Pierwsza nawigacja

22 Cze 2010, 13:59

Witam. Potrzebuję koniecznie kupić nawigację, aby pomogała mi docierać do celu.
Jednak jestem kompletnie ,,zielony'' w tej dziedzinie.
Na początku napiszę, że chciałbym zmieścić się w cenie ok. 300 zł.
Mam jeszcze kilka pytań dotyczących nawigacji (może będą wydwać się śmieszne) :
1. Kupując nawigację jest ono gotowa do użytku, tzn. ma wgrane te mapki miast?
2. Do tego jest jakieś oprogramowanie, na które trzeba mieć przy sobie rachunek,
ponieważ policja może skontrolować jego legalność (coś kiedyś o tym słyszałem bodajże na
jazdach , instrukor coś zaczął o tym mówić)?
3. Zbiegiem czasu rozumiem trzeba zmieniać te mapki, to wtedy wystarczy je ściągnać
z internetu czy trzeba coś kupować?
4. Czy do nawigacji wybierając miejsce, gdzie chcemy jechać wpisuje się miasto i ulice,
czy może nie wiem jakieś współrzędne?
5. Czy w czasie dłuższej podrózy robiąc przerwe w jeździe tzn. wyłączając nawigację
trzeba wówczas od nowa wpisać trasę ,,od do" z tego miejsca co aktualnie jesteśmy, czy
nawigacja po włączaniu ,,pamięta" wszystko i nic nie trzeba już dalej robić?
6. Czy taka nawigacja mówi tylko np. że ,,za 200 m skręt w lewo", czy mówi też tego typu
rzeczy: ,,jedź tym pasem", ,,trzymaj się prawego pasa"?

Bardzo bym prosił o podanie konkretnych modeli nawigacji oraz będę bardzo wdzięczny
za odpowiedzi na powyższe pytania.
Cof
Nowicjusz

Miejscowość: Katowice

23 Cze 2010, 07:50

1) zależy od navi ;) są takie z mapami i takie bez map
2) nie nie trzeba nic ze sobą wozić, policja może skontrolować legalność ale to ona ma udowodnić że Twój soft jest nielegalny a nie odwrotnie ;)
3) w 90% trzeba wykupić aktualizacje, część producentów po zakupie daje na przykład roczną darmową aktualizacje,
4) zależy od mapy, w zwykłych drogowych, typu AutoMapa, MapMap, TomTom czy podobnych wpisujesz miasto ulice numer a potem wybierasz jak chcesz jechać ;)
5) zwykle nie trzeba program powinien pamiętać punkt docelowy