Samochód rodzinno-biznesowy :-) Co po Xsarze Picasso? 40 tyś

04 Sty 2013, 14:10

Witam

Obecnie posiadam Citroena Xsarę Picasso 1.6HDi. Czas na małe zmiany.

Budżet +- 40000 PLN. Nowy lub używany do 3-4 lat.

Van, Suv lub kombi.

Samochód będzie wzięty prawdopodobnie w leasing.

Użytkownicy : rodzina 4 osobowa (2 dorosłych + 2 małych dzieci)

Samochód na krótkie trasy oraz podróże służbowe.

Auto ma być przede wszystkim wygodne (kierowca prawie 2 metrowy -nie ukrywam że bardzo wygodnie jeździło mi się Picasso) tanie w eksploatacji i utrzymaniu. Powinno posiadać bardzo duży bagażnik zbliżony do Picasso. Staram się jeździć dosyć oszczędnie (zimą spalanie średnie ok 6 litrów ropy, lato 5.3 litra). Auto będę użytkował max 5 lat, potem kolejna zmiana.

Nie mam na oku żadnego wybranego modelu. Póki co rzucam temat :) Zobaczymy jak rozwinie się dyskusja :)

Z góry dziękuję za wszelkie rady.
air84
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Citroen Xsara Picasso
Silnik: 1.6HDi 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

04 Sty 2013, 14:16

Ważną kwestią jest aby samochód nie tracił zbyt wiele na wartości.
Co myślicie o wynalazkach takich jak Citroen C-Elysee, Skoda Rapid lub Peugeot 301?
air84
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Citroen Xsara Picasso
Silnik: 1.6HDi 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

04 Sty 2013, 16:09

Dobrze wygląda lider sprzedaży w Polsce - czyli Skoda Octavia. Z Rapidem jest troche inaczej, bo to nowy model i nie wiadomo czy również okaże się być hitem, chodź sądząc po Superbie i Fabii zapewne też tak będzie. Obecnie skoda powoli robi wyprzedaże, bo niedługo wychodzi nowy model. Można uzyskać niemałe rabaty, a mając szczęście można negocjować w kwestii rocznika (gdy kupujemy model 2012 - starszy o rok). Octavia ma przepastny bagażnik i spore wnętrze wbrew pozorom - pomimo należenia do klasy c (doceniane przez osoby, które jeździły, po zdjęciach nie widać tego). O koszty nie ma się co martwić, powiedziałbym że niektóre używane samochody, szczególnie klasy średniej są droższe w serwisie.
Jedyny minus skody to nudnawa stylistyka z zewnątrz i w środku (ale dzięki temu "wszystko jest miejscu" - plus dla ergonomii). Z innych marek dobrze wypada też Ford Mondeo MK4. Duże auto (patrząc na mondeo poprzedniej generacji nie sposób powiedzieć, że to wręcz olbrzym). W środku pełen luksus, szczególnie w bogatych wersjach, np. Titanium. Ewentualnie mniejszy Focus, który od pierwszej generacji oceniany jest jako najlepiej prowadzący się samochód w swojej klasie.
Z suvów może Nissan Quashkai.
Citroen, czyli marka z której dotychczas byłeś zadowolony również ma kilka modeli do zaoferowania, marki premium także. Generalnie musisz rozglądnąć się w ofercie rynkowej - najprościej przez internet, poczytać opinie użytkowników, osób testujących i znaleźć konkretny model jaki nam odpowiada (silnik, wyposażenie, wersja nadwoziowa - gdy chodzi o używane) lub dopasować "pod siebie" samochód salonowy. Za 40 tys wybór jest niemały.
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006

04 Sty 2013, 16:16

Jakiego silnika szukać dla podanych przez Ciebie marek? tj.
Skoda Octavia
Ford Mondeo MK4
Nissan Quashkai ?
air84
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Citroen Xsara Picasso
Silnik: 1.6HDi 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

04 Sty 2013, 16:49

Octavia ma dobre zarówno benzyny, jak i diesle. Obecnie w nowych modelach 1.9 już nie ma, ale jest nowsze 1.6 TDI, które ma podobną moc (105KM) i niższe zużycie paliwa. Można więc powiedzieć, że ma zalety starego dobrego 1.9 w nowszym "opakowaniu". Ten silniki mogę polecić śmiało. Z 2.0 TDI jest inaczej, bo ten silnik pojawiając się z tego co pamiętam w Skodzie Superb ok. 10 lat temu nie sprawdzał się dobrze. Normy emisji spalin wymusiły zaostrzanie przepisów w kwestii czystości spalin i 1.9 TDI ich nie przeszło. 2.0 to silnik globalny, obecnie nie mniej popularny od 1.9 ale z chorobami wieku dziecięcego. Pękające głowice, problemy z pompą oleju i inne: http://www.auto-swiat.pl/1-wszystko-o-silniku-20-tdi to spory kłopot, ale obecnie już zminimalizowany i aktualnie problemy tego typu http://vwszrot.pl/ nie są kłopotem. Zmiany przyszły z czasem wprowadzenia zasilania Common Rail.
Z benzyn w Octavii mamy 1.4 i 1.6 - z tych bez doładowania. Silniki stare, dobre (1.6 pamięta w swojej konstrukcji koniec lat 80.). Dobrze nadają sie do gazu, robią po kilkaset tys km bez kłopotu. Z naprawami i kosztami nie ma problemów również. Generalnie bezpieczny zakup gdy chodzi o używany samochód. Spalanie 1.6 (1.4 75-80KM za słaby jest) to ok. 7,2-8l./100 przy typowej jeździe mieszanej, przy trasach do 5km (lub w mieście) zwykle przekracza 10.
W Mondeo MK3 sprawdzały się b.dobrze 2.0TDCI 90-115KM. Mocniejsze miały lepsze osiągi, kosztem większych kosztów napraw. Z benzyn żadne nie robił kłopotu w żadnej negatywnej kwestii. Z popularnych i wartych polecenia motorów w MK4 jest diesel 1.8TDCI 125KM oraz 2.0TDCI 140KM. Z mocniejszych narzekań nie słyszałem na 2.2TDCI 170KM - świetne osiągi 420nm momentu obrotowego, 8,7s do 100km/h spalanie średnie nie przekracza 7l/100km. Z benzyn za słaby w stosunku do masy i wymiarów jest 1.6 110KM. Może pasuje do Focusa, ale tu brakuje mocy.
Quashkai ma b. niską utratę wartości, popyt przewyższa podaż wręcz. W środku jest generalnie dość przestronnie (jeździłem), z tym że z tyłu troche mało miejsca (sporo mniej niż w Mondeo). Z silników polecałbym 2.0 dCI 150KM. Śr. spalanie 6,6l/100 i rozsądne osiągi (10,5s do 100km/h). Słabsze 1.5dCi spalają o ok. 1l/100km mniej. W 2.0 dCi mamy filtr cząstek stałych i troche droższe naprawy niż w 1.5. Benzyny są na łańcuszku rozrządu, bezproblemowy generalnie do 150 tys. Silniki sprawdzają się z LPG, ale jak dotąd nie spotkałem takiego egzemplarza, generalnie większość to diesle.
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006

07 Sty 2013, 13:04

Miałem okazję siedzieć w Octavii (nie kombi) . Niestety mało miejsca dla kierowcy.
Dlatego będę chyba szukać czegoś bardziej vanowego.

Póki co myślę nad:
VW Touran
Renault Scenic (poprzednia generacja),
Mazda 5 ? Nie znam kompletnie auta, znajomy o nim wspomniał.
może taki wynalazek jak nowa Dacia Lodgy ? może używany Duster?
A może starszy brat mojego obecnego auta czyli Citroen C4 picasso ?

Proszę o kilka zdań osoby mające kontakt z powyższymi modelami.
air84
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Citroen Xsara Picasso
Silnik: 1.6HDi 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opony całoroczne – jakie mają wady i zalety?
    Opony całoroczne – do wszystkiego, czyli do niczego? Czy może jednak istnieją uniwersalne opony, na każde warunki drogowe? Kiedy decydujemy się na zakup nowego kompletu opon mamy dwie dostępne opcje – opony dedykowane ...

07 Sty 2013, 13:42

Ja polecałbym mimo wszystko Octavie z silnikiem 1.9TDI, który zostałby naprawionych przez byle jakiego mechanika dzięki jego popularności. Ford mondeo MK4 nie ma złych silników diesla (Podczas tesu AŚ silnik po 100tyś. km. nie wyglądał najgorzej, jednak miał już widoczne pewne wady), ale mimo wszystko pokusiłbym sie o benzynowy silnik 2.0 145koni mechanicznych. Quashkai'a wybrałbym ronież z benzyną na pokładzie, 1.6 bądź 2.0, ponieważ diesel 1.5 od Renault nie cieszy się dobrą opinią, a silnik 2.0dCi na pewno będzie troche droższy w utrzymaniu od benzynówek. Chyba, że jeździsz na długie dystanse, wtedy możesz próbowac z Quashkaiem 2.0dCi.

ed./ założyciel tematu wypowiedział się chyba podczas pisania mojego postu ^
VW Touran to dobre autko, tylko również zależy od silnika. Omijaj szerokim łukiem silników FSI (1.6 i 2.0) oraz silnika 2.0TDI z początkowych lat produkcji (Zdarzały się samozapłony aut przez wadliwy osprzęt). Dopiero silnik 2.0Tdi po 2007 roku, z systemem common rail jest wytrzymalszy. Również silnik 1.4TSI może przysporzyć problemów z wadliwym napinaczem i dziwnymi hałasami podczas uruchamiania zimnego silnika.
Dacia Lodgy/używany Duster to świetna propozycja dla kogoś, kto nie oczekuje od samochodu salonowych warunków, a czysto bezproblemowej i taniej eksploatacji. Mimo to, omijałbym silnik 1.5dCi, który może po prostu nie domagać tym dużym konstrukcjom, a ponad to aparatura wtryskowa w pewnym momencie domagać sie będzie wymiany.
Citroen C4 Picasso wydaje się być najlepszym wyborem. Pomijając nowy silnik 1.6THP 163km, to świetny środek transportu. Oszczędne i łatwo(tanio)naprawialne diesle oraz proste benzyniaki bez turbodoładowania. Ponad to można liczyć na kompletne wyposażenie. Moim typem byłby właśnie Citroen
Xyoz
Początkujący
 
Posty: 80
Prawo jazdy: 22 12 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Toledo
Silnik: 1.6 101km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

07 Sty 2013, 14:24

Jakiego silnika i rocznika szukać z wymienionych niżej modeli (diesel lub jeśli benzyna to zastanawiam się nad instalacją LPG, choć pytanie czy jest sens robiąc 10000 km rocznie...)

Renault Scenic
Citroen C4 Picasso
Dacia Lodgy
VW Touran 2.0 Tdi ?
air84
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Citroen Xsara Picasso
Silnik: 1.6HDi 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

07 Sty 2013, 14:32

Touran 2.0TDI tylko po 2007 roku, najbezpieczniej pytac, ćzy to auto ma już silnik z wtryskiem common rail. 2.0TDI z pompowtryskami potrafił się sam zapalić, a sam silnik uważany jest jako jeden wielki bubel. Jedna jak na 10k km wolałbym poszukać sobie benzynki, bo nie wiem, czy kupno diesla się opłaci.
Renault Scenic - próbowałbym z benzynką, chyba że polujesz na nowy model. Wtedy do wyboru masz silniki tCe i diesle 1.5 oraz 2.0. Próbowałbym z 1.4tCe, przy twoich przebiegach byłby odpowiedni. Unikaj 1.9dCi 120km.
Citroen C4 Picasso - Benzynka 2.0 byłaby chyba jak znalazł. Diesle w tym aucie są świetne, ale nie wiem, czy nie stracisz pieniędzy przy zakupie, gdy będziesz jeździł tylko 10k km.
Dacia Lodgy - Auto nowe, więc o roczniku nie rozmawiajmy. Omijaj diesla 1.5dCi, który jest za słaby do tego auta, a i technicznie nie jest to udany silnik.

Nie napisałem roczników, bo te auta nie miały okresów, w których były złe, a potem po jakichś upgrade'ach były dobre.
Xyoz
Początkujący
 
Posty: 80
Prawo jazdy: 22 12 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Toledo
Silnik: 1.6 101km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

09 Sty 2013, 15:31

Też miałem taki dylemat rok temu :) Mam firme często wożę towar a i pokazac sie czasem trzeba z dobrej strony. Inne wymagania to częste wypady w dalekie trasy i za granice.
Kupiłem Honde Odyssey 2006r. Grafit metalik, szara skóra. Auto ogólnie bajka.
Bardzo pakowny, niesamowicie wygodny i szybki. Spalanie 11-15l paliwa.
Gaz założe dopiero na wiosne. Silnik 3,5 V6 255KM i-vtec.
Pięknie kręci powyzej 3tys szatan nie samochód :)
Nie wiem czy tobie jest to potrzebne, ale ten samochód jest grzechu wart.

Może zobacz Toyote Corolle Verso albo Avensis Verso. Fajne wygodne i przestronne auta.
SIlniki benzynowe ze zmiennymi fazami rozrządu polecam.

Diesli hmmm. jeździłem 5lat niemieckim dieslem więcej nie chce. Co mi po turbinie vtec + odpowiednia pojemność daje większą frajde i nie ma hałasu wewnątrz kabiny.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

09 Sty 2013, 16:58

Jeszcze nie padlo,a skoro ma byc SUV to moze Kia Sportage? Coraz wiecej ostatnio tego sie pojawia na ulicach, wiec musi byc jakis powod (na pewno cena).
Przy 10k instalacja szybko sie nie zwroci, ale i tak moze byc bezpieczniejsza niz zakup diesla
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

10 Sty 2013, 17:52

A ja zaproponuje coś większego xd Mój tato jeździ Sharanem 1,9 TDI 131 koników i jeździ nim codziennie do pracy ( ma swoją firme budowlaną) i wozi przeróżne rzeczy wiertaki wiaderka , pasażerówi a czasami zdaża się przewieźć karchera który waży 120 kg !!!i jest kawałek maszny i sb Go chwali jak na stan dzisiejszy w ciągu 4 lat przejechał 160k km
Badysław
Początkujący
 
Posty: 53