Pierwsze auto za ~12 tys. zł

08 Maj 2014, 21:34

kon146 napisał(a):Focus 115km jedzie lepiej bo to diesel ale 125konna Astra powinna być trochę lepsza.

Jezdziles czy tylko wychodzisz z takiego zalozenia? :P
Dziwnym trafem akurat mam te 2 auta w rodzinie wiec moge porownac bez problemu i jest raczej odwrotnie :P
Oczywiscie jezdzac w "roboczym" zakresie obrotow czyli 2-3 tys diesel bedzie lepszy, bo to wynika z jego specyfiki i upchania momentu na tym odcinku. Ale diesel sie konczy przy 4000rmp (a nawet nizej) a benzynke wkrecisz powyzej 6000 jak chcesz sie scigac i wtedy diesel nie ma szans.
Innymi slowy jadac 80-90i chcac wyprzedzic wyglada to tak:
dieslem jadac na 5 czy 4 nie ma duzej roznicy, juz na 5 spokojnie da rade
benzynka troche zajmie zanim na 5 dojdzie do swojego momentu (powyzej 100 zaczyna wyraznie szybciej lapac), ale od tego jest skrzynia - redukujesz na 4 i masz to co w dieslu. A jak chcesz zeby wgniotlo w fotel to redukujesz na 3. i w podloge ;)


Chiptuning to jest fajny temat, ale tylko w przypadku niewysilonych turbodiesli.
W przypadku wolnossacej benzyny nie ma najmniejszego sensu.
Ostatnio edytowany przez Yankee, 08 Maj 2014, 21:37, edytowano w sumie 1 raz
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

08 Maj 2014, 21:37

ok, bo teraz już wchodzimy na tematy mechaniki samochodowej, a jak o samochodach ogólnie mogę coś powiedzieć, tak z mechaniki jestem zielony. Zatem jak można podnieść moc silnika benzynowego bez większych nakładów pieniężnych, ale jednocześnie w taki sposób, żeby go nie zajechać i było to dla niego w miarę zdrowe?
Fronczu
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 30 12 2013
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Nie mam

08 Maj 2014, 21:39

Bez większych pieniędzy nie ma na to żadnych szans. Odpuść temat zwiększania mocy w benzynie.
grzegorzd92
Aktywny
 
Posty: 311
Miejscowość: Małopolskie
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Brava
Silnik: 1.2 82
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

08 Maj 2014, 21:40

Najlepiej dolozyc turbo, pozniej mozna wymieniac uklad wydechowy, dolotowy itd.
Ale duzo prosciej (i taniej przede wszystkim) kupic od razu mocniejsze auto, ewentualnie zrobic swap silnika jesli to mozliwe.

Pisales ze Focus to az nadto a teraz Ci jednak mocy malo? :)
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

08 Maj 2014, 21:43

Yankee napisał(a):Pisales ze Focus to az nadto a teraz Ci jednak mocy malo?


Po prostu pytam, żeby wiedzieć, poszerzyć wiedzę, nie koniecznie muszę od razu chcieć ładować nie wiadomo jaką moc w swoje auto, bo jak pisałem, nie potrzebuję wyścigówki :)
Fronczu
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 30 12 2013
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Nie mam

08 Maj 2014, 21:46

Yankee jechałem :) Chodziło mi bardziej o przyśpieszanie do 100 i wyprzedzanie w zakresie 110-120 km/h, v max będzie na + dla benzyny :wink:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

08 Maj 2014, 21:47

Fronczu napisał(a):Zatem jak można podnieść moc silnika benzynowego bez większych nakładów pieniężnych

Jeżeli jest to silnik bez turbo nie ma szans bez kasy nic zrobić...
Zadasz pytanie o oferty filtrów, wydechów chipów itp....
Nic nie to nie da ...moze ewentualnie pogorszyć seryjne parametry....
Jak chcesz zwiększać moc to kup sobie auto z turbo i coś wydłubiesz ale bez pieniązków i tak bedzie kiepsko.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Maj 2014, 21:48

no a mi właśnie nie chodzi o v max w żadnym stopniu, tylko właśnie przyspieszenie tak do 100km/h. Nie jeżdżę szybko, ale lubię szybko przyspieszać :)
Fronczu
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 30 12 2013
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Nie mam

08 Maj 2014, 21:54

Fronczu napisał(a):no a mi właśnie nie chodzi o v max w żadnym stopniu, tylko właśnie przyspieszenie tak do 100km/h. Nie jeżdżę szybko, ale lubię szybko przyspieszać

Astra 1.8 już bez chipa jest już wystarczająco dynamiczna ( mówię o obu wersjach silnikowych 1,8 116 i 125 kucyków ) ale jak ci to za mało to możesz wziąć 2.0 16v 136 km i będzie wtedy auto jeszcze lepiej przyśpieszało poniżej 10 s do 100 km/h ale coś kosztem czegoś bo przy 2.0 jest nieco większe spalanie ale wg. mnie warto.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Maj 2014, 21:55

No jak lubisz szybko przyspieszac to przy 100 km/h w benzynce bedziesz w polowie 3. przelozenia :D
Kon - tak w okolicach 110-120 wlasnie wg mnie benzynka dogania diesla na 5. jesli chodzi o przyspieszenie. Ale ciezko to porownac bo to subiektywne odczucia - benzyna jak sie wkreca na obroty to dostaje kopa, a diesel dokladnie odwrotnie.


krzysiek4000 napisał(a):ale jak ci to za mało to możesz wziąć 2.0 16v 136 km i będzie wtedy auto jeszcze lepiej przyśpieszało

Tu sie nie do konca zgodze, jezdzilem tez tym silnikiem i nie czuc tych 20KM roznicy w normalnej jezdzie. Roznica jest w gornym zakresie obrotow (od 4500/5000rmp) no i przy duzych predkosciach, powiedzmy >150 gdzie sa duze opory powietrza te 20 koni tez sie przypominaja.
Podczas normalnej jazdy wg mnie roznica nieodczuwalna, ale warto brac tez ten silnik pod uwage.
Ostatnio edytowany przez Yankee, 08 Maj 2014, 22:01, edytowano w sumie 1 raz
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

08 Maj 2014, 21:59

Fronczu napisał(a):no a mi właśnie nie chodzi o v max w żadnym stopniu, tylko właśnie przyspieszenie tak do 100km/h. Nie jeżdżę szybko, ale lubię szybko przyspieszać :)


Chcesz poczuć się tuningowcem to dobierz sobie lekkie felgi np; oz superleggery ewentualnie coś innej firmy (tylko dobrej firmy), dołozysz do tego federalki rsrki i masz zestaw do szybszego przyśpieszania tanio i pewnie a jak cos to przed sprzedażą zamienisz na ori. i nie stracisz kaski. :ok:

A tak własciwie jak lubisz przyśpieszać to szukaj hondy bo oplowe 16V to troszku taka imitacja 16V :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Maj 2014, 22:01

Powiem Ci że to też zależy od typu silnika. Przykład, moje Mondeo jedzie lepiej od Astry któr jest lżejsza.
Mondeo 1.8 TD 90KM
Astra 1.4 16v TWINSPORT 90KM
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

08 Maj 2014, 22:03

dzięki za wszystkie odpowiedzi, temat mocy i prędkości może juz zostawmy, bo seryjna astra ze 116km spokojnie mi wystarczy, więc nie ma potrzeby wydziwiania :mrgreen: . Teraz tylko pytanie czy warto kupić wersję Bertone czy lepiej zwykły hatchbag?
Fronczu
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 30 12 2013
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Nie mam

08 Maj 2014, 22:05

Fronczu napisał(a):dzięki za wszystkie odpowiedzi, temat mocy i prędkości może juz zostawmy, bo seryjna astra ze 116km spokojnie mi wystarczy, więc nie ma potrzeby wydziwiania . Teraz tylko pytanie czy warto kupić wersję Bertone czy lepiej zwykły hatchbag?

To już jest kwestia gustu ale bertone wg. wygląda ładniej ale hatchback jest praktyczniejszy.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Maj 2014, 22:08

Bertonka bardziej trzyma cenę, w środku to zwykła Astra. Bierz co będzie w lepszym stanie lub wg. gustu :wink:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra