Pierwsze auto. Proszę o pomoc.

10 Sty 2012, 16:58

Witam serdecznie.

Planuję zakup mojego pierwszego auta. Na mój ruszt idzie Opel Vectra B, rocznik 96, sedanik. Na jutro jestem umówiony na przegląd i jazdę. Chciałbym się dowiedzieć co sądzicie na temat tego auta? Czy warto kupować je na początek?

I drugie pytanie, jestem całkowicie zielony w temacie kupna auta i spraw prawnych z tym związanych. Oczywiście wiadomo że potrzebna jest umowa - ale jak to jest z podatkiem? Czy to ja odprowadzam podatek od zakupu czy sprzedający? Czytałem kilka for i są rozbieżności w tym i już sam nie rozumiem jak to jest.
Auto będzie kupowane od osoby która kupiła auto w kraju i jest 1 właścicielem, ubezpieczenie jest i przegląd. Jak to jest z przepisaniem wszystkiego? Czy po podpisaniu umowy i zapłacie mogę tego samego dnia już jeździć nim? Co mam robić w razie kontroli skoro w dokumentach będzie widniała inna osoba? Jakie sprawy muszę załatwić w urzędach? Jakie opłaty dodatkowe mnie czekają?

Będę bardzo, ale to bardzo wdzięczny za pomoc bo bardzo jej potrzebuje.
Łukasz020
Nowicjusz

Prawo jazdy: 01 01 2001

10 Sty 2012, 18:44

Pomoże mi ktoś ?
Łukasz020
Nowicjusz

10 Sty 2012, 19:28

calosc wyjdzie cie ponad 200 zl bo za przepisanie oc nie placisz a jednie tablice
x50sr
Początkujący

Miejscowość: małopolska

10 Sty 2012, 19:38

To tablice trzeba zmienić? Nie mogą być te co obecnie posiada auto?

A jak z podatkiem? Z mojej strony nic nie płacę?
Łukasz020
Nowicjusz

10 Sty 2012, 19:50

Na przerejestrowanie auta masz 30dni ale nikt Ci nic nie zrobi jeśli tego nie zrobisz.Co do kosztów to jeśli auto jest zarejestrowane w Twoim mieście za przerejestrowanie płacisz tylko 80zł i zostawiasz tablice te które masz a jeśli auto jest z innego miasta/województwa wtedy za przerejestrowanie płacisz 180zł i dostajesz nowe tablice.

Co do ubezpieczenia to zależy od sprzedającego,jeśli zostawi aktualne to możesz na nim jeżdzić a jeśli go wypowie to musisz szukać nowego ubezpieczyciela.