Pierwsze własne auto na trasy (15 tys)

30 Mar 2017, 17:43

Witam coraz bardziej zbliża się ten dzień w którym chcę wreszcie zostać posiadaczem własnego auta.

Potrzebuję auta na trasy (80% autostrada, 20% drogi krajowe i miasta). Mój budżet w którym chcę się zamknąć z samym autem to 15 tysięcy.

Zaznaczam że nie będzie to auto na którym będę się uczył jeździć od 0 bo prawo jazdy mam już 3 lata. Pierwsze autko jakim się woziłem zaraz po odebraniu prawa jazdy był to Passat B5 1.8T 150km którym ze względu silnik i ogólny komfort jeździło mi się bardzo dobrze, później ujeżdżałem Citroena C4 I 1.6HDi 110km silnik bardzo oszczędny ale zbierał się też całkiem przyjemnie, bardzo miło wspominam tego Citroena.

I teraz tak wymagania:
- najważniejsze jest to żeby wygodnie zmieściło mnie (czyli kierowcę który ma około 190cm wzrostu),oraz jednego pasażera,
- ogólnej niezawodności i niskich kosztach utrzymania/napraw,
- szukam prostych silników benzynowych które dobrze zniosą LPG,
- klimatyzacja, nie robi różnicy manualna czy automatyczna ważne żeby była,
- rocznik 2004/2005 w górę,
- bagażnik +/- 300l (jeżeli więcej nie to nie wada),
- z zewnątrz najlepiej 3 drzwiowy hatchback,

Auta które biorę pod uwagę:
Citroen C4 I benzyna 1.6/2.0 3 drzwiowy
Ford Focus II benzyna 1.6/1.8/2.0 3 drzwiowy
Peugeot 307 II benzyna 1.6/2.0 3 drzwiowy

Na jakie auta jeszcze warto zwrócić uwagę według was?
SilverBlade
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Nie mam

30 Mar 2017, 17:51

Zmieścisz się? Przy takim wzroście bym celował segment wyżej.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Mar 2017, 17:54

No może przesadziłem 190cm, dokładnie to 187cm. Właśnie że jak jeździłem C4 to było mi idealnie, kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach i miałem swoją pozycję idealną do podróżowania.
SilverBlade
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Nie mam

30 Mar 2017, 17:55

1.6 na autostradę to tak nie bardzo, celuj w 2.0.
Wszystkie z powyższych są ok
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

30 Mar 2017, 18:28

Nie na autostradę ze względu na wyższe spalanie przy większych prędkościach czy o rozpędzanie się chodzi? Czy oba?
SilverBlade
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Nie mam

30 Mar 2017, 18:35

Mniejsza pojemność bardziej się męczy w trasie, bo i zbiera się gorzej i takie 1.6 nie spali mniej w trasie od 2.0, no może 0,5-1 litr mniej.
Faber
Aktywny
 
Posty: 262
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 18 03 2010
Auto: Mazda 6 / Laguna II
Silnik: 2.0 / 2.0T
Paliwo: Benzyna + LPG
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak przygotować samochód do jazdy podczas zimy?
    W zimie przygotowanie samochodu do jazdy ma szczególne znaczenie, dlatego tak ważne jest przeznaczenie na to odpowiedniej ilości czasu. Trzeba pamiętać o konieczności oczyszczenia samochodu ze śniegu i lodu, a także ...

30 Mar 2017, 18:40

Komfort akustyczny (wysokie obroty, często również tylko 5 biegów), co pociąga za sobą również spalanie. A po co mieć mniej, skoro za tą samą cenę można mieć więcej i to na tych samych albo lepszych warunkach.

Wybór pomiędzy powyższymi to tak naprawdę Twoje widzi mi się - francuzy będą autami raczej nastawionymi na komfort (w 307 dodatkowo pozycja za kierownicą będzie wysoka, jeśli jest to rozwiązane jak w mniejszym bracie), a Focus nastawiony jest na radość z jazdy (co nie oznacza, że jest twardy)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

30 Mar 2017, 18:49

A no właśnie bo C4 to raczej z wyciszeniem średnio było. W Focusie jest podobnie? Czy to moje wrażenia po wcześniejszej jeździe Passatem B5 który jest lepiej wyciszony?
SilverBlade
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Nie mam

30 Mar 2017, 18:53

Focus raczej słabo zniesie gaz. Silniki Forda mają za słabe głowice do takich zabiegów. Citroen jest specyficzny i może sprawiać kilka problemów, jeśli masz plan go trzymać dłużej. Peugeot 307 to też nie jest najlepsze rowiązanie, a znikąd też się nie wzięło "307 usterek Peugeota 307".

Jeśli miałbym doradzić, to lepiej celować np. w Golfa 1,6i 102KM, jeśli chcesz ten akurat ten silnik. "Na autostradę" to pojęcie względne - zależy jak szybko się jedzie. Jeśli jeździsz 120-130km/h, to spokojnie sobie ten silnik da radę. Szału nie będzie, ale z punktu A do B przejedziesz. Jak przed Tobą stoją dłuższe trasy do pokonania i chciałbyś jechać 150-160km/h, to 2,0 tutaj sprosta wymaganiu.

Jakbyś dorzucił kilka tysięcy, to nawet Tourana kupisz, który z pewnością będzie bardziej wskazany. Nie przesadzajmy jednak, ze 187cm to jakoś bardzo dużo. W aucie wielkości Golfa z pewnością nie odczujesz dyskomfortu.

Innym dobrym przykładem dla Ciebie jest Opel Astra lub Zafira, Audi A4, BMW 3, jeśli większe, to Opel Vectra 1.8, Audi A6 C5, czy wspomniany przez Ciebie Passat, Mitsubishi Galant (np. 2,5 V6, który przoduje niezawodnością i świetnie znosi LPG, a na autostradzie wytrzyma długie trasy z prędkościami 200km/h), Skoda Octavia, czy nawet Peugeot 407, który jest sporo lepszy, niż 307. Dalej masz Volvo S60, czy nawet S40 (wielkość mniej więcej Focusa w sedanie).

Jeśli chodzi o wyciszenie, to Focus, C4, Astra itp. są gorzej wyciszone, niż większe auta, jak Passat, A6, czy nawet A4.
Ostatnio edytowany przez Autotesto, 30 Mar 2017, 18:58, edytowano w sumie 1 raz
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam

30 Mar 2017, 18:57

Autotesto, nie żeby coś, ale robicie ostatnio sobie antyreklamę i nie wiem czy Kickester tu pomoże w filmach...

Golf 1.6 MPI na prędkości rzędu 120-130 km/h? Jechaliście czymś takim? Przy 100 km/h ma już 3100-3200 obrotów, hałas niemiłosierny, a co tu mówić o prędkościach większych.

Niskie koszty utrzymania, polecasz Audi A6, BMW.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Mar 2017, 19:06

No mówiąc o autostradzie miałem raczej na myśli jazdę te 130km/h na Golfa raczej nie patrzyłem, bardzo oklepane autko jak dla mnie a i nie mówię że 187cm to jest dużo bo w golfie czy passacie siedzi się mi wygodnie. Ale ostatnio dużo jeździłem Nissanem Juke iii jednak no autko niby wielkości Golfa ale z miejscem dla mnie to średnio a co do Touran jak dla mnie za duży, i nie lubię siedzieć wysoko.

No a reszta no cóż nie potrzeba mi aż tak dużych aut i raczej celuję w mniejszą klasę niż volvo czy audi.

Poza tym nie przesadzajmy że Citroen jest aż taki zły ponieważ mieliśmy w rodzinie C4 kupioną 3 letnią 1.6HDi przebieg wtedy miała 130tys, w naszych rękach dobiła do 290tys. a co było wymienione.? Poza olejami, filtrami itp to z zawieszenia rzeczy typowo związane z eksploatacją, do tego sprężyny, tarcze i klocki przód, klocki tył i chłodnica klimatyzacji. Przy czym zaznaczam że był to "awaryjny" silnik z dwumasowym kołem zamachowym które przeżyło bez najmniejszego problemu, sprężarką o zmiennej geometrii która też przeżyła i FAP który został usunięty przy przebiegu 260tys.
Ostatnio edytowany przez SilverBlade 30 Mar 2017, 19:24, edytowano w sumie 2 razy
SilverBlade
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Nie mam

30 Mar 2017, 19:08

Oczywiście, że te typy nie są złe... Tylko Autotesto w każdym temacie odradza Francuzy bo belka :| Mylą się też w sprawach technicznych, np. rodzaje zawieszenia itp, a przecież sprawdzają auta. Nie słuchałbym nawet bo od pewnego czasu naginają strasznie rzeczywistość.

Golf z 2.0 znowu ma problem z braniem oleju.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Mar 2017, 19:26

Przyzwyczaiłem się, że się mnie regularnie czepiacie, więc pominę i Twoje zaczepki. Podsumuję tylko tak - w większości nie potraficie prowadzić konstruktywnej dyskusji, tylko się mnie czepiacie, bo widnieje szyld Autotesto (Zazdrość? Na pewno!)

Mam w pracy dwóch ziomków, którzy mają 1,6 w Passacie B6 i jeden, który ma 1,6i w Octavii. Nikt nie narzeka, a jeżdżą regularnie na A4 Polska-Niemcy zapakowani w 4 osoby. Szału nie ma, a jeżdżą prędkością docelową 140km/h. Passatem! Widać, że Ty chyba takich prędkości nie osiągasz, bo jakbyś osiągał, to byś wiedział, że w wyżej wymienionych typach sporo robi hałas opływającego powietrza i silnik to jedna ze składowych.

Sam osobiście jeździłem jakieś 8 miesięcy Seatem Ibizą 1,4 co tydzień do Niemiec. 60KM to miało i spokojnie 140km/h jechało. Dobiło 240tys.km i je sprzedałem. Nic się nie zepsuło i nie brało oleju. Następny był Nissam Primiera, które miało przy 160km/h 4000obr/min i też mi nie przeszkadzało.
W domu mam m.in. Corsę D 1,4 90KM, którym żona codziennie autostradą dojeżdża do pracy 35km w jedną stronę. Sam czasami tym jeżdżę i nie narzekam na hałas pochodzący od silnika.

Tak więc nie próbuj mnie dyskredytować. Nie znasz mnie, nie oceniaj, bo założę sobie extra konto prywatne i moja cierpliwość skończy się trolowaniem każdej Waszej wypowiedzi. To samo kieruję do innych czepialskich.

Miałem się nie wdawać w zbędne dyskusje z Wami, bo chyba nie to jest misją forum...

P.S. Gdybyś nie napisał pierwszego zdania, moja dyskusja z Tobą byłaby zupełnie inna. Tymczasem i ja wrzuciłem kilka "uprzejmości". By the way, Kickstera zostaw chłopie w spokoju.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam

30 Mar 2017, 19:33

Autotesto, gdybym był biedną duszyczką, nieznającą się na motoryzacji i trafiłbym na Twój profil i poczytał Twoje wypowiedzi... To uciekałbym jak najdalej :/
Ja rozumiem, że można mieć pewne preferencje, albo ulegać stereotypom, ale jestes u diaska ekspertem motoryzacyjnym (choć słowo ekspert powinno być chyba w cudzysłowie), który pomaga ludziom w kupnie samochodów. Przez takich ludzi jak Ty w tym kraju nigdy się nic nie zmieni, bo jak czytam, że francuzy są be, bo pierwszy rocznik 307 lubił pójść z dymem (niemców też dotyczą wpadki i choroby wieku dziecięcego, ale nikt o tym nie pisze, bo przecież te auta są bóstwem), albo to - hit, zaryzykuję stwierdzenie, że dekady - że Mondeo nie ma wielowahacza, no to hello, po co są takie firmy, które sprawdzają auto przed kupnem, skoro bardziej rozgarnięty w internetach Janusz może sobie wyczytać podstawowe i najistotniejsze info o aucie X. Oczywiście dane techniczne i usterki wobec oględzin auta to zupełnie co innego, ale jak już wspomniałem, Twoje posty nie napawają optymizmem.
Oczywiście nie wiesz, że z budżetem 15k celujemy w 307 z końcówki produkcji, które już są wolne od wad dotyczących aut z początku produkcji. Lepiej polecić Tourana, który nie jest w niczym lepszy od 307 (oprócz przestrzeni wewnątrz), a w zamian jest awaryjny, ma wnętrze rodem z chińskiego zakładu pogrzebowego i kosztuje niewspółmiernie do tego, co oferuje...

Jeśli chcesz wyrażać swoje motosympatie i szerzyć stereotypy, to przynajmniej załóż sobie prywatne konto, a nie niszczysz opinie bogu ducha winnej firmie... I o ile zwykłemu użytkownikowi to jakoś ujdzie (choć tu też jest to trochę dyskusyjna kwestia), ja również mam swoje sympatie, ale Tobie, jako "ekspertowi" po prostu to nie wypada.
Podobnie jak z góry przygotowane kwestie, które na forum lądują metodą P&P (zmień pisarza tych bzdur, bo są w nich rażące błędy)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

30 Mar 2017, 19:58

Nie dziwie się że Autostesto dostał zje*kę, dziwne że dopiero teraz :D
Może jeszcze za mało polecał VW wczesniej.

Mnie też to spotkało przy okazji polecania Leona 2,0 TFSI, nawet mylono mnie z innym użytkownikiem :D
Ale powiem szczerze co jak co ale argumenty pewnych panów typu przednia oś to zło przy takiej mocy pokazuje że to oni raczej też brednie sieją.
Bo jakoś Renault wypuściło Megane 2,0T 265 konne FWD, Focus? tak samo, nowy Civic 2,0 vtec turbo? ma napęd 4x4? taa guzik :D

ale dobra jest, mi to wisi, natomiast szczerze, czekałem aż zrobi się jadka bo Autotesto poleca VW które na tym forum no nie przejdą :D
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna