kontrolny napisał(a): Skłaniałbym się chyba w stronę diesla
kontrolny napisał(a):niedrogie w utrzymaniu
IMO, biorąc pod uwagę wiek i przebiegi tych aut wzajemnie się to wyklucza. Jeśli bierzesz pod uwagę wymianę/naprawę dwumasy/turbo/wtrysków i liczysz się z kosztami 2-2,5k za każdy element to ok (to są części eksploatacyjne, zużywają się jak klocki hamulcowe).
Mondeo spoko, diesel 2.0 lub benzyna 2.0/145 (na inne raczej budżet za mały)
AR spoko ale tu tylko diesel, na marginesie koszty utrzymania 2.4 będą znacznie wyższe niż 1.9
Jakoś nie widzę zadbanej i względnie bezwypadkowej mazdy do 30k.
C5 spoko, benzyniak 2.0/140 lub diesel 2.0
508 jako model spoko ale na pewno nie za 30k, tutaj diesel 2.0 (1.6 jest zdecydowanie za słaby a dobrego benzyniaka brak)
Od siebie dorzucę S60 z jakim silnikiem chcesz, wszystkie są ok i lagunę 3, 2.0dci lub 2.0T. Zerknij też na accorda 7.
Jeśli zależy Ci na niskich kosztach utrzymania to szedłbym raczej w coś z niższego segmentu. Kupisz takiego focusa 3 czy megane 3, auta, które są w miarę "współczesne" (focus jest nadal produkowany), nieźle wykonane a kosztami nie przerażają.