Peugeot 5008 2010 1.6 THP błąd silnika

28 Paź 2019, 19:19

Witam.
Mam problem. Mianowicie, jakiś czas temu zapaliła się kontrolka błąd silnika. podjechałem do mechanika skasował błąd i stwierdził że drobne błędy.za kilka dni ponownie się zapaliła ale tym razem samochód stracił moc wyglądało to tak jakby sonda lambda ( ponieważ podobny przypadek miałem w lagunie). Okazało się że silnik pracuje nie równo mechanik stwierdził że wina łańcucha. został wymieniony na nowy z napinaczem koła zębate itd.nowe świece ,4 cewki zapłonowe, świeży olej itd.zostaly wyczyszczone kanały,sprawdzony komputer.teraz to wygląda tak.po odpaleniu na zimnym samochód ma moc mimo że pali się engine po rozgrzaniu traci moc i przez jakiś czas kontrolka zaczyna mrugać. po zgaszeniu i ponownym rozruchu auto normalnie przyspiesza ale po kilku kilometrach znowu to samo. akumulator też jest nowy. Macie jakieś pomysły bo mechanik rozkłada ręce.wiem że nie są to najlepsze silniki ale raczej naprawiane.
Dario21
Nowicjusz
 
Posty: 3

28 Paź 2019, 23:12

Gość wymienił ci w uj części na oślep? Zapłaciłeś za to?
Na początek to jedź w inne miejsce

Kiedy auto traci moc to pracuje na wszystkich cylindrach?
Lewe paliwo?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

29 Paź 2019, 01:43

Rozrząd faktycznie hałasował z tym się zgodzę, paliwo? Też myślałem ale leje dobre BP albo Shell. Nie zapłaciłem jeszcze .na dzień dzisiejszy to około 1100 euro.silnik został przepłukany z nagaru również. Oké ale dlaczego na zimnym pracuje prawidłowo do momentu rozgrzania? Kończą mi się pomysły, a na niego nie mam już siły. Motor był podłączony rzekomo przez cały dzień pod komputerem i badał parametry. stwierdził że silnik oké ale trzeba wyczyścić z nagaru bo wypada zapłon, a tu klapa, jak było tak jest.
Dario21
Nowicjusz
 
Posty: 3

29 Paź 2019, 02:26

Dodam jeszcze że na próbę wstawił nowe cewki zapłonowe i świece myśląc że zakupione są wadliwe i bez rezultatu. Cały czas to samo
Dario21
Nowicjusz
 
Posty: 3

30 Cze 2020, 23:29

Mam taki sam problem z peugeot 5008. Czy udało się wyjaśnić w czym był problem?
Andrey13lev
Obserwowany
 
Posty: 1

01 Lip 2020, 17:40

Koledzy,trzeba przyglądnać sie wałkom rozrządu,tak mi się wydaje,wiem,że to słaby punkt tych silników,częsta przyczyna palenia sie checka,trudna do zdiagnozowania nawet przez mechaników,bo wiadomo,nikt nawet nie podejrzewa,że w autach z dosyć niewielkimi przebiegami mogą być już wytarte,z czasem dochodzi do nierównej pracy silnika,te silniki są b.wrażliwe na zbyt niski poziom oleju,zawsze należy trzymać stan max oraz stosować oleje 5W30 o wyśrubowanych parametrach,olej OW40 takze zalecany przez producenta się nie sprawdził.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)