Pierwsze auto za około 5 tysięcy

28 Kwi 2013, 21:37

Witam. Mam prawo jazdy nie cały miesiąc i zaczyna mnie denerwować pożyczanie jednego z samochodów rodziców, który ma dwulitrowy, 136konny silnik i który zjada minimum 9 litrów benzyny do kilkunastu w mieście. Nadal się uczę i nie mam na tyle pieniędzy, żeby wyrzucać 50 zł dla każdych stu kilometrów.
I stąd potrzeba kupna własnego samochodu. Auto będzie mi potrzebne głównie na weekendy, żeby dojechać do miasta, albo do dziewczyny, to by wychodziło około 100 km, co weekend, do tego raz w tygodniu do szkoły, lub na imprezę, do szkoły mam 40 km tam i z powrotem. I raz na 1-2 miesiące chciałbym jeździć w dłuższe trasy, w góry lub nad jeziora, trasy do 150-200 km w jedną stronę.
Tak więc miesięczny przebieg to byłoby około 11 tysięcy rocznie.

Mam około 5 tysięcy na kupno samochodu.
Nie potrzebuje dużego sedana, ponieważ będę jeździł sam, albo w maks 2-3 osoby, najczęściej w dwie. Zastanawiam się nad kupnem samochodu z instalacją LPG, jednak z tego co czytam na forum, to kupowanie auta z założonym LPG wiąże się z większymi kosztami napraw jakie trzeba ponieść na początku użytkowania. Benzyna odpada. Albo diesel, albo LPG. Diesle mogą mieć duże przebiegi w i tego się boję, a samochody z LPG nie będą miały raczej aż takich dużych przebiegów.
Od auta wymagam żeby był w miarę mało awaryjny, żebym nie bał się nim pojechać w trasę, poza tym musi mieć mały silnik, do 1.6 włącznie. Auto musi być dosyć popularne, żeby części były tanie. W miesiącu mógłbym wydawać do 400 zł na samochód, wliczając w to przeglądy, wymiany oleju, naprawy do 800 zł rocznie i oczywiście koszt paliwa.

auta o których myślałem:
Opel Astra I z okolic 98 roku, mają chyba lepsze zabezpieczenie antykorozyjne, silnik 1.6 ośmiozaworowy zgazowany myślę, że by był dobry.
Opel Corsa z silnikiem 1,7 d
VW Polo z silnikiem 1.4 z LPG, tylko nie wiem jak ten silnik toleruje gaz
Fiat Punto I albo II, dwójka z silnikiem 1.9JTD, ale to by był milionowy przebieg, ewnetualnie benzyna z LPG, ale nie mam pojęcia jaki silnik byłby dobry


wszystkie małe wozidełka typu fiat cc, seicento, nissan micra, suzuki swift odpadają, ze względu na to, że raczej bym się bał tym w dłuższą trasę pojechać, poza tym są chyba dosyć niebezpieczne w razie kolizji/wypadku.
dante
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 04 04 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: nie mam
Silnik: brak

28 Kwi 2013, 22:11

Tak jak napisałeś Astra F 1.6 8v 75km. Dobrze znosi gaz. Rzeczywiście niemieckie Astry miały lepszą blachę. Za 5000 kupisz ładną Astrę. Może nawet trafi Ci się klima.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

28 Kwi 2013, 22:45

Fiat Punto II 1.2 + LPG albo jak wyżej, Asterka 1.6 8v. Z obydwoma miałem do czynienia, na Twoim miejscu wybrałbym Astrę.
Z kupnem auta w gazie jest różnie. Jeśli jest to stosunkowo młoda instalacja to czemu nie? Trzeba jedynie przy kupnie sprawdzić i porównać jak chodzi na LPG a jak na PB.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

29 Kwi 2013, 13:09

Właśnie znalazłem opla astre F z 98 roku z klimatyzacją, elektrycznymi szybami, lusterkami, z klimatyzowanym schowkiem i oryginalnym radiem blaupunkta, z silnikiem 1.6 8v z czteroletnią instalacją LPG i przebiegiem 180 tysięcy. Być może jutro pojadę ją obejrzeć. Kosztuje 4400zł

Nie wiem czy ten fiat punto z silnikiem 1.2 z LPG będzie dawał radę, ponieważ nigdy nie spotkałem się z kimś kto by jeździł punto z tym silnikiem i ciekawy jestem jak z awaryjnością


Dzisiaj rozmawiałem z rodzicami i wchodzi również taka opcja, żebym kupił auto w benzynie, a oni mi dołożą do instalacji LPG i do pierwszych opłat, więc szukam samochodu również w benzynie, w okolicach 5 tysięcy.
dante
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 04 04 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: nie mam
Silnik: brak

30 Kwi 2013, 11:09

400zł miesiecznie na auto to jest bardzo malo a co jeśli coś grubszego sie zepsuje? Auto będzie stało 2-3miesiące w warsztacie?
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

30 Kwi 2013, 15:07

dlatego też liczyłem naprawę do 800 zł w roku, bez olejów itp, same awarie. Poza tym mam inne fundusze, ale 400zł to tyle ile bym wydawał co miesiąc średnio, czasami mogę więcej, a czasami mniej, zależnie od tego co się popsuje, czy coś się popsuje i jak dużo będę jeździł
dante
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 04 04 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: nie mam
Silnik: brak
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Citigo - samochód do miasta
    Do miejskiego malucha z Czech należy około 17 proc. rynku. Od stycznia do kwietnia 2019 zarejestrowano 961 egzemplarzy. To najmniejszy samochód czeskiej marki, produkowany od 2011 roku w Bratysławie, razem z VW up! ...

01 Maj 2013, 08:19

Ja bym na Twoim miejscu poszukał Corsy B,za 5tysięcy masz ładny egzemplarz z 99/00roku ze wspomaganiem,el.szybami,poduszką itd.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

01 Maj 2013, 11:53

a do corsy, jaki najlepszy byłby silnik pod instalacje LPG?
dante
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 04 04 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: nie mam
Silnik: brak

01 Maj 2013, 16:20

Praktycznie każdy bo Opel dobrze znosi lpg.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

01 Maj 2013, 16:44

też pomyślę o corsie, a byście powiedzieli na reno clio 2 z silnikiem 1.2 ? czy ten silnik dobrze będzie współpracował z lpg? :) sorry, że tak cały czas męcze Was o te LPG i które silniki się nadają:) rozumiem, że nie każdy wie o każdym silniku wszystko :) ale liczę na Waszą pomoc :)
dante
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 04 04 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: nie mam
Silnik: brak

03 Maj 2013, 10:26

Będzie dobrze współpracował z LPG,ale jest inne pytanie: czy aby na pewno sens ma taka instalacja,ile benzyny na 100km spali Ci w silniku 1.2 ? A ile gazu? Przemyśl czy na pewno się opłaca.
Ozon24
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: BMW 525

03 Maj 2013, 11:21

7-8l pb zapewne a gazu 1-2l więcej,no chyba że to sekwencja to róznicy nie będzie.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

03 Maj 2013, 19:48

witajcie, dzisiaj zakupiłem reno megane z 1998 roku z klimą, sterowanie radiem przy kierownicy i inne równie mało ważna bajery. z 4200 zeszliśmy do ceny 3300, ponieważ jest dużo blachy do robienia, ale to po znajomości się szpachlą załatwi :) z resztą auto dłużej niż 2-3 lata nie będzie u mnie jeździło. :)
ale mam takie pytanie, żeby nie zakładać nowego tematu, ponieważ kończy się homologacja butli, czy lepiej jest przedłużyć homologacje i ile to będzie kosztowało, czy lepiej jest kupić używaną butlę z 5 latami homologacji ? bez sensu, żebym wydawał 5-6 stówek na nową butlę, skoro nie będzie ona mi służyć 10 lat?
dante
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 04 04 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: nie mam
Silnik: brak

04 Maj 2013, 08:35

Z tego co piszesz to ja bym nawet 3300zł nie dał za auto z blachą do roboty i jeszcze koncząca sie homologacja.
Zobacz ten temat http://lpg-forum.pl/zbiornik-przedluzen ... 19264.html
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

05 Maj 2013, 21:38

tym autem można spokojnie jeździć z taką blachą, ale ja chcę, żeby ono jeszcze jakoś wyglądało, a nie tylko jeździło :) poza tym skrzynia była robiona 10 tys. km temu i całe zawieszenie i auto się dobrze trzyma drogi, więc myślę, że to nie był zły interes.
Znalazłem takie ceny, jeśli chodzi o przedłużenie homologacji:
250 zł za przedłużenie homologacji starej butli, ale samemu trzeba zdemontować i im przywieźć, natomiast 300 zł kosztuje wraz ze ściągnięciem i założeniem butli.
300 zł kosztuje nowa butla na 10 lat homologacji
a 220 zł kosztuje butla używana z homologacją na 7 lat
oczywiście ostatnie dwie ceny, to są plus minus 50 zł, bo przesyłka itp.
dante
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 04 04 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: nie mam
Silnik: brak