Pierwsze auto do 12k - tanie w utrzymaniu

15 Mar 2021, 23:52

Cześć, szukam podpowiedzi za jakimi autami się rozglądać. Będzie to mój pierwszy pojazd, coś na czym tak naprawdę będę nabierał wprawy.
Założenia:
Budżet do 12k (docelowo 15k ale chcę mieć rezerwę gotówki na ewentualne naprawy itd)
Kombi albo długa wersja jak SW w Peugeotach
Silnik myślę, że 1.4, do 100KM
Ogólnie coś taniego w utrzymaniu, pakownego - stąd idea kombi (wożony będzie sprzęt wspinaczkowy który trochę przestrzeni zajmuje), umiarkowanego jeśli chodzi o moc, oszczędnego

Patrzyłem na Golfy w kombi, Peugeot 207 SW, Renault Clio ale to tylko luźne pomysły, nie znam się na autach

Pozdrawiam
blueisheyez
Obserwowany

16 Mar 2021, 09:01

blueisheyez napisał(a):Silnik myślę, że 1.4, do 100KM
Lepiej tu skupić się na mocy bo nie zawsze 1.4 będzie miał tyle :)

Moim zdaniem w Twoim budżecie warto zwrócić uwagę np. na:
- Ford Focus MK2 1.6 w kombi
- Hyundai i30 1.4 MPi pierwszej generacji tez w kombi
- Opel Astra III 1.6 w kombi

Mając na uwadze te trzy modele ten pierwszy prowadzi się najlepiej.
Rokiko
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 35

17 Mar 2021, 09:15

Ten Focus MK2 faktycznie wygląda jak najlepsza opcja. Czytałem, że jest naprawdę spory jak na swój segment. Benzyna / diesel nie będzie miało znaczenia?
blueisheyez
Obserwowany

17 Mar 2021, 10:55

Tak naprawdę kwestia tego w jakich warunkach masz zamiar użytkować auto. Nie ma sensu kupowania diesla do jazdy po mieście. Diesel spali mniej ale potencjalnych awarii jest więcej i są droższe do usunięcia. Benzyniaka możesz wziąć każdego, fajnym kompromisem jest 1.6/115 ale były tylko po lifcie więc kasy będzie trochę mało. Przy dieslach skupilbym się na 1.6 i 2.0, sprawdzone i popularne konstrukcje od PSA.
Invi
Forumowicz VIP

Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Lexus LS 500h - luksusowa limuzyna