Robiąc samemu, to rozrząd w 106 to śmieszne pieniądze, 230zł komplet SKFa w silniku 1.4, w 1.6 8v niewiele różnicy, a w 1.6 16v to już trochę drożej (ale to silnik dla żądnych wrażeń, jak ja). Przy oglądaniu popatrz z tyłu czy koła nie leżą i czy nie ma luzów na tyle, jeśli jest ok to ok, a jeśli coś zaczyna skrzypieć, koła siedzą, to regeneracja w Antałexie (najlepiej w Polsce i tanio), 600-700zł komplet regeneracja, ew. trochę taniej jeśli przyjedzie się we wczesnym stadium zużycia, ew. w innym polecanym warsztacie, no i przy okazji warto spojrzeć na stan podłogi z tyłu, a dokładnie na łączeniach blach zaraz przy kole z podłogą bagażnika, jeśli może rdzewieć to tylko tam.
Z takich różnych rzeczy, które robiłem u siebie:
Termostat - 25zł
Filtr paliwa - 20zł
Filtr powietrza - 20zł
Uszczelka pokrywy zaworów - 17 zł
Gumowy wieszak wydechu - 12zł
Komplet uszczelniaczy zaworów - 14zł
Pasek rozrządu do 1.4 - 55 zł
Świece - 36 zł
Czujnik temp silnika - 48 zł
Łożysko koła - 50 zł
Osłony przegubów na przód - 54 zł
Komplet tylnych tulei do wahaczy przednich - 126 zł
Poduszka silnika - 12 zł
Nagrzewnica - 70 zł
Pompa wody do 1.6 16v - 98 zł
Sprzęgło do 1.6 16v - 285 zł
Pasek rozrządu GATESa do 16v wyrwałem za 30zł z wyprzedaży.
![Very Happy :D]()
Używaną skrzynię z półosiami wyrwałem za 100-150zł, ale to też dobrze trafiłem, i to z mocniejszej wersji.
Jeśli nie kupisz z zajechaną belką, to będzie w miarę ekonomicznie.
![Smile :)]()
W 1.0,1.1,1.4 częste jest pocenie się pod uszczelką pod głowicą przy alternatorze, jedni twierdzą, że Ten Typ Tak Ma, ale ja w 1.4 nie zauważyłem niczego takiego dopóki sam nie ruszyłem śrub głowicy przy wymianie uszczelniaczy zaworów.
Ceny części związanych z z silnikiem, mechaniką, mogą być tańsze do 1.0, 1.1, 1.4, 1.6 8v.
W ogóle, to sporo części można kupić tanio od ludzi z club106.pl i dowiedzieć się co jest nie tak w razie jakiejś awarii.
Ze spalaniem w 1.0 i 1.1 można zejść niemal do poziomu tico, w 1.4 już trochę więcej jak i reszta.