Pierwsze auto za ~12 tys. zł

07 Maj 2014, 22:32

Jako ze to Twoj pierwszy samochod to pewnie nie zdajesz sobie sprawy ile kosztuje utrzymanie samochodu stad koniecznie chcesz diesla.
Przy pierwszej lepszej awarii diesla (a jest co sie psuc, dodatkowo ludzie zazwyczaj sprzedaja jak cos juz sie swieci) wydajesz na napra kilka tysiecy - czyli wiecej niz wydalbys na lpg. Nawet bez awarii jazda na lpg jest tansza, choc przy Twoich przebiegach to nie powinno byc az tak istotne.

Stilo bym odpuscil.
Astre G 1.8 polecam. Ale nie spali to 8 litrow chyba ze bedziesz 90 jezdzil, a z tym silnikiem to nie jest latwe. U mnie 11 w miescie, 10 po trasie (a jak sie nie przekracza 120 to i do 9 zejdzie). Blisko 8 to tylko raz mialem - zima jak sniezyce byly i sie jechalo 70-80 maksymalnie.

ps mowie o lpg wiec benzyny moze i 8 spali przy normalnej jezdzie
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

07 Maj 2014, 23:07

jeśli chodzi o utrzymanie samochodu to wiem tyle ile widzę po astrze rodziców, czyli przez 6 lat jak ją mamy, nic w niej nie padło, wymienialiśmy tylko części zużywające się i podlegające okresowej wymianie, także na tym się wzoruję.
Jeżeli Astra 1,8 pb+lpg spala takie ilości paliwa, to wydaje mi się to być dobry wybór :) Mówisz, że jazda 90 z tym silnikiem nie jest łatwa. Mam przez to rozumieć, że autko rwie do przodu porównywalnie np z focusem w wersji 115-konnej? Fordem miałem okazję jeździć kilka razy i jego osiągi mi wystarczają w zupełności, więc fajnie by było mieć porównanie jakieś. Bo np astra g kombi, 2.0 diesel, 101km, to jest porażka pod względem dynamiczności... tylko czy wersja benzynowa będzie tak samo bezawaryjna, jak egzemplarz diesla posiadany przez moich rodziców? :)
Fronczu
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 30 12 2013
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Nie mam

08 Maj 2014, 13:27

Co do awaryjnosci to nigdy nie wiadomo na co trafisz kupujac kilkunastoletnie auto, ale generalnie kupno benzyny jest duzo mniej ryzykowne niz kupno diesla. Ale i tak najwazniejsze co zafundowali silnikowi poprzedni wlasciciele.
Co do dynamiki to astra 1.8 jest troche lepsza od focusow (bo jest diesel i benzyna w focusie 115 km) o tej samej mocy.
Trzeba tylko co 2-3tys. km sprawdzic olej (jak duzo jezdzisz po autostradach, ew po krajowkach gnasz na wariata po 150 to troche czesciej), bo silnik lubi sobie wypic mimo ze jest w pelni sprawny.
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

08 Maj 2014, 17:51

zapomniałem dodać, że focus którym jeździłem to wersja 115 km z silnikiem diesla. Czy astra 1.8 w benzynie będzie mogła pochwalić się podobnym przyspieszeniem?
Fronczu
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 30 12 2013
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Nie mam

08 Maj 2014, 18:12

Raczej opel astra 1.8 16v będzie mógł pochwalić się przyspieszeniem na podobnym poziomie co focus w dieslu.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Maj 2014, 18:17

ok, to na razie jestem przy astrze 1,8 Pb, ale lepiej patrzeć na wersję wcześniejszą (116km) czy późniejszą - 125 koników? W które roczniki celować i na co uważać ?
Fronczu
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 30 12 2013
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Czy system start/stop naprawdę oszczędza paliwo?
    Mam system start-stop w nowym samochodzie. Kilkadziesiąt razy dziennie potrafi się wyłączyć i włączyć na skrzyżowaniach i nic nie trzeba doładowywać akumulatora. Czy system start/stop na prawdę oszczędza paliwo? Jakie są ...

08 Maj 2014, 18:19

Fronczu napisał(a):ok, to na razie jestem przy astrze 1,8 Pb, ale lepiej patrzeć na wersję wcześniejszą (116km) czy późniejszą - 125 koników? W które roczniki celować i na co uważać ?

Z tego co wiem to oba są dobre silniki, w roczniki to wiadomo nie patrz na rocznik tylko na stan techniczny auta i zwracaj szczególną uwagę przy zakupie auta z lpg na wiek tej butli i ogólnie na stan silnika nie ważne czy z gazem czy bez.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Maj 2014, 19:46

myślę, że lepiej kupić wersję bez gazu i zamontować instalację, wtedy powinien być zdrowszy silnik, czy się mylę? Wiadomo,to kolejny koszt, ale wolę dołożyć, niż potem martwić się naprawami itd, a chcę żeby auto mi kilka lat posłużyło
Fronczu
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 30 12 2013
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Nie mam

08 Maj 2014, 20:05

Fronczu napisał(a):myślę, że lepiej kupić wersję bez gazu i zamontować instalację, wtedy powinien być zdrowszy silnik, czy się mylę? Wiadomo,to kolejny koszt, ale wolę dołożyć, niż potem martwić się naprawami itd, a chcę żeby auto mi kilka lat posłużyło

Nie mylisz się masz rację z tym lepiej kupić silnik bez gazu i samemu założyć gaz najlepiej sekwencyjny koszt około 2-3000 zł
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Maj 2014, 20:36

Focus 115km jedzie lepiej bo to diesel ale 125konna Astra powinna być trochę lepsza.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

08 Maj 2014, 21:02

ok dzięki. mógłby jeszcze ktoś może powiedzieć ile może dać w takiej astrze chiptuning i czy warto kupować wersję Bertone ?
Fronczu
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 30 12 2013
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Nie mam

08 Maj 2014, 21:22

Chiptunning w benzynie? Zapomnij o tym. Nieopłacalny interes.
grzegorzd92
Aktywny
 
Posty: 311
Miejscowość: Małopolskie
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Brava
Silnik: 1.2 82
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

08 Maj 2014, 21:25

właśnie nie znam się na tym i chciałbym co nieco się dowiedzieć. czemu nieopłacalny?
Fronczu
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 30 12 2013
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Nie mam

08 Maj 2014, 21:30

Bo przyrost mocy jest mizerny.
grzegorzd92
Aktywny
 
Posty: 311
Miejscowość: Małopolskie
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Brava
Silnik: 1.2 82
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

08 Maj 2014, 21:33

Fronczu napisał(a):właśnie nie znam się na tym i chciałbym co nieco się dowiedzieć. czemu nieopłacalny?

Bo nie ma przyrostów mocy ani Nm ..
Właściwie nie ma chipowania aut benzynowych n/a (bez turbo) jest tylko ściema :lol:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe