x50sr napisał(a): 2.5 TDS to nie była udana konstrukcja
Nie zgodzę się z tą opinią
![Smile :)]()
O ten silnik trzeba po prostu dbać. A podstawą jest sprawny układ chłodzenia i nie ma problemów z pękającymi głowicami itd. A tak autko jeździ bardzo przyjemnie, 6 garków, ładny dźwięk.
Na internecie jest owszem dużo negatywnych, ale i pozytywnych opinii.
Co do 2.0 T.spark ... Cóż, auto na pewno stanowi interesujący kąsek ponieważ nie jest drogie, ma dość mocny silnik, jest ładne, a do tego dobrze wyposażone ? Ale... No właśnie.
Zawodzi wariator, z uwagi na jego słabe smarowanie przy rozruchu. Stopniowo staje się to słyszalne, jako coraz dłużej trwający klekot po rozruchu. W ogóle słabe smarowanie jest poważną wadą silników TS 16v – w silniku 2.0 zdarzają się zatarcia wałków rozrządu.
Częste przypadki zatarcia panewek prawdopodobnie również spowodowane są wadliwym smarowaniem. Usterka ta prowadzi wprost do naprawy głównej silnika – zwykle tańszym rozwiązaniem jest jednak wymiana silnika.
Także odpuść sobie...
![Smile :)]()