Pierwsze poważne auto, 3000-3500pln

31 Lip 2012, 21:40

W tej cenie to można szukać jakiegoś peugota 306 czy citroena zx z jakimś mocniejszym silnikiem w 3 drzwiach dość ciekawe auto wmiare dobrą blachą ponoć w ocynku jedyny minus to tylne zawieszenie niema tam sprężyn tylko amortyzatory i belka
ak83
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 337
Miejscowość: Wejherowo
Prawo jazdy: 01 04 2001
Auto: honda civic Type-r
Silnik: k20a2

31 Lip 2012, 22:10

No z tego co słyszałem to w Xsarze też jest ta belka. Nie warto rozglądać się za Xsarą z samego początku produkcji (97-98) w tej cenie?
elvis69
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 23 11 2011
Auto: Fiat CC 704

01 Sie 2012, 04:07

No może być ciężko o zadbany egzemplarz.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

05 Sie 2012, 19:56

Jak to jest z Xsarami VTS? Bo sporo osób podpisuje 3drzwiowe Xsary z silnikiem 1.8 jako VTS ; o a z tego co widziałem to VTSy miały silnik 2.0 163km...
elvis69
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 23 11 2011
Auto: Fiat CC 704

06 Sie 2012, 03:59

Były 1.8VTS.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

31 Sie 2012, 12:36

Sory za takie odświeżenie, ale dalej nie kupiłem auta... Wybór zawęziłem do Fiatów Bravo, Accenta, 106 i czasem patrzę za 323C ale ciężko z nimi w tej cenie, pytanie na teraz, orientujecie się w cenach napraw 106? Bo na teraz mam dylemat czy brać 106 czy Accenta GT(jest na sprzedaż), Na Lwiątku zaoszczędze na OC i jest 2 lata młodszy, za to hyundai wyglądał naprawdę dobrze jak na rocznik 96...
elvis69
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 23 11 2011
Auto: Fiat CC 704
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Lexus LM - czy to będzie flagowa limuzyna czy crossover?
    Lexus zarejestrował w amerykańskim urzędzie patentowym znaki towarowe LM 350 i LM 300h. Liczby w tych oznaczeniach pozwalają łatwo odgadnąć, że dotyczą one pojazdu w wersji z napędem konwencjonalnym i hybrydowym, natomiast ...

31 Sie 2012, 12:44

Co do 106 to pytaj kolegi dervu a Accent kolega dzida.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

01 Wrz 2012, 16:04

Robiąc samemu, to rozrząd w 106 to śmieszne pieniądze, 230zł komplet SKFa w silniku 1.4, w 1.6 8v niewiele różnicy, a w 1.6 16v to już trochę drożej (ale to silnik dla żądnych wrażeń, jak ja). Przy oglądaniu popatrz z tyłu czy koła nie leżą i czy nie ma luzów na tyle, jeśli jest ok to ok, a jeśli coś zaczyna skrzypieć, koła siedzą, to regeneracja w Antałexie (najlepiej w Polsce i tanio), 600-700zł komplet regeneracja, ew. trochę taniej jeśli przyjedzie się we wczesnym stadium zużycia, ew. w innym polecanym warsztacie, no i przy okazji warto spojrzeć na stan podłogi z tyłu, a dokładnie na łączeniach blach zaraz przy kole z podłogą bagażnika, jeśli może rdzewieć to tylko tam.

Z takich różnych rzeczy, które robiłem u siebie:
Termostat - 25zł
Filtr paliwa - 20zł
Filtr powietrza - 20zł
Uszczelka pokrywy zaworów - 17 zł
Gumowy wieszak wydechu - 12zł
Komplet uszczelniaczy zaworów - 14zł
Pasek rozrządu do 1.4 - 55 zł
Świece - 36 zł
Czujnik temp silnika - 48 zł
Łożysko koła - 50 zł
Osłony przegubów na przód - 54 zł
Komplet tylnych tulei do wahaczy przednich - 126 zł
Poduszka silnika - 12 zł
Nagrzewnica - 70 zł
Pompa wody do 1.6 16v - 98 zł
Sprzęgło do 1.6 16v - 285 zł
Pasek rozrządu GATESa do 16v wyrwałem za 30zł z wyprzedaży. :D
Używaną skrzynię z półosiami wyrwałem za 100-150zł, ale to też dobrze trafiłem, i to z mocniejszej wersji.

Jeśli nie kupisz z zajechaną belką, to będzie w miarę ekonomicznie. :)
W 1.0,1.1,1.4 częste jest pocenie się pod uszczelką pod głowicą przy alternatorze, jedni twierdzą, że Ten Typ Tak Ma, ale ja w 1.4 nie zauważyłem niczego takiego dopóki sam nie ruszyłem śrub głowicy przy wymianie uszczelniaczy zaworów.
Ceny części związanych z z silnikiem, mechaniką, mogą być tańsze do 1.0, 1.1, 1.4, 1.6 8v.

W ogóle, to sporo części można kupić tanio od ludzi z club106.pl i dowiedzieć się co jest nie tak w razie jakiejś awarii.
Ze spalaniem w 1.0 i 1.1 można zejść niemal do poziomu tico, w 1.4 już trochę więcej jak i reszta.
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992