Peugeot 5008 zero chłodzenia

08 Cze 2014, 18:21

Samochód posiada tryb Auto, który producent zaleca mieć stale włączony. Kiedy zaczęło się robić gorąco klima słabo bo słabo ale po jakiejś pół godzinie coś tam dawała. Szybciej kiedy był zaparkowany w cieniu. Zaczęło się jednak jakiegoś furkotania wiatraczków a parę dni temu całkiem odmówiło posłuszeństwa. Nawet po przełączeniu na tryb manualny nie ma w ogóle żadnego nawiewu. Dziś sprawdzałem jakieś bezpieczniki, ale te co miały coś wspólnego z wentylacją są OK. Ma ktoś jakiś pomysł co mogło aż tak nawalić?

Dodam tylko, że dziś po odpaleniu poczułem przez może minutkę lekki nawiew, ale zaraz wszystko ustało.
Yarecki
Początkujący
 
Posty: 105
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Wrocław
Auto: Peugeot 5008
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

10 Cze 2014, 18:13

Wyszło, że silnik dmuchawy padł. Udało się to wydobyć gorzej jednak będzie z poskładaniem plastików do kupy hehe

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Yarecki
Początkujący
 
Posty: 105
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Wrocław
Auto: Peugeot 5008
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

13 Cze 2014, 12:02

Coś nie wiedzę tu możliwości edycji postu więc debatuje sam ze sobą...

W każdym razie zastanawia mnie jak to jest, że computer nie zgłosił tu usterki silnika dmuchawy. Myślałem, że obsługuje wszystkie podzespoły gdzie idzie prąd...
Yarecki
Początkujący
 
Posty: 105
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Wrocław
Auto: Peugeot 5008
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

13 Cze 2014, 21:36

No jak sam widzisz komputer nie kontroluje wszystkiego. To, co kontroluje konkretne podzespoły, zależne jest od tego, czym jest dana rzecz sterowana. Np. od kontroli świateł ( spalonej żarówki ) jest kontroler świateł. Nie każdy samochód go ma. Więc w jednym samochodzie jak się spali żaówka świateł pozycyjnych to kontrolka się zaświeci, a w drugim już nie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Cze 2014, 23:13

Z pewnością masz rację. Ja jestem w tym temacie laikiem choć dumnym laikiem bo właśnie parę tygodni temu udało mi się samodzielnie wymienić właśnie żarówkę od stopu a teraz silnik od dmuchawy choć nigdy nikt minie nie uczył jak się takie rzeczy robi :) Dziś właśnie wszystko poskładałem a przy okazji znalazłem, że na serwisie urwali zatrzask od dyszy odpowiedzialnej za nawiew na nogi pasażera i teraz się to niespecjalnie trzyma. Dziwi mnie, że producent nie zastosował jakiegoś rozwiązania zapobiegającego wpadaniu liści tak głęboko w wentylację. Wydawałoby się, że wystarczyłaby gdzieś jakaś kratka czy siatka na wlocie a z tego co czytam w okolicach mojego postu niejedna osoba miała ten problem.
Yarecki
Początkujący
 
Posty: 105
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Wrocław
Auto: Peugeot 5008
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak i gdzie kupić części do samochodu?
    Każdy kierowca, niezależnie od tego, jakiego auta jest właścicielem, staje przed koniecznością zakupu nowych części do samochodu. Zazwyczaj jest to wynik normalnej eksploatacji części, a czasem jest to wymuszone przez kolizję ...