05 Lut 2017, 16:28
Cześć!
Mam na imię Michał, mam 27 lat i planuje zakup swojego pierwszego samochodu. Zanim zdecydowałem się napisać tego posta od kilku miesięcy przeglądałem forum w celu zapoznania się z danym tematem. Dużo się dowiedziałem, ale też dużo mam niewiadomych, dlatego postanowiłem napisać tutaj.
Na wstępie chce powiedzieć, że kompletnie nie znam się na samochodach. Nigdy mnie to nie interesowało, a auto służyło mi jedynie jako środek transportu. Jednak w sytuacji w jakiej się znalazłem zacząłem do tego przykładać większą uwagę. Obecnie jeżdżę Skoda Fabia 1.4 MPi 2000 r. Jest to auto rodziców, które głównie ja użytkuje. Skoda ma już trochę latek i powoli zaczyna z nią być coraz więcej kłopotów więc chciałbym mieć coś nowego i w końcu swojego. Ogólnie z Fabii jestem zadowolony, nigdy nie sprawiała większych problemów i nie było z nią jakichś grubych awarii czy napraw. Naprawdę okej.
Czego wymagam od nowego auta?
Budżet: na auto chcę przeznaczyć 25 tys (ewentualnie dojść do 30 tys, ale wtedy chciałbym już zamknąć się że wszystkimi oplatami).
Rocznik: wiadomo, zależy od modelu, ale celuje w coś między 2007-2010. Mogą być starsze modele o ile są zadbane i godne polecenia.
Paliwo : Skode mam w benzynie i pali mi w trybie mieszanym 7l na 100km i jest to taka granica której nie chciałbym przekraczać, bo powiem szczerze że przy obecnych cenach benzyny trochę drogo mi to wychodzi. Zastanawiałem się nad dieslem, bo jest tańszy, a także na benzyna+LPG, ale wiem że nie każdy silnik da się zagazowac.
Przeznaczenie: ogólnie robię około 50km dziennie. Jeżdżę bowiem 20 km do pracy i z powrotem, a kilka razy w miesiącu wypad ponad 100 km do dziewczyny. Oczywiście także znajdą się wyjazdy okolicznościowe typu wakacje itd. Czy to dużo? Nie wiem. Ogólnie mało jeżdżę po mieście. Mieszkam na wsi, a droga do pracy nie prowadzi przez miasto, które mijam bokiem.