Pierwsze Autko

27 Mar 2012, 04:03

Zapomniałem, że na liście jest też Celica i Mazda 3, one jeżdżą lepiej niż 307.
Tyle, że Celica będzie znacznie starsza a Mazdę 3 w dobrym stanie ciężko kupić w tym budżecie no i ma poważny problem z korozją.
Honda szczególnie z 1.4 to nic specjalnego, może w sporcie zawieszenie jest twardsze niż w hatchu 5d w którym było dość kanapowate ale silnik jest po prostu za słaby, plus za precyzyjną skrzynię biegów.
Jak ciągnie Cię w stronę japończyków to moim zdaniem w tym budżecie Corolla e12 jest wśród nich najlepszym wyborem, przyzwoicie jeździ, sprawia mało problemów i ma dość rozbudowany rynek części, wujek taką ma tyle,że po FL i jak na razie jest na tyle z niej i jej poprzedników zadowolony, że to już 3 z rzędu.
Jak zależy Ci na właściwościach jezdnych to Focus II i dziwię się, że nie bierzesz go pod uwagę.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Mar 2012, 19:19

W sumie to o Focusie zapomniałem.

A celica i coupe?
I jeszcze więcej info o całej reszcie. :wink:
PaNiKa
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 07 02 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Corolla E12
Silnik: 2.0 D4D 90 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

28 Mar 2012, 09:32

Awaryjność Alfy jest dla mnie tak samo legendarna jak niezawodność VW/Audi czyli raczej to mitologia. I będę to powtarzał, bo opiniami takimi rzucają zazwyczaj ci, co nigdy do czynienia z marką nie mieli. Silniki Alfy to zawsze prekursorzy technologii w koncernie Fiata - tak było chociażby z silnikami JTD. To samochody bardziej wyrafinowane i z tego powodu tak jak autor gdzieś przeczytał "jak dbasz tak masz". Bolączki Alfy są na tyle znane, że przy odpowiednim podejściu łatwe do zapobiegnięcia, jednak przyznać należy, że nie jest to samochód dla kogoś, kto traktuje go jak sprzęt AGD. Jako, że to segment premium, zawsze można liczyć na bogate wyposażenie i włoskie podejście do wnętrza czyli brak niemieckiej siermiężności i mikronowego spasowania. Jazda z silnikiem TwinSpark czyli po 2 świece na cylinder to naprawdę bajka. Ale dla autora nie będzie to dobre auto, bo nie lubi oszczędności.
Citroen C4 - ma go mój kierownik od 7 lat w ładnej wersji 3d i jak do tej pory (100 tyś) jedyną awarią było zapchanie przepustnicy. Cena części standardowa dla takiej klasy aut. Dokładnie wykonane są lepsze wersje wyposażeniowe. 3d czerwony z białymi alusami lub oryginalnie w wersji Sebastian Loeb - naprawdę super wygląda. Do kierownicy można się przyzwyczaić.
Celica to klasa sama dla siebie. Ostatni (no poza Suprą) taki fajny model Toyoty. Dla normalnej jazdy wystarczy sinik 1,8 jednak aż chce się mieć przy tym podwoziu więcej. Droga w zakupie, drogie części, wymagająca - to nie corolla. Ale za to naprawdę z klasą. Uwaga: dużo egzemplarzy z USA.
Coupe ma zaskakująco dobre blachy jak na koreańczyka i ładnie wygląda. W środku Korea, we wrażeniach z jazdy Korea - czyli bez emocji, nie tego się szuka w takim aucie. Nadal wiele wspólnego z Mitsubishi, ceny części dość drogie.
Ibiza to wybór zdroworozsądkowy (pewnie dlatego ojca). Plusem jest to, że można znaleźć zadziorną wersję - i tata będzie zadowolony i Ty, bo budżetu nie nadwyrężysz.
O reszcie nie będę pisał bo już wiele napisano. zasadniczo można powiedzieć tak - na japończyki (oryginalne) narzeka niewielu (ja np. uwielbiam i mam), jednak jak pójdzie coś konkretnego, to głowa boli.
ze swojej strony poza tą listą radzę popatrzeć na Mitsubishi (szukamy taniej jazdy to silniki OHC, szukamy ognia - jak np. Lancer Sport - to silników DOHC, nie szukamy GDI) oraz Megane w dowolnej benzynowej wersji.
Co do ON lub benzyny zależy czy lubisz jak cię wciska na chwilę bo się kończy obrotomierz, czy wolisz jak tam gdzie w ON już się skończył tu się dopiero zaczyna.
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

28 Mar 2012, 14:02

Co do pana wyżej.
Super komentarz i ładny opis.
Takich szukam.

Co do wypowiedzi pana o Ibizie, to fajna furka, ale np. 160 KM Cupra to koszt ponad 20 k i to lekką ręką. Zresztą czytałem, że na Diesle używane trzeba bardzo uważać, bo np. Turbina do wymiany to drogi biznes, dlatego zastanawiam się na Benzyną raczej już teraz.

Co do Ibizy to na Motoallegro wyhaczyłem Seaty z takimi silnikami:

1.6 i 105KM
1.8 i 20V FR 150KM
2.0 i Sport 115KM

To są benzyniaki i dochodzą Diesle.
Może to sprzeczność, ale chciałbym mieć przynajmniej te 100 KM przy niskim spalaniu.

Jeżdżąc 78 KM 1.2 Hondą Ojca, ładnie się może i kręci na wyższych obrotach, ale zdecydowanie to za mało na taką bryłę i do małej "zabawy".

W sumie to już zgłupiałem.
Każda osoba piszę coś pozytywnego o każdym wozie.

Z tego co już popatrzyłem to wybór będzie pomiędzy:

-Civiciem, ale nie wiem jak te 90 KM jeździ
-C4
-Corollą
-Ibizą
-Focusem
- No i A3, ale boli mnie ten rocznik 2000-2001, wiekowy samochód, tylko po to by mieć ten znaczek AUDI z przodu....
PaNiKa
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 07 02 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Corolla E12
Silnik: 2.0 D4D 90 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

29 Mar 2012, 12:59

Nikt już nie powie nic?
PaNiKa
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 07 02 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Corolla E12
Silnik: 2.0 D4D 90 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

29 Mar 2012, 13:15

Wszystko już powiedziano, ja tylko dopowiem , że różnica w jeździe Jazzem 1,2 i Civikiem 1,4 jest olbrzymia - zupełnie inna praca silnika.
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Wyprzedzanie na czas
    Wyprzedzanie, szczególnie, gdy jest związane ze zmianą pasa ruchu na pas o przeciwnym kierunku, jest niebezpiecznym manewrem. Jeśli dodamy do tego pośpiech i zimowe warunki pogodowe, to otrzymamy okoliczności, które ...

29 Mar 2012, 19:58

No to skoro powiedziano już wszystko to proszę o ostatnie podsumowanie.

Wybór padnie między:
Z tego co już popatrzyłem to wybór będzie pomiędzy:
-Civiciem, ale nie wiem jak te 90 KM jeździ
-C4
-Corollą
-Ibizą
-Focusem
- No i A3, ale boli mnie ten rocznik 2000-2001, wiekowy samochód, tylko po to by mieć ten znaczek AUDI z przodu....



Poproszę teraz jakie żwawe i oszczędne silniki benzynowe pod te auta do miasta.
Chodzi mi teoretycznie śmieszne spalanie, ale gdy się go przyciśnie potrafi swoje.
Ostatnie podsumowanie względem ceny/dostępu części, spalania, dynamiki silnika, komfortu i przede wszystkim niezawodności.

Chcę płacić tylko za ubezpieczenie, paliwo, przeglądy i podstawowe rzeczy typu płyny, filtry, hamulce etc.
PaNiKa
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 07 02 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Corolla E12
Silnik: 2.0 D4D 90 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

30 Mar 2012, 08:17

Takie rzeczy to były tylko w Erze i widać jak skończyła.

Takich samochodów nie ma i tym bardziej w tej cenie.

Najbliżej takiej niezawodności będzie Lancer, Colt, Yaris i Almera N16. Corolla lub Mazda 3 po której można się czegoś takiego spodziewać będzie dużo droższa.
Żaden z samochodów które wymieniłeś w tej cenie nie będzie nówką z salonu która można traktować jak sprzęt AGD, czyli tylko używać.
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

30 Mar 2012, 14:40

Tak wiem, że to tylko w erze.
To była bardziej przenośnia do tego by było stosunkowo mało problemów.
Wszystkie wymienione fury można dostać w tej cenie, dlatego pytam, która najlepiej i dlaczego. :wink:
PaNiKa
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 07 02 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Corolla E12
Silnik: 2.0 D4D 90 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

30 Mar 2012, 14:48

PaNiKa napisał(a):To była bardziej przenośnia

Czy ty w ogóle wiesz co to jest przenośnia?, bo to zdecydowanie nią nie było.


Gdybym miał dla siebie kupować samochód z takim budżetem i z listy, którą wymieniłeś to wybrałbym A3, Cicic i C3. Dlaczego, to już wcześniej napisałem. Reszta należy do Ciebie - to ty masz jeździć tym samochodem, a nie ja, więc musisz sam podjąć decyzję. Wg mnie możesz po prostu szykać tych 3 samochodów np. na otomoto i jak coś się ciekawego trafi z tych 3 modelów to to kupisz.
Rodney
Początkujący
 
Posty: 68

02 Kwi 2012, 19:54

Witam,
to moje pierwsze takie forum więc jak coś nie teges będę robił mówcie ;)
Mam zamiar kupić autko dynamiczne, dość oszczędne, o ładnej sylwetce i małej awaryjności.
zatem interesuje mnie Audi A3 Sportback o mocy 105 KM silniku wiadomo 1,9 TDI,
rocznik 2005/2006. Autko wolałbym kupić z wiadomych przyczyn w Niemczech, choć nie ukrywam że dość mało ich tam jest. zauważyłem że im wyższy przebieg tym autko tańsze, na końcu link do jednego z podobających mi się pojazdów. co powiecie mi jako fachowcy na temat tego auta, na co mam uważać i czy za około 37tys zł kupię dobry rocznik 2006. z góry dziękuję ;))
davidof3d
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 03 2008
Auto: brak

05 Kwi 2012, 14:47

Do 40 tyś możesz trafić na dobre i zadbane Audi z rocznika 2005- lub 2006,wszystko zależy od modelu,przebiegu,stanu utrzymania itd. Tańsze są z roczników 2003-04mbo dostaniesz za jakieś niecałe 30 tyś. Jeżeli juz to oczywiście kupować diesla,są bardzo dynamiczne. Ogólnie bardzo dobry wybór.
Dabtuner
Aktywny
 
Posty: 295