Bmw e36 m40b16... Nie jedzie, a pali. Poleciłem Ci sierre. O niebo lepsza od e36 m40b16. Żwawsza i oszczędniejsza. Jeśli chodzi o m40 to tak:
1. Zapytaj kiedy był ostatnio wymieniany rozrząd bo lubą lecieć paski.
2. Czy przy rozrządzie było wymieniane koło pasowe wału korbowego bo bardzo lubi ciąć pasek, zaleca się wymieniać je co 2 wymiane rozrządu.
3. Jak głośno klekoczą szklanki w głowicy, bo zawsze klekoczą. Ale możesz na tym zbić z ceny że niby nie wiesz na ile to poważne i co to ale Ci się nie podoba.
4. Spod pokrywy puszki filtra oleju w 85% cieknie olej. Pociśnij na tym z ceny że niby coś z silnika cieknie.
5. Słuchaj czy nie słuchać szumu z tyłu, dyfry często padają.
6. Jak długo kręci rozrusznik i czy łapię za pierwszym razem, lubią kończyć się szczotki, często siada bendix, czasem pęka zębatka przy kole zamachowym i często jest potem spawana.
7. Rdzy szukaj głównie w podłodze bagażnika, na progach, pod dywanikiem pasażera (ewentualnie tylne błotniki od środka zwłaszcza) Progi łatwo sprawdzić +/- Jeżeli będziesz mógł to podnieś samochód na lewarku z obu stron i zobacz czy nic dziwnego się nie dzieje (aha no i wydech rdzewieje często).
8. Warto obejrzeć podłużnice i jaka jest historia wypadkowa samochodu, to dużo daje.
9. Zobacz czy nie ma żadnych mikro pęknięć na przedniej szybie, najczęściej na wysokości wycieraczek, a akurat tam jest ciężko zobaczyć.
10. Czasami w tych skrzyniach jest usterka - wypada pierwszy bieg.
11. Sprawdź czy sprzęgło się nie ślizga, silnik bez problemu wchodzi na obroty, ile jest oleju w silniku.
12. Sprawdź stan opon czy którejś nie zjada przez kiepską geometrię, możesz też spojrzeć na tylne czy nikt nie próbował palić laka na siłe, aczkolwiek w 1.6 wątpie.
13. Zobacz czy kąt obrotu kierownicy w lewo i prawo jest DOKŁADNIE TAKI SAM!!!
14. Sprawdź czy hamulec nie łapie od połowy wciśnięcia, niby to tylko zapowietrzenie ale Ty nie musisz tego wiedzieć. A często heble w nich są zapowietrzone, przewody z tyłu lubią przeciekać.
15. Zobacz czy głośniki grają przy otwartych drzwiach.
16. Przepływka jest często zabrudzona ale to żaden problem. Jak będzie coś nie tak z obrotami to sprawdź tylko czy nie dmucha z pod korka oleju/bagnetu. Jak nie dmucha to łatwa i darmowa sprawa + jeszcze masę przeczyścić i tyle.
Ogólnie warto. O Matizie i clio też mógłbym Ci sporo napisać. Moim zdaniem BMW najfajniejsze, a co najrozsądniejsze to nie wiem. Nie myśl że bmw takie awaryjne. Wręcz przeciwnie z tych trzech bym powiedział że najmniej. Po prostu info o bmw wymieniam w "nocy o północy", a nad tamtymi mi się zastanawiać nie chce. Peugeot ZE ZDJĘĆ wygląda na najsłabszy stan.
Mogę tak w nieskończoność. Zadzwoń do gościa i zapytaj o VIN. Sprawdzi się to autko. Z tego ca pamiętam (jakby mnie na forum nie było) to chyba na realoem.com można sprawdzić VIN. Zwróć uwagę czy silnik ładnie trzyma temperaturke
![Uśmiechnięty :)]()
. Ogólnie wygląda ładnie ale mnie trochę szpary zastanawiają, odstępy między machą a błotnikiem. Nie widzę bo za daleko. Ale mogę się mylić. Poza tym coś dziwnie nisko siedzi z tyłu w porównaniu do przodu, chyba że akurat w bagażniku było coś ciężkiego. Co prawda z fotki tego na pewno nie sprawdzę, zwłaszcza z takiej to wydaje mi się że poduszki mcpherson'ów to chyba jeszcze fabryczne jeżdżą.