Pierwsze auto do 10-11 tys. zł. - Które z wymienionych?

15 Lis 2015, 14:54

Na początku chciałem coś droższego, ale po zastanowieniu raczej nie opłaca mi się wydawać zbyt dużo na auto, bo dawno nie jeździłem i to będzie moje pierwsze auto. Chcę nauczyć się obchodzić z samochodem i później coś z nieco wyższej półki kupić.

Przeglądam oferty samochodów i nie mam pojęcia co wybrać. Nie znam się na autach i nie chcę byle czego wziąć.

Moje wymagania co do samochodu:
- bezawaryjny (tak bardzo jak to możliwe :),
- powinien mało palić i ogólnie być tani w utrzymaniu,
- musi mieć troszeczkę mocy by w razie potrzeby wyprzedzić bez problemu nie tylko rowerzystę,
- żeby rdza zbyt mocno go nie brała,
- chciałbym nim pojeździć do 5 i żeby się nie rozkraczył.

Jeździłbym nim codziennie do pracy około 8 km w jedną stronę i dwa razy w miesiącu robił dłuższe trasy do 320 km w jedną stronę.

Przeglądałem aukcje i takie auta mnie zainteresowały:
- Nissan Almera N16,
- Dacia Logan I,
- Seat Toledo II,
- Seat Leon I,
- Opel Astra G,
- Toyota Corolle E12,
- Citroen C4,
- Opel Vectra B,
- Opel Corsa C,
- Audi A4 B5,
- Kia Cerato,
- Mazda 323/323f,
- Audi A3 8l,
- Volkswagen Bora.

Jak widać trochę tego jest. Nie mam pojęcia co wybrać na pierwsze auto żeby być zadowolonym i nie bać się ruszyć w trasę ponad 300km. Auto zakupię w Polsce, albo w Niemczech.
Doradźcie które na wstępie odrzucić, a które zostawić i z jakim silnikiem.
olegunar
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 16 01 1998
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Mondeo

15 Lis 2015, 15:12

Almera i Logan to gnioty, Vectra C nie w tym budżecie. Porównywanie Corsy do aut o dwa segmenty większych jest nie rozsądne, bo zupełnie inne auta
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Lis 2015, 15:48

Dlaczego Almera i Logan to gnioty?
Jakie auta byś polecał?
olegunar
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 16 01 1998
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Mondeo

15 Lis 2015, 16:21

Almera rdzewieje, ma słabą elektrykę a benzyniaki biorą olej. Diesle nie lepsze
Logan to auto budowane jak najniższym kosztem, co wychodzi po latach. W polskich warunkach szybko kończy się podłoga
Z w.w wziął bym coś golfo podobnego (a3,bora,Leon,Toledo) bo to poprawne auta z niezłą blachą. Ople lubią pordzewieć, podobnie Mazda z tamtych lat. O Kii nic nie wiem, a w tym budżecie nie ma sensu szukać e12 czy c4. A4 b5 ma słabe drogie w naprawach przednie zawieszenie

Od siebie dorzucam Peugeota 406 - bardzo dobre, niedoceniane auto
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Lis 2015, 16:38

Nissan Almera N16 - nie polecam
Dacia Logan I - nie polecam
Seat Toledo II - warto szukać 1.8 20V
Seat Leon I - w tym budżecie nie znajdziesz sensownego silnika - nie polecam
Opel Astra G - polecam 1.8 i 2.0 16V
Toyota Corolle E12 - nie ten budżet
Citroen C4 - nie ten budżet
Opel Vectra B - chyba w tym budżecie nie warto
Opel Corsa C - małe auto, nieodpowiednie na dłuższe trasy i brak mocnych silników Audi A4 B5 - 1.8 20V lub 1.8T, przednie zawieszenie drogie i nietrwałe, mała podaż sensownych aut na rynku
Kia Cerato - brak mocniejszych silników
Mazda 323/323f - podatna na rdzę
Audi A3 8l - ok, warto poszukać 1.8 20V lub 1.8T
Volkswagen Bora - ok, warto poszukać 2.0 8V

Na Twoim miejscu skupiłbym się na poniższych propozycjach:
Toyota Avensis I 2.0 128km - oszczędny, dynamiczny, niezawodny, nie rdzewieje
Mitsubishi Galant 2.0 - dynamiczny, niezawodny, ale niestety podatny na rdzę
Mazda 626 2.0 - dynamiczna, niezawodna, ale również podatna na rdzę
Peugeot 406 2.0 - komfortowy, nie rdzewieje
Citroen C5 2.0 - jak w Peugeocie, irytować mogą tylko usterki elektryki
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Lis 2015, 16:58

Ossy napisał(a):
Toyota Avensis I 2.0 128km - oszczędny, dynamiczny, niezawodny, nie rdzewieje

Rdzewieje, a znalezienie Avensisa z tym silnikiem to spore wyzwanie, jest ich mało, a te co są zazwyczaj już mocno zaniedbane. W niektórych województwach ani jednej oferty nie ma z tym silnikiem.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zatrzymać się i zwolnic to nie to samo!
    Często można zaobserwować sytuacje, gdy kierowcy zamiast całkowicie zatrzymać pojazd - np. przed znakiem stop czy przy zielonej strzałce do skrętu w prawo – jedynie redukują prędkość. Grozi to kolizją, policja może ...

15 Lis 2015, 17:18

Tak jak inni wspomnieli grupa VW to chyba jedyny rozsądny wybór w tym temacie, zastanów się tylko konkretnie jaki segment bo na trasy Corsa..trochę średnio poza tym no Audi A4 a Corsa..to tak dziwnie trochę..
Dla mnie zwykły kompakt segment C to jedyny normalny wybór i takie minimum, jak masz zamiar po 300 kilometrów jeździć.
Natomiast grupa VW..no Toledo nie bedzie złe ale w wersji 1,8 i tak kiepsko jedzie, nie wiem czy warto, absolutnie tak jak pisze Ossy na Leona zbyt mizerny budżet.
A4 droższe w utrzymaniu i połowa aut to tak jak Passat B5 trupy.
Moim zdaniem dobra opcja to Audi A3 8L 1,8 lub 1,8T w drugiej opcji masz całkiem niezłą moc i osiągi fajne.
No nie patrz na auta na zasadzie które mi pozwoli przejechać 300 KM, które będzie odpalać bez problemu itd..nie pordzewiałe..
To jest kwestia stanu auta, drobne ogniska korozji mogą być z czasem możesz je zrobić ale jak rdzewieje na potęgę to się nie kupuje, tak samo jak nic nie trzyma, pali kiepsko, silnik brzydko pracuje to się szuka następnego.

Sprawdzasz stan blacharski, szczeliny, opony, odpalasz silnik słuchasz jak pracuje, oglądasz pod maską czy nie ma wycieków, potem jazda czy zawieszenie ok itd..
Najlepiej to zaprosić kogoś z miernikami + przejazd na ścieżkę zdrowia do Stacji Kontroli.
Aha a jak byś kupował Audi A3 1,8T to możesz np podpiąć komputer z interfejsem VAG-a i za pomocą bloków pomiarowych sprawdzić jak to wszystko pracuje
http://sprawdz.auto.pl/diagnostyka-1-8t/

Także nie kupuj na zasadzie że ładny z zewnątrz bo się nieźle rozczarujesz..
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

15 Lis 2015, 17:53

Zmniejszyłem listę:
- Mitsubishi Galant VIII 2.0
- Peugeota 406 2.0
- Audi A3 8l 1.8
- Volkswagen Bora 2.0 8V

Od góry te, które najbardziej mi się podobają, choć tym nie powinienem się kierować.
Napiszcie mi proszę coś więcej o tym Galancie i Peugeocie. Mało palą? Ewentualnie tanie w naprawie? Wybiorę, któreś z tych czterech i chciałbym znać Wasze opinie na ich temat. Co przemawia za zakupem, a co przeciw, które Waszym zdaniem najlepsze i dlaczego. Które najgorsze i dlaczego. Będę wdzięczny nawet za najmniejsze wskazówki.

Oczywiście dziękuję za powyższe odpowiedzi, bo już trochę mi się przejaśniło i kilka cennych informacji wpadło.

/edit:
Znalazłem
Kod: Zaznacz wszystko
[Aby wyświetlić zawartość tego pola musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Ciekawe czy rzeczywisty przebieg. Drążek od zmiany biegów mocno wytarty.
olegunar
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 16 01 1998
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Mondeo

15 Lis 2015, 19:05

Gubin :no:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Lis 2015, 19:09

Zdziwisz się, ale te silniki 1.8 20V i 2.0 8V wcale nie spalą mniej niż 2.0 w Mitsubishi czy Peugeocie. Mogą spalić nawet więcej. Ale pracują bezproblemowo na LPG (sekwencja oczywiście).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002