Pierwszy automat do jazdy po mieście

08 Sty 2023, 17:33

Cześć,
Szukam bezpiecznego samochodu do jazdy po Warszawie i wyjazdów do 200km. Od kilku lat poruszałem się jedynie komunikacją miejską i uberem. Oboje z żoną pracujemy z domu, a poza miasto wyjeżdżamy raz okazjonalnie. W tym roku jednak postanowiłem kupić coś dla nas, bo wyjazdy do rodziny bywają bardzo uciążliwe.

Moje wymagania na ten moment:
Budżet do 35k PLN
Skrzynia automatyczna
Przebieg do 300,000
Rocznik 2008>
Bezpieczny, ale relatywnie mały samochód, żeby można było zaparkować w centrum miasta

Na tę chwilę znalazłem trzy opcje:
Mercedes B W246, silnik 1.8
Chevrolet Captiva, silnik 2.0, 150 KM, 4x4
Volkswagen Tiguan, Benzyna, silnik 2.0

Czy pomożecie mi w wyborze? Kompletnie nie znam się, długo nie jeździłem niczym, a wcześniej stara Opel Astra i Pajero (r.1988).

Pozdrawiam,
Łukasz
seju89
Nowicjusz

08 Sty 2023, 17:47

seju89 napisał(a):Na tę chwilę znalazłem trzy opcje:
Mercedes B W246, silnik 1.8
Chevrolet Captiva, silnik 2.0, 150 KM, 4x4
Volkswagen Tiguan, Benzyna, silnik 2.0

I każda opcja bezndziejna.

Poszukaj sobie astry j 1.4T
Jeśli musi być automat to w takim budżecie i nie wchodząc w wyższe segmenty wybór jest mocno ograniczony
franccc
Stały forumowicz

Przebieg/rok: >50tys. km

08 Sty 2023, 18:09

Dzięki za komentarz. Możesz po krótce wytłumaczyć czemu te opcje są beznadziejne? Myślałem też o Citroenie DS5 albo Nissanie Qashkqai.
seju89
Nowicjusz

08 Sty 2023, 18:19

w ds5 nie ma dobrego silnika benzynowego a w kaszkaju temat automatu jest mooooocno dyskusyjny, w manualu jak najbardziej
franccc
Stały forumowicz

08 Sty 2023, 18:20

Dzięki za komentarz. Możesz po krótce wytłumaczyć czemu te opcje są beznadziejne?

Internet to kopalnia wiedzy, poświęciłbyś na to 5 minut przed napisaniem posta to sam byś wiedział.
franccc
Stały forumowicz

08 Sty 2023, 18:23