Pierwsze auto do 15-20-25 tys. PLN - na wyjazdy i troszkę do miasta

26 Cze 2023, 11:56

@galakty
Jak na tym tle wypadają silniki Fiata? Ewentualnie te w Aurisie i Fabii?
Kiedyś się naczytałem o tych koreańczykach, że są pancerne jeśli chodzi o silnik+skrzynia+sprzęgło, a tu taki zwrot akcji... Auta nie biorę na długo, pewnie zrobię nim 20-40 tys. km i kupię coś lepszego, a na oku mam głównie przebiegi 120-180 tys. km.
Cebuller
Nowicjusz
 
Posty: 29

26 Cze 2023, 15:42

W Koreańcach były silniki Kappa i Gamma, jedne na popychaczach, drugie na szklankach. Które są gorsze to chyba oczywiste i występują one w pierwszych generacjach Ceed (aczkolwiek i po 2013 można je spotkać).

Potem weszły na hydraulicznych popychaczach i te są dużo lepsze (od 2 gen). Więc ogólnie tak, silniki pancerne ale z wyjątkami.

W pierwszej gen bym wolał szukać CRDi, bo mimo że diesel to pancerny, nie masz dwumasy, nie masz DPF, rozrządy wytrzymują 300-400 kkm, największa bolączka to świece żarowe, sitko w baku paliwa, gwiżdżące turbiny (można jeździć, po prostu są głośne) i wiadomo że z większym przebiegiem bolączki diesli, czyli nagar, EGR, blokująca geometria turbo.

Z Fiatów masz T-jet które bardzo dobrze tolerują LPG, za to reszta auta gorsza jak to włoska motoryzacja.

Fabia to dla mnie beznadziejne auto, taboret na kółkach i nie warta wspomnienia (zresztą to segment niżej, więc musiałbyś porównać Rio i i20).

Jak szukasz auta na 20-40 kkm, to chyba nie będziesz zakładać LPG? Tylko kupisz z założoną? To wtedy Kia/Hyundai odpada kategorycznie, jedynie na czystej benzynie szukać i jeśli nie klekocze jak diesel i nie falują obroty to można brać :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Cze 2023, 16:14

@galakty

Gadałem o tym LPG jak jeszcze dawałem autu szansę na dożywotnią miłość, ale już mnie postraszyłeś, że benzyny w koreańczykach nie są takie żywotnie jak mi się wydawało i wygląda na to, że faktycznie będzie to autko przechodnie na 2-4 lata do nauki i zabawy.

Wracam teraz myślami do Fiata, który wydaje się mniej straszny. Z drugiej strony myślę, żeby wziąć właśnie koreańczyka z małym przebiegiem i go sprzedać przed magicznym 200 tys. km, póki działa :D :D
Cebuller
Nowicjusz
 
Posty: 29

26 Cze 2023, 16:59

Ja po prostu uczulam :ok: Tu najlepiej by było sprawdzić luzy zaworowe i kompresję, wtedy masz 100% pewności o stanie silnika, ale kto Ci na to pozwoli...

We Fiacie masz znowu skrzynię M32 która też może paść :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Cze 2023, 17:07

@galakty
No taaa, nie pozwolą tak dłubać w swojej igiełce-perełce :no:
A stacja diagnostyczna to tylko na szybkości coś sprawdza, więc wiele nie pomogą ze sprawdzeniem silnika. Mogę go sobie odpalić na zimnym, zobaczyć czy obroty poniżej 1000rpm, czy nie faluje, czy równo chodzi na przejażdżce i na parkingu. Czy nie ma pod nim plamy na asfalcie. Więcej do głowy mi nie przychodzi.

O ile dobrze pamiętam, to nie wszystkie Fiaty mają tą "kultową" skrzynię, ale przestałem się trochę nimi interesować i może bredzę. Zacząłem się rozglądać za wygodniejszym autem i dlatego wybór padł na azjatyckich przyjaciół. :D
Cebuller
Nowicjusz
 
Posty: 29
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Toyota Land Cruiser
    Historia tego modelu sięga lat 50. ubiegłego wieku. Wtedy to został zaprezentowany przez Toyotę model BJ – zgrabna terenówka, która sprawdzała się w trudnym terenie. Zalety samochodu – prosta konstrukcja ...