30 Lip 2013, 19:03
Pisze jako były użytkownik rovera najpierw 400 później 45 . Mechanicznie nie różnią się od 200.
Co prawda byłem użytkownikiem diesli i te silniki polecam jak bardzo oszczędne, bezawaryjne a w razie czego tanie w naprawie. Mimo niskiego spalania niezwykle dynamiczne jak na 100KM i nie boja się niskich temperatur.
Co do benzyniaków to w 1.4 lubi padać uszczelka pod głowicą. Nowsze egzemplarze nie mają już tego problemu a starsze już miały więc po wymianie jest ok. Nie jest to jakaś nagminna usterka ale dość typowa dla tego silnika. 1.4 to najpopularniejszy benzyniak w roverku choć 1.6 też można trafić. Benzyniaki rovera dobrze znoszą gaz, nawet najprostszą instalację.
Udzielę od razu odpowiedzi na mity krążące w internecie, powielane przez ludzi, ktorzy nawet w roverku nie siedzieli.
1. Części nie są drogie, są naprawdę tanie, częściowo pasują od civica/ acorda
2.Mechanicy nie mają problemow z naprawa roverów i nie potrzeba do tego specjalnych narzędzi
3. Nie są awaryjne
Ale dzięki takim mitom w Polsce rovery są śmiesznie tanie w stosunku do tego co oferuja.
W swoim przedziale cenowym ciężko o konkurencje tak świeżą rocznikowo, dobrze wyposażona i bezawaryjną. Sugerował bym dozbierać ze 2 tys i poszukać 25, wygląda świeżej choć mechanicznie zmieniło się niewiele. I mimo wszystko zachęcam do zainteresowania się dieslem SDI 2.0 tym 100KM choć ten słabszy SD też nie jest najgorszy. Spalanie to samo, lecz osiągi odczuwalnie gorsze.