Peugeot 508 1.6 hdi od 2015- czy warto? Prośba o poradę

18 Sty 2020, 16:01

Cześć wszystkim,

przeglądając forum zauważyłem, że mało jest postów dotyczących silników diesla 1.6 w 508.

Ja szukam obecnie auta, które pomieści 4 osobową rodzinkę z bagażami oraz sprawdzi się w codziennym normalnym użytkowaniu.

Trasy:
- 4-5 razy w tygodniu po 120 km na ekspresówkach (110-130 km/h)
- około 150 km tygodniowo po mieście i trasach lokalnych
- autostradami praktycznie nie jeżdżę
- 3-4 razy w roku dalsze trasy ok 600 km.

Nie potrzebuję rozwijać prędkości powyżej 150 km/h, a to czy czas od 0 do 100 wynosi 9 czy 11 s nie robi mi różnicy. Ważne natomiast, żeby ze świateł jakoś względnie dynamicznie ruszał do tych 50 km/h i nie zamulał innych uczestników.

Zastanawiam się właśnie nad 508 SW z silnikiem diesla 1.6 z rocznika około 2015.
Budżet to 40-45 tys.

Auto będzie sprowadzane z zagranicy ale przez przyjaciela więc nie obawiam się kręcenia liczników i naprawiania w garażu złomów po wypadkach.

Kluczowe dla mnie jest w pierwszej kolejności ty by było to auto oszczędne i bezawaryjne.
Jasne, że liczy się też przestrzeń i bagażnik ale w tym aspekcie to 508 sw raczej spełnia kryterium.

Nigdy nie miałem własnego diesla.
Jedyny 508, którym jeździłem (nie za długo) to 2.0 hdi więc chciałbym zapytać o Wasze doświadczenia z silnikiem diesla 1.6. Co możecie mi o nim powiedzieć, jak się sprawdza? Może ktoś ma/miał i może coś doradzić.

Dzięki za pomoc
TomK
Obserwowany
 
Posty: 1

18 Sty 2020, 16:31

TomK napisał(a):przeglądając forum zauważyłem, że mało jest postów dotyczących silników diesla 1.6 w 508.


Bo nikt czegoś takiego nie "poleci". Silnik ogólnie spoko, buda 508 również ale kiedy zestawisz jedno z drugim to otrzymujesz duże auto ze słabym silnikiem. Osobiście nigdy bym się na takie połączenie nie zdecydował, podobnie większość forumowiczów. Kiedy ktoś wydaje kilkadziesiąt tysięcy na auto (czy kupował nowe w salonie za 100+) to niekoniecznie chce się denerwować jego mizernymi osiągami. Te 115ps jest odpowiednie do kompakta a nie auta mającego 4,8 długości i ważącego półtorej tony. Kiedy zapakujesz do niego 4 osoby + bagaże to szału nie będzie.

Oczywiście każdy ma inne potrzeby i akurat Tobie może takie coś wystarczyć.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Sty 2020, 13:16

Zgadza się - moc 112 czy 115 KM przy takim aucie to słabe rozwiązanie.
Jeżeli chcesz koniecznie to autko w Dieslu, to raczej trzeba patrzeć na silniki 2.0 - te mają już 140 albo 160 KM. Wtedy można powiedzieć, że te auto będzie normalnie jechało.
TomK napisał(a):Nigdy nie miałem własnego diesla.

TomK napisał(a):Kluczowe dla mnie jest w pierwszej kolejności ty by było to auto oszczędne i bezawaryjne.

Skoro nigdy nie miałeś własnego Diesla, to muszę cię uświadomić niestety - jeżeli chodzi o oszczędność, to za bardzo na to nie licz - silnik 2.0 140 KM spala przy spokojnej jeździe około 5l/100 km. Jak wciśniesz gaz, a zapewne się to nie raz zdarzy :) to spali ci jakieś 7/100km.
Dla porównania ten sam samochód, ale w benzynie 1.6 THP 156 KM spala przy spokojnej jeździe 7l/100km, a przy bardziej wyrywnej około 9l/100km.
Tak więc jeżeli pisząc "oszczędność" masz na myśli koszty paliwa, to przy dzisiejszych cenach paliw, te słowo lekko traci na wartości.
Ale z drugiej strony silniki benzynowe podobno mają problem z rozciągającym się łańcuchem rozrządu. Oczywiście nie jest to jakiś wielki problem, bo rozciągnięty łańcuch można szybko wykryć i wymienić.
Problemy są też ze zautomatyzowaną skrzynią w połączeniu z silnikami 1,6 VTi i 1,6 HDi - tu skrzynia nie działa zbyt płynnie i przyspiesza zużycie sprzęgła.
Jednakże 508 uchodzi za samochód dobrze dopracowany i nawet Diesle nie sprawiają większego problemu. PSA dopracowało nawet PDF :) do tego stopnia, że podobno Diesle nie sprawiają kłopotów z jazdą miejską. Ceny części są w miarę rozsądne. O 508 chodzi opinia, że mało kto po kupnie tego auta jest niezadowolony.
Oczywiście wszystko to jest prawdą pod warunkiem, że poprzednik, który użytkował czy to Diesla czy to benzynę wie, jak takim autem jeździć. Bo zarówno jazda z PDF, dwumasą jak i turbo ma swoje warunki, o których mało który kierowca nie wie - np. po skończonej jeździe z turbo zanim zgasisz silnik trzeba troszkę poczekać aż turbo ostygnie, przy PDF-ie podczas jazdy w mieście nie wciskać bezsensownie gazu w podłogę tylko po to, żeby po 2 sekundach odpuścić, przy dwumasie unikać jazdy na niskich obrotach silnika itd itd. I jak kupisz auto od kogoś, kto tych zasad nie przestrzegał, ty również nie przestrzegasz bo nie przeczytałeś instrukcji obsługi tego auta ( a kto dziś czyta instrukcje obsługi samochodu ), to po przejechaniu 10, 15 tyś km może się okazać, że coś padło. I potem zaczyna krążyć opinia, że ten i ten silnik jest do niczego bo szybko pada turbo czy dwumasa. Ale nikt nie przyzna się dlaczego, bo nawet o tym nie wie, że mógł sam tego uniknąć, a zła opinia na temat tego silnika krąży właśnie z powodu nieprawidłowej eksploatacji samochodu.
Piszę o tym wszystkim, aby przy zakupie używanego dobrze przyjrzeć się np stylowi jazdy właściciela. To dużo może powiedzieć.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Sty 2020, 13:52

MotoAlbercik napisał(a):drugiej strony silniki benzynowe podobno mają problem z rozciągającym się łańcuchem rozrządu. Oczywiście nie jest to jakiś wielki problem, bo rozciągnięty łańcuch można szybko wykryć i wymienić.

Może małe sprostowanko silnik 1,6t jest jednym wielkim problemem i to za spore $$$
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10741
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Sty 2020, 14:18

szybki napisał(a):Może małe sprostowanko silnik 1,6t jest jednym wielkim problemem i to za spore $$$

Jeżeli masz jakieś informacje co się w nim psuje bardziej niż w innych silnikach tego auta, oprócz problemu z rozciągającym się łańcuchem rozrządu, to napisz konkretnie jeżeli można prosić. Uzupełnimy w awariach.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Sty 2020, 14:32

Rozrząd, cewki, branie oleju...do tego są pierdoły wokół silnika. W opcji pugowej podobno bez remontu może przejechać nawet 150k.km. w opcji bmw/mini ma problem zrobić 100k.km.
Temat jest na tyle znany że są firmy które specjalizują się w tych jednostkach starą zabierają i wstawiają po remoncie.
Niby to jakaś pociecha ale koszty duże no i umówmy się pug kombi nie jest od tego żeby zajmować się filozofią uzdatniania go do jazdy niczym tsi tylko do jazdy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10741
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Alergia za kierownicą - jak sobie z nią radzić?
    Razem z wiosną przyszedł ciężki czas dla alergików, uczulonych na pyłki i kurz. Prowadzenie auta w tym okresie jest dla uczuleniowców szczególnie uciążliwe. Łzawienie oczu, silny katar, obniżona koncentracja ...

19 Sty 2020, 15:04

Tak więc 1.6 THi też warto odpuścić. Ja nie słyszałem o tych awariach, ale nie o wszystkim słyszeć muszę :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Sty 2020, 15:18

szybki napisał(a):Rozrząd, cewki, branie oleju...do tego są pierdoły wokół silnika. W opcji pugowej podobno bez remontu może przejechać nawet 150k.km. w opcji bmw/mini ma problem zrobić 100k.km.
i tu jest najciekawiej bo nie wiadomo o co chodzi, wiadomo jest napewno tyle że wszystkie problemy związane z pracą silnika są przez wadliwy rozrząd bo poprostu punkty rozrządu się mijają, dodatkowo problemem jest dawkowanie paliwa i nagar. No i słynny rozrząd, niewiadomo jak to jest ale jedne wytrzymują 100k a inne 50, teraz akurat mam 208 GTI, znajomy wbił się na minę bo kupił z przebiegiem 28k, przyjechał do mnie to odrazu słyszałem że rozrząd ale mówi mi ''nie co Ty tam ''gadasz'' to osłona kolektora'' mówię ok niech Ci służy jak najdłużej, zrobił autem 8k i doszedł do wniosku że jednak to dziwne żeby osłona od kolektora brzęczała coraz głośniej. Także motoAlbercik jeżeli dla Ciebie wydać kilka tyś na rozrząd to nie problem to nie wyobrażam sobie co może być problemem :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16523
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Sty 2020, 15:48

Żeby nie było to ten silnik ma pozytywne założenia...niestety potrzebuje swoje wyszarpnąć z kieszeni. Szczerze mówiąc to nie są jakieś abstrakcje ale oprócz ogarniętego mechanika potrzebny jest trochę inny stosunek do mororyzacji niż ten który znamy z polskich realiów. Więc jeżeli jest walka z dpfem za kilka setek co tak naprawdę jest bzdetem to co w przypadku grubych tematów gdzie ważne jest pytanie nie "za ile" tylko "czy będzie dobrze zrobione?"....?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10741
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe