Pierwszy samochód - budżet 7k

12 Cze 2018, 23:41

Witam serdecznie,
jako, że jestem laikiem zwracam się do Was z prośbą o pomoc w wyborze samochodu. Najlepiej jeśli samochód byłby obejrzenia w dolnośląskim lub opolskim.

Napiszę krótko na czym mi zależy. To będzie mój pierwszy samochód.

Szukam kombi w gazie. Budżet jakim dysponuję to maksymalnie 7k (już z założonym LPG). Nie zależy mi za bardzo na wyglądzie, ponieważ ma to być samochód, którym po prostu dostanę się z pkt. A do B. Samochodem będę jeździł w trasy po 100-200-300 km, po mieście też będzie wykorzystywany, ale zdecydowanie rzadziej. Zależy mi, żeby to był po prostu tani w użytkowaniu wół roboczy.

Byłbym wdzięczny za każdą pomoc.

Na tę chwilę rozglądałem się za Skodą Octavią I 1.6 kombi w gazie.

Pozdrawiam serdecznie ;)
Dziub3k
Obserwowany

Auto: Nie mam

13 Cze 2018, 09:27

Dziub3k napisał(a):Samochodem będę jeździł w trasy po 100-200-300 km

Dziub3k napisał(a):Skodą Octavią I 1.6 kombi

Osobiście nie wyobrażam sobie trzepania tras po 300 kilometrów Octavią z tym silnikiem. Zamęczyłbym się, on się do miasta nadaje i ewentualnie na krajowe, ale żeby taki dystans jechać to masakra. Do tego z LPG on będzie swoje palił (jak na osiągi), zasięgu dużego nie uzyskasz.

Spojrzałbym raczej na 1.8/2.0, lub ewentualnie jakiegoś TDi, ale trochę mały budżet a kombiak w dieslu swoje już najechał.

EDIT: Zapomniałem o jeszcze jednej kwestii. Skrzynia. Przy 100 km/h taki 1.6 ma już 3100 obrotów, a co dopiero dalej? Chyba że Skoda ma inną skrzynię od Golfa, nie wiem.
galakty
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Cze 2018, 15:35

Dokładnie tak jak przedmówca wspomniał,Octavia 1.6 na trasie to spora męczarnia.. Jak już to szukaj 1.8 125km.

Zerknij na te:
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]