Pierwszy samochód ~30k

28 Sty 2021, 18:55

Dzień dobry,

poszukuję swojego pierwszego samochodu, jestem studentką, więc autko będzie użytkowane głównie na trasach dom-zakupy-dojazd na uczelnie ok. 15 minut, raz w miesiącu trasa Katowice-Kraków (ok. 80km).
Prawko zdawałam na Toyocie Yaris, bardzo przyjemnie się nim jeździło, aż się zastanawiałam czy nie poszukać właśnie tego modelu.

Kompletnie nie znam się na samochodach, zrobiłam małe zapoznanie z wcześniejszymi wątkami na forum, poszukuję czegoś w typie
- Opel Astra
-Fiat Bravo
- Honda Civic
- Hyundai i30 (póki co, mój faworyt)
Budżet do 35k.

Czy znajdzie się osóbka, która doradzi mi na co zwracać uwagę przy poszukiwaniach? Jaki silnik? Zakup jest planowany na koniec lutego/początek marca jeśli ma to jakieś znaczenie.

Z góry bardzo dziękuję za pomoc :D :D
Elyssa
Nowicjusz

28 Sty 2021, 19:21

A czego oczekujesz od auta ?
Wyposażenie wewnątrz
Czy ma być mocny silnik czy niekoniecznie ?
Czy ma być ekonomiczne czy niekoniecznie ?
Duże? małe ?
Przedstawione przez ciebie auta to segment C, yaris to segment B czyli w zasadzie mniejsze od tych podanych.
Ale rozumiem że poruszać się będziesz wyłącznie po mieście ? I raz na miesiąc trasa ?
Jeśli tak to może lepiej
Opel corsa
Toyota yaris
Honda Jazz
Hyundai i20 ?
Sa mniejsze ale przez to mlodsze kupisz w tej samej cenie.
Cynerion
Początkujący

Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

28 Sty 2021, 21:04

Jak pisałam wyżej, w kwestii aut jestem zielona, mogę jedynie wspomnieć, że kręcą mnie bajery w stylu komputera pokładowego, nowocześniejszy wygląd, sportowy akcent itp.