Pierwsze auta za kilkanaście tysięcy- kompletny amator

10 Sty 2013, 15:56

Witam, w przyszłym miesiącu planuje kupić swój pierwszy samochód, mój budżet wynosi kilkanaście tysięcy, na pewno nie więcej jak 14-15. Z własnych poszukiwań wybrałem forda focus'a mk1(biały albo czarny :D ), czy jest to dobry wybór? A jeśli tak to jaki silnik wybrać ? Uprzedzam.. wybrałem go bo.. jest .... ładny :|. Nie mam pojęcia czy jest mało awaryjny, nie rdzewieje, ma dobre wyposażenie itd Ogólnie rzecz biorąc moje umiejętności i wiedza na temat pojazdów na maksymalnym poziomie oznacza wymianę kół ;( Nie znam się kompletnie na tym, zupełnie nie zależy mi na super mocy, wyrywaniu dziewczyn na markę itp itd Chcę wiedzieć czy ten model pozwoli mi spokojnie zrobić kilkanaście tyś kilometrów rocznie bez obaw, że stanę w połowię trasy lub koszty eksploatacji zabiją mój portfel a jeśli tak czy opłaca się kupować modele sprowadzane zza granicy czy lepiej szukać czegoś z rodzimego podwórka?
Linek
Nowicjusz

Auto: Nie mam :(

10 Sty 2013, 16:21

Kolego czego oczekujesz od Auta? Masz jakis ulubiony typ silnika diesel, benzyna albo lpg? Tez kolego okresl od ktorego to auto mialoby byc?

Jeśli o focus chodzi to napewno tam omijaj benzyna+gaz... Jesli diesel to tylko tddi nie zadne TDCI! i moc w fokusie jesli chodzi o Diesla to bierz 90 km. Wiem, ze za fokusa w miare mlodego trzeba zaplacic troche, ale ja jednak chyba bym postawil na mondeo mk 3 albo w dieslu z silnikiem 2.0 tddi albo benzyne kupil i u sprawdzonego gazownika gaz zamontowal jak jest dobrze zrobiony to jest ok i nic sie mu niedzieje z silnikiem.
Lanos17
Początkujący

Prawo jazdy: 03 03 2008
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: Mitshubishi Carisma
Silnik: 1.6 16v 90 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1999

10 Sty 2013, 16:32