Pierwsze auto na trasy do 15k.

07 Lut 2017, 15:26

Witam.
Nadszedł czas kupna własnego auta.
Moje preferencje wyglądają następująco:
Nadwozie: Sedan (ew. hatchback),
Cel - Głównie podróże. Podczas weekendu. Lubię jeździć, lubię zwiedzać. Dlatego coś czuję, że wyjazdów będzie sporo.
Oczywiście czasem też po mieście, ale jest to drugorzędne przeznaczenie, po Gdańsku wolę komunikacją albo z buta.
Kwota którą dysponuję : 15 tysięcy. Jest to max, które chcę wydać. Wraz z rejestracją, opłatami OC, przeglądem i innymi niezbędnymi pierwszymi opłatami.
Upodobałem sobie moc samochodu od 90-115 KM.
Wydaje mi się, iż auta do mojego przeznaczenia to diesle, które są same w sobie ekonomiczne w kwestii spalania, ale niestety w kwestiach naprawy bywają drogie. Dlatego też szukam silnika z tych mniej awaryjnych, może bez dwumasy i filtra (podobnie jak Cee'd mają - też fajne autko bardzo, trochu za drogie niestety) - Nie wiem, takie zasłyszałem, przeczytałem opinie.
Wizualnie podobają mi się Mazdy 3 ( hb i sedany), Civic (sedan), Carisma, Cee'd, Astra G oraz H (hb) i inne auta, tego typu. Nie za duże sedany, nie za małe hb.
Marka i model drugorzędne, ważne ażeby inne kryteria jako tako się zgadzały.

Dziękuję bardzo za wszelkie sugestie oraz porady.
Kłaniam się,
Adam
syloreth
Obserwowany
 
Posty: 2
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 05 09 2014
Auto: Nie mam

07 Lut 2017, 17:24

syloreth napisał(a):Upodobałem sobie moc samochodu od 90-115 KM.

90-115KM to moc na miasto nie na trasy.
syloreth napisał(a):Wizualnie podobają mi się Mazdy 3 ( hb i sedany), Civic (sedan), Carisma, Cee'd, Astra G oraz H (hb) i inne auta, tego typu. Nie za duże sedany, nie za małe hb.

To nie samochody w trasę...
syloreth napisał(a):Wydaje mi się, iż auta do mojego przeznaczenia to diesle, które są same w sobie ekonomiczne w kwestii spalania, ale niestety w kwestiach naprawy bywają drogie. Dlatego też szukam silnika z tych mniej awaryjnych, może bez dwumasy i filtra

Poszukaj czegoś z LPG, będzie się jechać jeszcze taniej.
Rocznik samochodu ma dla Ciebie duże znaczenie?
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

07 Lut 2017, 18:37

Ceed z dieslem? Zapytajmy któregoś z policjantów co o nich sądzi, choć wielu nie miało szansy się przejechać, bo auto wcześniej wylądowało w serwisie.
Ceed na trasy uważam też za słabe z racji dosyć słabego zachowania na drodze przy większych prędkościach - to już jest moje osobiste spostrzeżenie.

90-115KM wystarczy na drogi krajowe, jeśli nie jesteś jakimś demonem prędkości, a wyprzedzanie z "wcześniejszym rozbiegiem" masz już opanowane.

Kwestia awaryjności diesla to sprawa bardzo dyskusyjna. Duże znaczenie ma tutaj stan auta, jaki kupisz, jak jeździsz, jakie paliwo tankujesz i jaki olej lejesz. Dwumasa, turbo, FAP/DPF czy wtryski nie są już dzisiaj takie straszne, bo jest bardzo dużo warsztatów, które się nimi zajmują, a same części są bezproblemowo dostępne. Nie będę jednak za długo się rozwodził w tym temacie, bo nie o tym jest wątek... Ogólnie podsumuję, że nie skupiałbym się zbyt na silniku, a na stanie danego egzemplarza i w drugiej kolejności na wyposażeniu (klima i tempomat na trasę to raczej dwie podstawowe pozycje). Silnik bym rozważał już w przeliczeniu na ilość km w roku. Wtedy będziesz mógł oszacować, czy diesel, benzyna, czy może montaż LPG się zwróci na tyle, że jest sens się w niego pchać. Istotne jest jednak to, że silniki benzynowe są są dosyć popularne w Polsce, przez co ich cena w relacji do diesla potrafi być sporo wyższa; ten parametr również trzeba ująć w kalkulacji.

Jeśli miałby to być samochód na trasy, to jednak poleciłbym coś ciut większego - Ford Mondeo, Audi A6, Peugeot 407, Volvo S80, Renault Laguna (ale tylko z silnikiem benzynowym!), VW Passat, Opel Vectra, Citroen C5 itp, Skoda Superb... Są one pakowniejsze (szczególnie, jak jedzie się gdzieś dalej i jeśli nie podoba Ci się kombi), wygodniejsze i lepiej wygłuszone, co jest szczególnie istotne, jak trzeba jechać gdzieś dalej. Większe auto na trasie nieznacznie większe ilości paliwa, niż jego odpowiednik poziom niżej.

Jeśli jednak nie chcesz auta większego, a właśnie taki średniej wielkości, jak Golf, to właśnie najbardziej jego bym polecał. Z modeli, które Ty wymieniłeś bardzo mocno bym się zastanowił, zanim kupiłbym Kię Ceed. Auto ogólnie nie jest złe, ale ich diesel jest taki sobie. Mitsubishi Carisma z kolei jest OK, ale nie z silnikiem 1,8, który to miał wady i lubił podpijać olej silnikowy. Auta japońskie mają również specyficzny wygląd i są przeważnie nieco słabiej wyposażone.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam

08 Lut 2017, 09:36

Dziękuję za odpowiedzi.

Czy rocznik ma znaczenie? Dla mnie tak, celuję w rocznik minimum 2002-2003.
Generalnie wydaje mi się, że muszę wsiąść do auta i zobaczyć czy się w nim dobrze czuję. Ale fakt, wyciszenie jest w mojej kwestii istotne, a klimatyzacji praktycznie nie używam.
Kombi odpada. Chciałbym zostać przy sedanach, ew. hatchbacki. Stąd też Mazda 3, Civic - po prostu mi się podobają bardzo. Dzięki za wybicie Cee'd z głowy - mimo że w hb jest świetny, to z tego co się dowiaduje to niestety awaryjny, niestety.
Passat to moje rodzinne auto, całkiem przyjemnie się prowadzi.
Golfy są ładne, ale jakoś nie mnie nie przekonują.
Na Mondeo Laguny Vectry patrzyłem ostatnio - podobają mi się.

Odnośnie gazu to jakoś mnie nie przekonuje, mimo że służbowy Hyundai i20 to gaz i widzę jego ekonomię.

Autem podróżować będą głównie 2 osoby, sporadycznie 3-4.

Edit. 09.02.2017
Kurczę.
Poczytałem trochu o gazie i tak sobie myślę, że w sumie jest to dobra opcja.
Czy mogę usłyszeć Waszą opinię nt. kupowania auta w gazie, używanego?
syloreth
Obserwowany
 
Posty: 2
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 05 09 2014
Auto: Nie mam

09 Lut 2017, 11:34

Skoro podobają Ci się takie modele jak Mondeo, Laguna czy Vectra to możesz wybrać pomiędzy nimi, dla mnie najlepszą opcją byłaby Vectra z racji komfortu, szkoda tylko że silnik 1,8 122km średnio daje sobie radę na trasie. W Lagunie fl 2.0 136km nie ma tego problemu, auto dosyć przestronne.
Petrostar
Początkujący
 
Posty: 220
Auto: VW Polo
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mniej spalasz, więcej masz - kluczowa jest technika jazdy
    Stosując odpowiednie techniki jazdy, w zależności od obecnego stylu jazdy, kierowca może zredukować zużycie paliwa nawet o 25%. Kluczowa jest prędkość i płynność, ale na poprawę efektywności energetycznej wpływa jeszcze wiele ...