Peugeot 508 1.6 THP '11 - jakie specyfikacje?

22 Sie 2019, 18:42

Witam, stałem się właśnie posiadaczem Peugeot'a 508 SW, 1.6 THP 115 kw z roku 2011. Chciałbym zaczerpnąć porad jakie specyfikacje olejowe ma ten samochód? Zamierzam wymienić olej silnikowy, płyn hamulcowy, płyn chłodniczy i wspomagania (czy to wszystko???) oraz ewentualnie świece. Nie otrzymałem do niego niestety instrukcji i nie wiem teraz jakie specyfikacje mają te płyny... Znalazłem tylko silnikowy w necie że ma być 5w30 lub 0w30 (który lepszy przy przebiegu 17200???)...Proszę o pomoc
dkozii
Nowicjusz
 
Posty: 24

22 Sie 2019, 19:33

Zacznijmy od tego że 0w30 to parametr a nie specyfikacja, specyfikacja oleju dla Twojego silnika to ACEA C2 i to Cię powinno najbardziej interesować, czy 5w czy 0w zależy od stylu jazdy, olej zawsze lejemy taki jak zaleca procucent a dobieramy do przebiegu!!!. Płyny chłodnicze teraz są mieszalne więc nie ma różnicy, ja polecam zalać ten sam kolor. Płyn hamulcowy to jak dobrze pamiętam standard DOT4. Warto też zmienić olej w skrzyni biegów tylko nie napisałeś czy masz aut. czy man.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Sie 2019, 19:46

Manualne. A co jeszcze warto w tym modelu na początku wymienić? Świece?
dkozii
Nowicjusz
 
Posty: 24

22 Sie 2019, 21:51

dkozii napisał(a):A co jeszcze warto w tym modelu na początku wymienić?
bolączka tego silnika to rozrząd niestety. Warto to sprawdzić. Do skrzyni olej 75w80
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Sie 2019, 22:31

Mój mechanik stwierdził że główną bolączką tych rozrządów są ich właściciele, którzy dobrowadzają stan oleju do minimum... A wracając do tematu to przy tym przebiegu 0w30 czy 5w30? Hamulcowy to po prostu dot4, obojętnie jaki? I co z tym chłodniczym? Jakieś normy???
dkozii
Nowicjusz
 
Posty: 24

24 Sie 2019, 08:05

chłodniczy nie ma zadnych norm, hamulcowy obojetnie jaki a Twoj mechanik nie ma racji :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Chroń środowisko! Nie wylewaj olejów gdzie bądź!
    Natknąłem się na artykuł który przedstawia kilka negatywnych aspektów wylewania olei gdzie popadnie. Wiadomo każdy z nich korzysta, ale nie każdy wie co z nimi potem robić. "Wiele ludzi, przede wszystkim właściciele ...

26 Sie 2019, 19:52

No a ten silnikowy przy przebiegu 172 000 km lepiej 5w czy 0w 30? No i nieszczęsny łańcuch. Podobno instrukcja nic nie mówi o okresie wymiany. Silnik odpala i chodzi cichutko i równo. Jedni mówią póki go nie słychać nie robić. Inni mówią co 50 000 km... Prawda pewnie leży pośrodku...???
dkozii
Nowicjusz
 
Posty: 24

30 Sie 2019, 23:02

Ciężko znaleźć specyfikacje do tego modelu... W instrukcji obsługi, którą pobrałem ich nie ma. Przeczesałem internet i znalazłem tylko specyfikacje oleju silnikowego: B712312 (c1/c2) 0w30 i chyba wybiorę olej Total Ineo First 0w30. Dobrze? Płyn hamulcowy DOT 4. Olej do przekładni jakiś 75w80. A co z chłodniczym??? Jakie 508-ka ma normy/specyfikacje dla płynu chłodniczego???
dkozii
Nowicjusz
 
Posty: 24

23 Wrz 2019, 07:34

A powiedzcie mi kiedy w 1.6 THP 156 KM załącza się turbo??? Miałem wcześniej samochód bez turbo 115 KM i jakoś kolosalnych różnic nie widzę. Jak to turbo najlepiej " przetestować"?
dkozii
Nowicjusz
 
Posty: 24

23 Wrz 2019, 09:13

Turbo wstaje już ok 1.5 tyś obr. ale za jego prace odpowiada wiele czujników więc nie szukaj problemu w turbo. Filtr powietrza i paliwa zmieniony? Błędy sprawdzane?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Wrz 2019, 12:45

Filtr powietrza tak, a paliwa podobno nie ma filtra tylko jakies sitko, które co 200 000 km trzeba przeczyscic... Prawda to?
dkozii
Nowicjusz
 
Posty: 24

23 Wrz 2019, 17:41

Jest filtr paliwa i się go wymienia
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Wrz 2019, 12:39

Mechanicy nawet zamòwili ale oddali, bo u mnie nie ma, jest jakies sitko...
dkozii
Nowicjusz
 
Posty: 24

24 Wrz 2019, 21:27

albo nie umieli znaleźć, pracuje na codzień z autami francuskimi i jakoś nie trafiło mi się takie bez filtra.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Wrz 2019, 22:30

Czyli gdzie on jest umiejscowiony? Wyjaśnie to wtedy
dkozii
Nowicjusz
 
Posty: 24