Pierwsze auto do ~8k

28 Gru 2020, 13:34

Serwus,

od niedawna coraz bardziej myślę o swoim pierwszym aucie (ba, jestem pewien, że czegoś mi potrzeba). Budżet jaki sobie założyłem to wspomniane w tytule ok. 8k, chociaż jak uda wyrwać się coś taniej i odłożyć trochę mamony to będzie oczywiście super, bo to w końcu 1 auto.

Bardziej będę sobie cenił przyzwoity w miarę oszczędny pod kątem spalania czy napraw samochód, w którym być może zrobię coś czasami sam i załapię bakcyla niż 150 konną budę, w której będę płakać przy każdej wizycie na stacji ;)

Auto używane przede wszystkim w mieście, na dojazdy do pracy, sklepu czy treningi. Trochę rzadziej "trasy" do kilkudziesięciu km, a bardzo sporadycznie może gdzieś dalej (w kraju).

Póki co na autach nie znam się praktycznie wcale. Wyjeździłem już trochę km w życiu, ale nigdy nie miałem nic swojego i nie interesowałem się motoryzacją. Nie wiem czy nastawiać się i szukać czegoś z Polski z łatwiejszą do zweryfikowania przeszłością czy może niekoniecznie?
Nie wiem gdzie, ale gdzieś znalazłem "głosy za" Fiatem Grande Punto. Autko wydaje się wystarczające na moje potrzeby - 1,4 8v 77hp. Co myślicie? I tu też pytanie, jak wygląda kwestia cen? Takie Fiaty z 2005/06 roku stoją za 8 tys. i więcej, ale idzie też dostać za 5-6. Z ogłoszenia laikowi ciężko coś znaleźć. Jak wielkie są szanse, że takie egzemplarze tańsze od większości nie są przysłowiowym ulepem? Szukam auta, nie trumny :)

Może Peugeot 307? A może warto iść z coś z grupy VAG? Na pewno bardziej popularne i też nie wiem czy to dobrze. Golf IV, Fabia? A może Opel i Astra G?

Póki co jestem otwarty na propozycje, na pewno jeszcze chwila minie zanim zdecyduję się na cokolwiek, chyba, że uda się "ustrzelić" jakąś okazję :)

Dziękuję Wam z góry za poświęcony czas i pomoc!
lynics
Nowicjusz

Miejscowość: Poznań

28 Gru 2020, 14:51

Ja bym na Twoim miejscu nastawił się na benzynę samochód w wersji max kompaktowej z prostym silnikiem bez doładowania typu turbo.