Piasek w komorze spalania?

07 Maj 2023, 03:54

Panowie prosze o opinie z waszego doswiadczenia. Jako ze staram sie dbac o auto chyba mu zaszkodzilem. Pacjenf A4B8 2.0TDI. Wymienialem swiece, robilem to po raz pierwszy. Najpierw zalealem je WD40 nastepnie jak poczulem ze puscily dmuchalem na oslep gniazda sprezonym powietrzem. Jako lajk nie sprawdzilem jak skutecznie to zrobilem. (Gniazda byly mokre wiec kurz i piaseczek trzymal sie ich). Wykrecilem stare swiece. Wsadzilem nowe i z momentem 15NM dokrecilem. W czasie dokrecania czuc bylo ze na gwicie zostal piasek i zazgrzytalo. Przestraszylem sie ze jakis piasek wpadl do komory spalania i zamiast sie zastanowic odpalilem auto wkrecajac sobie ze musza sie one wygrzac. Auto pracowalo na wolnych obrotach parenascie minut. Zgasilem je. Nie zauwazylem przy odpaleniu zadnych negatywmych objawow. Byc moze twardziej silnk pracowal. (Akurat mogl tez wystartowac wypalajacy sie dpf). Zrozumialem ze jak ten mokry od wd piasek byl na gwincie gniazda swiec to mogl dostac sie do komory spalania. Gdybym sie nie pospieszyl i rozlaczyl listwe wtryskowa to moglbym zakrecic rozrusznikiem i wydmuchac przez te gniazda to co wpadlo o ile wpadlo. Teraz juz chyba jest za pozno. Pytanie czy myslcie ze porysowalem sobie gladzie cylindrow czy to co bylo na tlokach poszlo przez zawor wydechowy? Czy moge zostawic tak wkrecone swiece na kolejene 100tys km z piaskiem czy lepiej mimo wszystko wykrecic ryzykujac ze wlasnie teraz jakis piasek z gwitu odpadnie dodatkowo. Wiem ze spierdzielilem moja wina. Powinienem dobrze oczyscic stozkowate gniazda swiec a nie byc w goracej wodzie kompany. Do teraz lubilem swoje auto. Nie bralo oleju od wymiany do wymiany. Nie wiem czy nie zniszczylem sobie silnika.
Vinci
Nowicjusz
 
Posty: 2

07 Maj 2023, 11:08

Teraz to już za późno na cokolwiek. Po prostu jeździć i tyle. A czy piasek porysował gładź cylindra, to nikt ci tego nie powie. To można sprawdzić tylko i wyłącznie po demontażu głowicy. Znaczenie też ma to,. w jakim położeniu był dany tłok. Inna sprawa, to jak piasek był mokry od WD, to niekoniecznie musiał się dostać do cylindrów - mógł zostać po prostu przy otworze świecy i reszta na świecy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Maj 2023, 17:59

MotoAlbercik napisał(a):. To można sprawdzić tylko i wyłącznie po demontażu głowicy.


nie koniecznie TYLKO , można użyć specjalnej kamery, są specjalne mikrokamery warsztatowe które wprowadzić można przez otwory po świecach .
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286