Pierwsze autko z gazem

15 Lut 2017, 15:07

Witajcie. Piszę tutaj o poradę bo w sprawie aut jestem zielony. Szukam pierwszego auta dla siebie. Prawo jazdy mam prawie 3 lata a do tej pory przejezdziłem około tysiac km po miescie i 900km na autostradach ojca autem ( van) . Szukam auta do 12tys zł nie liczac ubezpieczenia i kosztów doprowadzenia auta do dobrego stanu. Celuje w silnik benzynowy plus gaz obowiazkowo. Silnik 16 1.8 2.0 z min iloscią koni mech 100 . Moje roczne osiagi bede oscylowały w granicach 700-900km na miesiac. Rozgladam sie głownie za sedanem. Moje typy:
- mazda 6 I
- peugeot 407
- audi a6 C5

Zalezy mi na dobrym silniku i mozliewie dobrej wytrzymałosci blach na korozje.
Inferno564
Nowicjusz

Prawo jazdy: 15 06 2014
Auto: Nie mam

15 Lut 2017, 17:34

Czemu gaz obowiązkowo, skoro zamierzasz pokonywać tylko 9-11 tysięcy kilometrów rocznie? To jest bardzo mały przebieg, różnica pomiędzy jazdą na benzynie a LPG będzie niewielka, gazować się nie opłaca, a aut z zamontowaną instalacją jest 3-4 razy mniej niż bez instalacji, zazwyczaj są bardziej zużyte i mają większy przebieg.
Petento
Początkujący

Auto: .

15 Lut 2017, 17:54

U mnie liczyłem i przy 8 tyś rocznie, instalacja zwróciła by się po DWÓCH latach... Oczywiście instalacja sekwencyjna u dobrego gazownika, a nie Heńka w garażu. Szkoda się bawić w coś takiego.
galakty
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Lut 2017, 19:38

Ja robię podobną ilość km, auto pali ponad 11 średnio i nawet nie myślę o LPG ale przez to, że jestem fanem motoryzacji i nie traktuje auta jako wozidło z punktu A do B. Nawet jakby palił 15l to też nie, bo nie zdzierżyłbym LPG u siebie :)
Grunt aby sobie przekalkulować jak auto ma być tylko narzędziem. :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8