Dzwiek dobiega z rolek i paska klinowego.
No ok ale w takim przypadku jak zwiększasz obroty to dźwięk powinien narastać z większą częstotliwością. Tak się dzieje?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Lip 2017, 16:49

No wlasnie... Tego nie jestem pewien. Bo tylko sprawdzałem na postoju i po spuszczeniu szyby w czasie kazdy po rozpedzeniu. Teraz pójdę ti dokladnie sprawdzę
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

27 Lip 2017, 17:00

To zobacz na postoju jak dodajesz gazu czy ten dźwięk się zmienia bo jak nie to nie może być to o czym piszesz.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Lip 2017, 17:34

Wiem ze nie moze.
Dzwiek sie zmienia juz przylekkiej zmianie obrotów. Wlasciwie to trudno powiedziec czy zanika czy przyspiesza do tego stopnia ze staje sie "ciągły" w kazdym razie sie rozmywa.
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

27 Lip 2017, 20:09

Kordyt napisał(a):Dzwiek sie zmienia juz przylekkiej zmianie obrotów.
No to będzie pewnie coś związane z rolkami na pasku pewnie tak jak wspominałeś.

Z tego co kojarzę to pompa wody jest chyba u Ciebie na pasku rozrządu?
Można wziąć stetoskop diagnostyczny i słuchać przy każdej rolce oceniając gdzie będzie najgłośniej hałasowało. Można zdjąć pasek i sprawdzić poszczególne rolki osobno. Tu masz jeszcze pompę od wspomagania którą też można podejrzewać.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota GT86
    Długo oczekiwany sportowy samochód Toyoty znalazł się w salonach sprzedaży w 2012 roku, wraz z bliźniaczym modelem Subaru BRZ. Oba samochody współpracujących ze sobą japońskich producentów zajęły drugie ...
    Wystawa "Od 0 do 100" w Audi museum mobile
    Wystawa "Od 0 do 100", prezentowana w Audi museum mobile w Ingolstadt, ukazuje moment, w którym marka Audi weszła na stałe do segmentu aut klasy wyższej. Tym momentem, bardzo znaczącym w historii koncernu AUDI AG, ...

30 Lip 2017, 10:08

Oprócz tego chyba jeszcze rozrząd wymienię. Auto używane i w sumie nie mam pojęcia kiedy był rozrząd wymieniany i jaki tam włożyli.

Teraz też nie wiem czy warto kupować zamiennik ? Jeśli tak to jaka firma jest dobra ?
Czy lepiej kupować oryginalne od Peugeota ?
Nie będę na tym oszczędzał bo chcę żeby wszystko działało i na długo było ok, ale też nie chce przepłacać jeśli są zamienniki które jakościowo dorównują oryginałom.
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

31 Lip 2017, 11:46

Kordyt napisał(a):Teraz też nie wiem czy warto kupować zamiennik ? Jeśli tak to jaka firma jest dobra ?
Czy lepiej kupować oryginalne od Peugeota ?
Zadzwoń do serwisu i zapytaj się o cenę i producenta części do rozrządu (powinni podać bez problemu). Będziesz wiedział jaki koszt sprawdzisz ile kosztuje poza serwisem :)

Tu masz też info na temat części do rozrządu jakich firm warto brać pod uwagę rozrzad-jakiej-firmy-kupic-vt85806.htm

Kordyt napisał(a):Teraz też nie wiem czy warto kupować zamiennik ?

Pamiętaj że rozrząd kupujesz tylko sprawdzonych firm żeby uniknąć w przyszłości kłopotów. Tu lepiej wydać trochę więcej i mieć spokój niż jeździć na bombie zegarowej :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

31 Lip 2017, 19:14

[link do iParts wygasł]
Taki zestaw bylby ok ?
Do tego bym dokupil pasek klinowy rolke napinacza i pompe wody ?
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

05 Sie 2017, 08:49

Ponawiam pytanie.
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

09 Sie 2017, 13:43

Ja bym wziął rolki i pompę wody SKF, a pasek Conti. Możesz też rozważyć komplet Bosch'a ostatnio poprawili się robiąc lepsze części ale i Gates też będzie ok.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999