Pierwsze auto do 15-25 tys., benzyna + gaz(?)

24 Gru 2016, 16:07

Cześć,
właśnie udało mi się zaliczyć egzamin praktyczny i w ciągu miesiąca otrzymam upragnione prawko ;) Dodam, że robię je dosyć późno - 30 lat na karku. Szukam swojego pierwszego auta i w związku z tym mam kilka pytań. Na początek kilka słów o tym do czego auto będzie mi potrzebne.

- co dwa tygodnie dłuższa trasa(100 lub 300 km w jedną stronę), reszta to miasto(wypady do sklepu, znajomych itp., nie dojeżdżam autem do pracy)
- w okresie wiosenno-letnim dalsze wypady weekendowe(powiedzmy 6-8 razy w roku 300 km w jedną stronę)
- autem będą podróżowały zazwyczaj 1-2 osoby, bez większych bagaży

Razem daje to przebieg ok. 20 tys. / rok.

Niestety auto będzie zarejestrowane jedynie na mnie i nie będę mógł korzystać z żadnych zniżek(planuję OC + AC + assistance). Mimo to nie chcę się jakoś bardzo ograniczać co do pojemności - 500-700 zł w skali roku nie jest na tyle dużą różnicą dla mnie by rezygnować np. z większej frajdy z jazdy.

Jak już wyżej wspomniałem nie jestem już bardzo młodym kierowcą, ale też chciałbym mieć trochę frajdy z jazdy:D
Nie będę rozwijał prędkości powyżej 130, ale chciałbym żeby auto było dynamiczne w mieście i elastyczne na trasie(chociaż wiem że dla każdego znaczy to coś innego:)). Wiem że niektórzy zaproponują coś słabego na początek(i to jest ok), ale z drugiej strony nie chcę po kilku miesiącach rozglądać się za nowym, szybszym autem. Chciałbym kupić auto z myślą o pierwszych 2 latach jazdy(czy to jest realne?:D).

Odrzucam na starcie wszystkie bardzo małe auta typu Yaris, Polo, Swift, Fabia - nie czuł bym się w nich komfortowo na trasie(choć takie i20 na którym się uczyłem wydaje się być idealne do miasta).

Zgodnie z tym co opisałem wcześniej rozważam:
- benzyna + gaz / diesel (?)
- hatchback/liftback/ostatecznie sedan
- > 120KM(?)

- Focus MK2 - przeczytałem sporo pochlebnych opinii na temat prowadzenia; wydaje się być solidnym autem; niby Fordy nie lubią gazu, ale niektórzy zakładają do 2.0 145KM i jeżdzą
- Astra H GTC - tylko dlatego, że wersja podstawowa, 5-drzwiowa, strasznie mi się nie podoba. Za to GTC jest bardzo ładna. Podobno bardzo słabej jakości wnętrze i kiepskie prowadzenie. Na plus w stosunku do Focusa to wygląd(chociaż Ford też jest ok) i silniki dobre pod gaz(także 1.8 mpi 140KM).
- Volvo S40 - tutaj chyba gorzej z dynamiką dla silników mniejszych niż 2.0. Dobre silniki to 2.4 z tego co czytałem, ale musiałbym zobaczyć o ile wzrośnie składka dla takiej pojemności
- Bravo II - dobre silniki 1.4t(120 dobry pod gaz). Dobre diesle. Wszystkie silniki wydają się być dynamiczne. Dodatkowo nie rdzewieją tak jak Fordy czy Ople. Chyba trochę droższe od Focusa i Astry. Minus to dosyć ciasne wnętrze i bardzo słaba widoczność do tyłu
- Saab 9-3 - siedzi się dosyć nisko i nie wiem czy takie coś mi odpowiada. Nie wydaje się być aż tak dużym autem(co jest plusem). Fajne silniki. Nie rdzewieją(?). Minus to jak dla mnie fatalna deska rozdzielcza.

Budżet nie jest ostateczny - w razie czego mogę dołożyć. No i nie wiem czy mam kupić pierwsze auto za 10 tys czy warto już na początek za 25. Czy może rozważyć kupno takiego np Focusa MK1 a po roku szukać czegoś nowego?
rolandobloom
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 23 12 2016
Auto: Nie mam

25 Gru 2016, 00:22

Jak dla mnie sprawa wygląda następująco:
1. Bravo/s40
2. focus

9-3


Astra
Volvo to tak naprawdę Foka, ale ten pierwszy ma jak dla mnie przefajne wnętrze i bardzo wygodne fotele.
GTC jest spoko, mógłbym nawet taką czarną 2.0t na lekkiej glebie, ale wnętrze jak dla mnie trochę gniot (no chyba że jakieś Cosmo na kredensie)
Saab wyżej od Astry, bo bardziej oryginalny, ale to już auto o segment wyżej.

W Twoim przypadku najlepsze będzie LPG.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Gru 2016, 10:04

Jak porównalibyście wyciszenie i komfort między bravo/s40/focus? Są jakieś duże różnice?

I czy problem rdzy w focusach to jest coś czym należy się martwić czy wystarczy porządne zabezpieczenie i można zapomnieć na kilka lat?

@mike
Piszesz że to segment wyżej. Rozumiem że chodzi o koszty utrzymania. Są dużo wyższe niż aut ww? Ale pewnie komfort jazdy też jest lepszy.
rolandobloom
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 23 12 2016
Auto: Nie mam

28 Gru 2016, 13:32

rolandobloom napisał(a): czy problem rdzy w focusach to jest coś czym należy się martwić
nie, bo za 20-25k masz mk2 polift, a tam rdza nie występuje (podobno na klapie bagażnika przy znaczku, ale trochę już tych aut widziałem, a ani jeden nie miał tego mankamentu). Może coś się pojawić na spodzie na śrubach czy elementach zawieszenia, ale to nic groźnego i dużo aut teraz tak ma po kilku latach na drogach.
rolandobloom napisał(a):Piszesz że to segment wyżej. Rozumiem że chodzi o koszty utrzymania. Są dużo wyższe niż aut ww?
bardziej chodziło mi o to, że ciężko jest je porównać (kompakt vs klasa średnia). To trochę tak jakbyś porównywał wakacje nad morzem i nad jeziorem - teoretycznie wypoczywasz i tu i tu, ale np atrakcje czy pejzaże już kapkę się różnią.

Tutaj masz porównanie kosztów https://www.forumsamochodowe.pl/podsumowanie-i-spis-modeli-koszty-utrzymania-vt96514.htm
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004