Pierwszy samochód +/- 6 Tyś

21 Lip 2016, 22:17

Witam, wszystkich serdecznie! Temat założyłem z powodu poszukiwań samochodu dla siebie, wiecie pierwszy samochód, chęć kupna za własne… Ogólnie poważna decyzja. :)

Jestem młodym kierowcą, dotychczas prowadziłem Zafire, Swifta oraz C4, jednak aktualnie poszukuje samochodu nie drogiego, bo jednak tylko do 6 tysięcy lub jeżeli znajdzie się już coś naprawdę „wyjątkowego” myślę, że jestem w stanie dorzucić ten kilka stówek w granicach rozsądku.

Samochód mimo niskiej ceny musi spełniać pewne kryteria, nikt nie chce jeżdżącej świnki skarbonki :) Jednak przechodząc do sedna.

Jestem młody, mieszkam w małym mieście także długość tras nie będzie jakaś niesamowita. Najdalej najpewniej udam się w najbliższym czasie do Warszawy (Jakieś 150km) czy też gdzieś bliżej do znajomych +/-50km, jednak to raczej sporadycznie. Zależy mi na małym spalaniu, załóżmy maksymalnie 6L/100 chociaż wiadomo wszystko zależy od jazdy, tutaj załóżmy, że jeździć będziemy ekonomicznie. Małe miasto, młody kierowca wydaje mi się, że najodpowiedniejszym typem samochodu będzie hatchback, przynajmniej najbardziej mi się te samochody podobają. Celuje w Diesel, jednak akurat tutaj to nie jest aż takie ważne. Mała awaryjność oraz w miarę rozsądku tanie naprawy, wydaje mi się, że każdy rozumie.

Ogólnie spodobały mi się Megane oraz Clio, jednak jestem tu po to, żeby osoby doświadczone w zakupie samochodów mi coś podpowiedziały :)
Kupując samochód będę miał "eskortę" szwagra oraz osoby która zna się na samochodach, także potem o to się martwić nie muszę. Poszukuje po prostu modelu którym będę mógł się nacieszyć i nabrać wprawy w jeździe. Chciałbym zaznaczyć, że za taką cenę oraz z racji, iż samochód jest używany nie oczekuje nie wiadomo czego, chciałbym po prostu się nie zawieść. :)

Focusy czy golfy odpadają, chyba tłumaczyć nie muszę :)

Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc!
tymm
Nowicjusz

Prawo jazdy: 30-12- 0
Auto: Poszukuje.

22 Lip 2016, 10:49