Pierwsze ekonomiczne 7 - 10 tyś, niskie koszty eksploatacji

08 Mar 2009, 14:56

Witam, to mój pierwszy post - zaznaczę że przeszukiwałem forum ale nie znalazłem wątku traktującego w ten sposób sprawę.

Interesuje mnie zakup auta - pierwszego - i tu duży problem bo trudno mi się zdecydować. Od razu zaznaczę - nie interesuje mnie marka wygląd itd, nie interesuje mnie auto na szpan, "z kopem"..

Wiem czego oczekuję - ma to być ekonomiczne narzędzie komunikacji, pojazd na conajmniej 5 lat. Do wydania kwota rzędu 7 - 10 tyś. zł. Rocznie do ok 9 - 10 tyś. km, najczęściej dojazd do pracy - dziennie po ok 35 km podmiejską trasą (lokalne drogi). Możliwie młode i rocznikowo i technicznie, z marginalnym problemem korozji. W grę wchodzi nawet troche wieksza awaryjność - istotny jest jednak ostateczny wynik ekonomiczny - koszt eksploatacji. Zakładam że koniecznie wyposażony w instalacje LPG w celu ograniczenia kosztów paliwa, możliwie tanie, powszechnie dostępne części oraz prosta/tania/łatwo dostępna robocizna. Nie musi być duże - chodzi praktycznie wyłącznie o dojazd do miejsca pracy 1 osoby. Szukam możliwie młodego auta - najlepiej od 1 właścieciela, około 6-8 letniego. Wstępnie myślałem o 6 letnim Seicento, Matiz, starszym rocznikowo ok 2 lata Punto II, ewentualnie Corsa C z początku jej produkcji. Rozważałbym nawet wydanie i 11-12 tysięcy na jakąs 6 letnią Pandę jeśli takowa miałaby jakieś niepodważalne zalety wskazujace na jej wybór (jestem wstanie uzbierać i wydać więcej pieniędzy jeśli taki wybór miałby być nokautujący inne typy do zakupu).

Chodzi o pojazd który powiedzmy w okresie 5 lat podsumowując wszelkie wydatki z nim związane przy powyższych założeniach będzię optymalnym wyborem tj wiąże się z najmniejszymi łącznymi wydatkami uwzględniającymi wszelkie aspekty posiadania i korzystania (także ubezpieczenia) z samochodu.

Gdzie takie auto możlwie najtaniej ubezpieczyć - interesuje mnie pełen pakiet OC/AC/NNW dla osoby bez zniżek - nad ofertami jakich ubezpieczycieli się skoncentrować, jakie doświadczenia z Generalli?

Czy istnieją jakieś wyniki testów osiągalne w prasie, internecie a dotyczące tematyki ekonomiki eksploatacji samochodów - coś podobnego do testów ADAC, ale uwzględniający polskei warunki, stosownie instalacji LPG itp?

Najbardziej optuje za najtańszym jeśli chodzi o zakup rozwiązaniem: Seicento - Dlaczego wg was właśnie ten a nie inny samochód? I od razu chyba trudniejsze pytanie:

Dlaczego nie polecalibyście Seicento biorąc pod uwagę powyższe informacje?
jahu
Nowicjusz
 
Posty: 6

08 Mar 2009, 15:43

[link do oferty na Allegro wygasł]


[link do oferty na Allegro wygasł]


[link do oferty na Allegro wygasł]


[link do oferty na Allegro wygasł]
matttias1234
Zaawansowany
 
Posty: 711
Miejscowość: Dolnyśląsk

08 Mar 2009, 19:45

matttias1234 dzięki ale to akurat potrafię samemu zrobić, raczej czekam na jakieś opinie..

ale dzięki za checi :)
jahu
Nowicjusz
 
Posty: 6

08 Mar 2009, 19:55

Sądzę, że taki artykuł może Cię zainteresować: http://www.auto-swiat.pl/wydania,Skoda-Fabia-Fiat-Punto-VW-Polo-Toyota-Yaris-Kareta-asow-,233,1.html

Seicento nie ze względu na komfort i bezpieczeństwo. To jest bardziej zabawka, niż samochód. Chcesz Seicento na gaz? OK, a butle gdzie wsadzisz? Do bagażnika? To nie będziesz mieć ani bagażnika, ani dostępu do koła zapasowego. w miejsce koła zapasowego? Jednak przydatna rzecz... .
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

08 Mar 2009, 20:05

Dishman - auto dla kierowcy + góra 1 pasażer - nic więcej - miejsce na dojazdówke znajdę..

Co do bezpieczeństwa to pkt dla Ciebie - fakt tutaj tragedia.. :(
jahu
Nowicjusz
 
Posty: 6

08 Mar 2009, 21:30

seicento to taki moim zdaniem proste wozidełko którym przemieszcza się z punktu A do punktu B.dobre jest w nim to że w razie remontu silnika wkladamy w autko tysiac złotych i samochód słuzy nam przez kolejnych kilka lat.
matttias1234
Zaawansowany
 
Posty: 711
Miejscowość: Dolnyśląsk
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Audi RS Q3 - pierwszy RS linii modelowej Q
    Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, marka z Ingolstadt zaprezentuje Audi RS Q3, pierwszy model RS w cieszącej się ogromnym zainteresowaniem rodzinie Q. Ten wyjątkowy samochód łączy w sobie przemyślaną ...

12 Mar 2009, 16:59

matttias1234 - no właśnie cały mój problem sprowadza się do pytania - czy seicento to najlepszy wybór jeśli chodzi o wozidełko?
jahu
Nowicjusz
 
Posty: 6

12 Mar 2009, 17:08

no sej jest super autko,male,oszczedne i wsam raz do miasta
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

12 Mar 2009, 18:16

znajomy ma seicento tyle ze kupowal je w salonie.zmienił mu kiedys chip +10KM.fajnie sie jezdzi tym autkiem.ceny czesci nie sa wygórowane.i moze to dziwnie zabrzmi ale jakies przytulne to autko jak dla mnie (to jest urok malych aut) :P ogólnie polecam seicento.
matttias1234
Zaawansowany
 
Posty: 711
Miejscowość: Dolnyśląsk

12 Mar 2009, 19:41

Ludzie seicento to jest prawdziwa tragedia. Znam dokładnie 2 egzemplarze. Jeden 35 tys km. przebiegu i rozwaliła się skrzynia biegów, całe zalane czym się da. Drugie 70 tys przebiegu, którym obecnie jeżdzę trochę lepiej ale też mnóstwo awarii, amortyzatory co chwila siadają na polskich drogach, pali za dużo jak na taki samochód, a nie idzie się tym sprawnie poruszać a jak się go ciśnie to 8 litrów na trasie spokojnie możesz osiągnąć. Brak wspomagania-tragedia. Tłumik mi się przepalił 2 razy, wentylator silnika. Pękł mi pasek, który był wymieniony jakieś 10 tys km wcześniej, szczęście że się nie przegrzało. Ręcznego w tym samochodzie nie ma!! Linka zrywa się po ok. miesiącu użytkowania. Ja już wcale nie naprawiam hamulca ręcznego bo to się mija z celem. Ogólnie nigdy bym tego nie kupił ale dostałem je w spadku i muszę jeszcze jakiś okres czasu poużytkować.
koczas
Aktywny
 
Posty: 355
Miejscowość: centrum Polski

12 Mar 2009, 20:00

co ty chcesz,ja obecnie od siebie podam pare przykladow:corka znajomych jezdzila przez 5lat sejem kupionym w salonie,tragedi nie bylo, kumpel jezdzil sejem dosc dlugo by chyba z 7lat i ostatnie moja nauczycielka od 3lat smiga sejem,auto jest calkiem wporzadku
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

12 Mar 2009, 20:09

ja również znam kilku ludzi którzy jezdza seicento i nikt z nich nie narzekal.nic sie nigdy nie zepsulo.a jak masz moze jakies zajeżdzone i zmeczone albo jakies firmowe seicento to nie dziwota.wystarczy wylozyc jakiegos tysiączka i silnik zrobiony na igłe.
matttias1234
Zaawansowany
 
Posty: 711
Miejscowość: Dolnyśląsk

12 Mar 2009, 20:15

Ehhh. Może wam wystarcza seicento i to wasza sprawa ale po to jest forum żeby wyrażać swoje opinie, a moja brzmi:Seicento to nie jest dobry samochód. Dla mnie ważne jest żeby samochód w miarę tłumił nierówności, łatwo się nim manewrowało, mało palił i miał siłę się zebrać żeby wyprzedzić tira. Tych warunków seicento nie spełnia.
P.S Jeździłem firmowym tico przebieg chyba koło 250 tys nie wiem czy się psuło itp ale dynamika bez porównania z seicento 900.
Seicenta które znam są kupione z salonu.
koczas
Aktywny
 
Posty: 355
Miejscowość: centrum Polski

12 Mar 2009, 22:04

ja do seja nic niemam,auto wedlug mnie jest okey,a ty mowiles ze dostales seja w spadku wiec mogl byc wczesniej deptany ile wlezie,bo te przyklady co ja podalem to auta byly bezawaryjne bo wlasciciele dbali o nie i nie katowali ich,a co dalej sejem wmiare dobrze sie manewruje,no auto moze ciud za duzo spala ale nie oczekujmy cudow i tira smialo wezmie,to jest moje skromne zdanie
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

14 Mar 2009, 20:00

Dzięki wszystkim za odpowiedzi - na chwile obecną zastanawiam się właściwie tylko nad seicento, matizem ewentualnie jeszcze 10 letni zagazowany swift jako alternatywę. Cieżko wybrać....
jahu
Nowicjusz
 
Posty: 6