Fabia I 1.2 2006 traci moc na zimnym silniku

06 Sie 2017, 23:06

Witam serdecznie,

Moja Skoda Fabia 1,2 (benzyna + gaz) z roku 2006 traci moc na zimnym silniku. Żółta kontrolka silnika po zapaleniu silnika wciąż jest włączona. Po niedługiej chwili zaczyna migać i moc silnika równomiernie spada. Jedynym ratunkiem jest wyłączenie i ponowne włączenie silnika. Sytuacja wraca do normy (poza wciąż zapaloną kontrolką silnika), lecz po chwili sytuacja powtarza się: miganie kontrolki, spadająca moc, resetowanie silnika. Dzieje się tak podczas jazdy zarówno na benzynie, jak i na LPG. Po rozgrzaniu się silnika do 90 st. defekt już nie występuje.
Mechanicy w autoryzowanym serwisie dealera Skody po moich wielokrotnych wizytach orzekli, iż problem pojawia się w przedziale temperaturowym 28-45 st., ale nie potrafią znaleźć przyczyny usterki.
Wykonaliśmy już następujące czynności:
- pomiar szczelności komór – TPI
- pomiar ciśnienia sprężenia w różnych zakresach temp. silnika od zimnego do gorącego
- wymieniono czujnik temperatury G62 rozjechana korekta
- dokonano pomiaru wydatków wtryskiwaczy benzynowych i je zamieniono
- wymieniono wtryskiwacze LPG (niewłaściwa korekta przelewały)
- LPG odłączono w zaślepiono przewód podciśnienia parownika (jest wpięty w kolektor przy cyl. nr 1)
- jazdę próbną wykonano na benzynie
- wymieniono paliwo, zmierzono ciśnienie paliwa ok, wymieniono filtr paliwa poprzedni utrzymywał za wysokie ciśnienie
- wymieniono świece zapłonowe i zamieniono cewki zapłonowe
- sprawdzono stawienie rozrządu – ok.
- dokonano pomiar sygnału wtryskiwaczy i cewek zapłonowych – ok. (oscyloskop)
- wymieniono sterownik silnika
Wszystkie powyższe działania nie odniosły skutku.
Komputer pokazuje błąd nr P0301: wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze

Proszę o poradę, gdyż nie wiem co mam robić.
Bezradny mechanik proponuje wymianę całego silnika. A co Wy sądzicie?
8maciej8
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Skoda Fabia I
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

09 Sie 2017, 14:49

8maciej8 napisał(a):dokonano pomiar sygnału wtryskiwaczy i cewek zapłonowych – ok. (oscyloskop)
Czy ten pomiar robiono w temperaturze w której zazwyczaj występuje błąd?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corolla sedan, hatchback i TS kombi
    Toyota postanowiła zrezygnować z nazwy Auris – obejmującej w ostatnich latach w Europie kompaktowego hatchbacka i kombi – i powrócić do oferowania Corolli w trzech odmianach nadwoziowych. Rewolucja dotknęła ...