Pierwsze auto 8 tys

10 Lip 2012, 21:16

Witam. Chciałabym kupić sobie swój pierwszy samochód, dysponuję kwotą 8 tys zł. Od razu mówię że odpadają Volkswageny (za tą cenę stare roczniki, jeździłam kiedyś autem rodziców - mieli Polo i Golfa, czułam się jak w kurniku, 0 komfortu), BMW, Audi i trudniej dostępne marki też raczej odpadają.
Zależy mi głównie na tym żeby samochód był niewielki, łatwy do prowadzenia w mieście i parkowania w ciasnych miejscach, raczej tanie części, w miarę komfortowy i ładny (ale to już mniej ważne). Zależy mi by rocznik był w miarę młody, nie '98 przykładowo. Silnik najlepiej mała benzyna, nie ufam dieslom w tym zakresie cenowym. Myślałam o:
- Renault Clio II
- Peugeot 206
- Opel Corsa C (o tym myślę najpoważniej)
- Ford Ka

Aż taki mały jak seicento z kolei nie wchodzi w grę ponieważ chciałabym może gdzieś na wakacje pojechać, poza tym studiuję i zdarza mi się przewozić autem jakiś "cięższy sprzęt" :p
klaudynka4
Nowicjusz

Prawo jazdy: 09 09 2010

10 Lip 2012, 23:17

Za kwote, która dysponujesz cieżko będzie kupić, któreś z wymienionych aut w dobrym stanie i nowecze niż np. 2000r
lagerloff
Nowicjusz

10 Lip 2012, 23:32

Czy ja wiem ;) Np takiej corsy C jest sporo, nawet 2003 się dostanie jakby lepiej poszukać. Znajomy sprowadził rok temu Clio II 2003 rocznik za 8 tysięcy i ponoć sprawuje się idealnie jak na razie. Wszystko więc zależy od szczęścia, ja liczę na okazję - nie potrzebuję samochodu "od teraz" więc mogę sobie spokojnie półtorej miesiąca pojeździć, pooglądać i poczekać aż coś ciekawego się trafi. Proszę raczej o opinie które auto najlepiej wybrać.
klaudynka4
Nowicjusz

11 Lip 2012, 12:50

Okazje się nie zdarzają i trzeba się z tym pogodzić, a i trafić dobre auto w półtora miesiąca to nie lada sztuka.

Ford Ka jest podatny na korozję, poza tym to autko raczej malutkie. Corsa jakoś mi się specjalnie nie podoba, nie miałem też z nią żadnej styczności.