Peugeot 508 I SW Facelifting 2.0 BlueHDi 180KM - zakup auta do 50tyś.

11 Lis 2020, 21:29

Witam bardzo serdecznie wszystkich forumowiczów. Powolutku przymierzam się do zakupu nowego samochodu do użytku codziennego. Aktualnie posiadam Opla Astrę H 1.6 105km w benzynie, aczkolwiek tym razem wybór padł na silnik wysokoprężny, czyt. diesel. Natrafiłem na kilka naprawdę fajnych propozycji ale ostateczna decyzja na tą chwilę padła na Peugeota 508 SW 2.0 BlueHDi, bądź zwykłe 2.0 HDi (najlepiej automat) w wersji faceliftingowej. Teraz chciałbym poznać Wasze zdanie nt. powyższego modelu, a także wymienionych przeze mnie wersji silnikowych; na co zwrócić szczególną uwagę i tym podobne. Kwota, którą dysponuje na zakup samochodu to 50 tysięcy złotych, tak więc myślę, że jestem w stanie w tej kwocie znaleźć naprawdę zadbany egzemplarz. Warto dodać, że powyższą kwotę w całości mogę przeznaczyć na zakup samochodu, gdyż pierwszy serwis nie będzie wliczany w zakup autka. Jako, że jestem osobą bardzo dokładną to też pierwszy serwis auta po zakupie będzie dość obszerny. Po prostu jestem zdania, że nie ma co oszczędzać na aucie, w którym powinniśmy czuć się bezpiecznie. Poniżej podam listę części, które będę chciał wrzucić w pierwszy serwis i moją prośbą jest napisanie opinii na temat danych producentów, tj. plusy i minusy.

Warto zaznaczyć, że lista części oparta jest na wersji silnikowej 2.0 BlueHDi 180km.

Filtry
Filtr kabinowy MANN-FILTER FP 2743 91zł
Filtr oleju MANN-FILTER W 716/1 20zł
Filtr paliwa MANN-FILTER PU 7010 z 95zł
Filtr powietrza MANN-FILTER C 32 108 45zł

Hamulce:
Tarcza hamulcowa ZIMMERMANN 440.3130.20 257zł szt.
Tarcza hamulcowa ZIMMERMANN 440.3135.20 175zł szt.
Klocki hamulcowe - komplet ZIMMERMANN 25069.170.2 276zł
Klocki hamulcowe - komplet ZIMMERMANN 23482.165.2 175zł

Paski:
Zestaw paska rozrządu + pompa wody HEPU PK08071 490zł
Zestaw paska klinowego wielorowkowego GATES 327zł

Oleje i płyny:
MOTUL SPECIFIC 2312 0W-30
MOTUL TRANS ATF VI
MOTUL DOT 5.1 BRAKE FLUID
BORYGO Nowy płyn do chłodnic 5L

Pozostałe:
Świeca żarowa BERU GE121A 76zł szt.
Akumulator BOSCH S5 77Ah 780A P+ 435zł

Mam nadzieje, że wykonałem to czysto i przejrzyście, a także mile dla oka. Jeśli chodzi o wszelkie części zawieszenia to będę zastanawiać się dopiero zastanawiać po ewentualnej wizycie na stacji diagnostycznej. Także oponami nie chciałem Wam zawracać głowy, ale pewnie wpadnie coś ze stajni Michelin'a. Tak więc co sądzicie o doborze poszczególnych części? Jeśli macie jakieś zastrzeżenia, bądź też dobrą alternatywę to piszcie śmiało, jestem otwarty na pełną krytykę z Waszej strony, zresztą po to postanowiłem napisać ten temat, aby poznać Wasze zdanie, szczególnie że co dwie głowy to nie jedna. Ach, zupełnie bym zapomniał! Bardzo ważne pytanie, przyjmijmy silnik 2.0 BlueHDi 180km; ile wchodzi do tego konkretnego modelu płynu chłodniczego? Szukałem kilka razy po całym internecie i nigdzie nie mogę znaleźć informacji dot. tego akurat silnika. To chyba na tyle co miałem do napisania, proszę o powyższą pomoc za którą będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam serdecznie wszystkich użytkowników, trzymajcie się; dobrej nocki!
Boooy95
Nowicjusz
 
Posty: 3

12 Lis 2020, 14:07

Jesteś już zdecydowany na silnik diesla? Jakie przebiegi robisz miesięcznie i na jakim terenie. Utrzymanie tego samochodu będzie droższe niż w przypadku Astry którą masz obecnie.

Boooy95 napisał(a):silnik 2.0 BlueHDi 180km; ile wchodzi do tego konkretnego modelu płynu chłodniczego?
Znajdziesz w instrukcji po kupnie auta ale na pewno więcej niż 8 litrów i mniej niż 10,8 :) To zależy też od wersji wyposażenia jaką kupisz :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10093
Zdjęcia: 35

13 Lis 2020, 11:10

Boooy95 napisał(a):Paski:
Zestaw paska rozrządu + pompa wody HEPU PK08071 490zł
Zestaw paska klinowego wielorowkowego GATES 327zł

Oryginalnie producent wkłada Gates.
Boooy95 napisał(a):Oleje i płyny:
MOTUL SPECIFIC 2312 0W-30
MOTUL TRANS ATF VI
MOTUL DOT 5.1 BRAKE FLUID

Oryginalnie producent leje Total.
Boooy95 napisał(a):Hamulce:
Tarcza hamulcowa ZIMMERMANN 440.3130.20 257zł szt.
Tarcza hamulcowa ZIMMERMANN 440.3135.20 175zł szt.
Klocki hamulcowe - komplet ZIMMERMANN 25069.170.2 276zł
Klocki hamulcowe - komplet ZIMMERMANN 23482.165.2 175zł

Tu z kolei polecam szukać części oryginalnych z logo producenta ( OE ). Nie wiem jak jest obecnie z tymi częściami, ale 4 lata temu były naprawdę bardzo dobrej jakości.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Lis 2020, 13:17

Rokiko napisał(a):Jesteś już zdecydowany na silnik diesla? Jakie przebiegi robisz miesięcznie i na jakim terenie. Utrzymanie tego samochodu będzie droższe niż w przypadku Astry którą masz obecnie.

Witaj. Postanowiłem pójść w silniki diesla ponieważ przyjemnie mi się nimi jeździ. To, że ewentualne koszty serwisowania są ciut wyższe to doskonale zdaje sobie sprawę, jednakże w tym przypadku w automatycznej skrzyni biegów odchodzi mi już koło dwumasowe. Jeśli chodzi o miesięczne przebiegi to fakt, nie są one zbyt duże bo maksymalnie liczę około tysiąca kilometrów (jednakże należy zaznaczyć, że zdarzy się kilka miesięcy po kilka tysięcy). Jeśli chodzi o cykl miejski i pozamiejski to rozłożyłbym to równo po 50 procent, gdyż zdarzać będą się wyjazdy tak do 50km w jedną stronę, gdzie będę mógł uruchomić zdalną procedurę wypalania. Warto zaznaczyć, że po zakupie od razu udam się do autoryzowanego serwisu na wymianę odczynnika filtra FAP(?) oraz zresetowanie komputera obliczającego dany czynnik. Turbosprężarka po kupnie samochodu zostanie dokładnie sprawdzona pod kątem ogólnej sprawności.

#
Odpowiedź miałem dodać wczoraj ale coś mnie tchnęło na ponowne przemyślenia. Prawda jest taka, że przejrzałem wszelkie propozycje producentów samochodowych, począwszy od grupy VAGa, kończąc na francuskiej motoryzacji. Co prawda mógłbym przystać na silnik benzynowy, lecz jedynym warunkiem jest turbodoładowanie. Zacząłem rozglądać się za Renault Laguna III 2.0t ale temat jakoś ucichł ponieważ średnio to auto mi się spodobało. Dzisiaj kontynuując swoje poszukiwania wpadłem na Hondę Accord VIII generacji w sedanie (kombi zupełnie mi się nie podoba). Wersja oczywiście z silnikiem benzynowym 2.4 VTEC o mocy 201KM, ewentualnie nieco słabszy 2.0 VTEC 156km. Jednakże chcąc bardziej przyjrzeć się temu autku na początku chciałbym dowiedzieć się czy te silniki są podatne na instalacje gazowe oraz czy to się w ogóle opłaci w tym silniku? Autko naprawdę ładne. Jako, że na zakup samochodu chciałbym przeznaczyć 50 tysięcy złotych to szukał bym coś z świeższych roczników jednakże musiałbym więcej poczytać na temat tego modelu. Jeśli jest tutaj osoba, która lubuje się w japońskiej motoryzacji to niech mi proszę powie jak ogólnie wygląda sytuacja z korozją w tym modelu? Autko po zakupie zostałoby oczywiście dokładnie zabezpieczone przed korozją. Nigdy nie posiadałem autka ze stajni Hondy także wszelkie, nawet te najdrobniejsze porady dotyczące tych samochodów są naprawdę mile widziane. Jeśli zdażyłoby się, że ktoś miałby równie ciekawą dla mnie propozycje odnośnie zakupu samochodu to piszcie śmiało! Pozdrawiam wszystkich, miłego dnia.
Boooy95
Nowicjusz
 
Posty: 3

15 Lis 2020, 16:46

Boooy95 napisał(a):Peugeota 508 SW 2.0 BlueHDi

Boooy95 napisał(a):jednakże w tym przypadku w automatycznej skrzyni biegów odchodzi mi już koło dwumasowe

Możesz się rozczarować...Zależy jakie chcesz auto - 150 ma dwumasę, 180 nie ma. W zwykłym 2.0 HDI są w obu wersjach mocowych.
To, że auto ma ASB wcale nie oznacza, że nie ma dwumasy. Do 2.0 BlueHDI 150 dwumasa kosztuje około 2300zł.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Lis 2020, 17:38

MotoAlbercik napisał(a):Zależy jakie chcesz auto - 150 ma dwumasę, 180 nie ma.
Pomocna rada, o której nie miałem zielonego pojęcia - dzięki! Jeśli miałbym się już skusić stu procentowo na 508 to celowałbym właśnie w ten silnik o mocy 180KM.
Boooy95
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Radykalne coupe o czterech obliczach - Lexus RC
    Od oszczędnego, luksusowego coupé, przez sportowe auto z legendarną V-ósemką, po torowego potwora – żaden inny samochód w ofercie Lexusa nie ma tyle twarzy, co Radical Coupé, czyli RC. Sprawdzamy, ...