Uprzejmie proszę o pomoc w wybraniu pierwszego własnego auta ( w najbliższej rodzinie nie mam kierowców). Potrzebuję samochód do dojazdów do pracy, będą to odległości od 50 km/dzień do ok. 100 km/dzień (różne miejsca pracy), droga krajowa/droga ekspresowa S1/autostrada A4. Sporadycznie dłuższe trasy typu wyjazd na wakacje do innego województwa.Dotychczas jeździłam tylko Toyotą Yaris w ramach kursu i jazd dodatkowych,na takie trasy pokonywane codziennie Yariska zupełnie się nie nadaje. Chciałabym zakupić auto używane, całkowity budżet do 25- 30 tys. 5-drzwiowe, bez LPG - przewiduję korzystanie z parkingów podziemnych. Z tego, co udało mi się przeczytać w internecie przy zakupie auta używanego lepszym wyborem będzie benzyna niż diesel. Na początku czytałam tematy typu jakie auto wybrać na początku, potem tematy o wyborze auta na podstawie ilości km dziennie i typu dróg po których zamierzam się przemieszczać. W każdym z tych typów tematów przewijają się zupełnie inne modele aut i dla kompletnego laika staje się to zbyt zagmatwane.
Przy takich przebiegach warto rozważyć diesla, w tym budżecie np. Fiat Bravo 1.9 JTD Ford Focus Mk2 1.6 lub 2.0 Opel Astra H / Vectra C/ Signum 1.9 CDTI Renault Laguna 2.0 dCi Volvo S40 2.0
Najlepiej szukać auta od właściciela z PL (nie z komisu).
25-30tys to już budżet na Focusa Mk3, w życiu nie dałbym tyle za drugą generację (pomijając odmianę ST).
Hyundai i30 / Kia Cee'd - bliźniacze konstrukcje z udanym silnikiem 1.6CRDi (brak kosztownego koła dwumasowego). Ewentualnie benzynowe 1.6, które spala średnio 1,5l więcej paliwa na każde 100km, ale ma tańszy serwis i łatwiej je znaleźć z niskim przebiegiem.
Spotkałam się raczej z odradzaniem diesla ze względu na duże prawdopodobieństwo awarii w używanym aucie i drogą naprawę. Będę miała miesiące , w których będę robić 50 km dziennie przeplatane miesiącami ,w których będą to dłuższe trasy, mam nadzieję, że będzie ich jak najmniej. Myślałam o Focusie, ale za każdym razem, kiedy oglądałam ogłoszenia w mojej okolicy to było pełno kombi a hatchbacków jak na lekarstwo. O innych autach znalazłam wcześniej takie, nie wiem czy wiarygodne informacje, czy tylko ktoś miał pecha do danego egzemplarza : Laguna = królowa lawet Fiat Bravo - problematyczna skrzynia biegów, problemy z wrzucaniem biegów Volvo S40 - problemy z parkowaniem, słaby promień skrętu
25 - 30 tys. to budżet całkowity ( auto,ubezpieczenie itp.), wolałabym bliżej 25 tys. Jak z hałasem w Hyundai ? - spotkałam się z opinią,że przy prędkościach ok. 100 km/h jest hałas nie do wytrzymania.
Jak jeździć po dziurach, wyrwach w nawierzchni? Nie zawsze kierowca ma możliwość ominięcia dziury w nawierzchni – czasem nie zdąży przed nią wyhamować, czasem jej ominięcie wiąże się ze zbyt gwałtownym i nagłym manewrem, który może zaskoczyć innych uczestników ...
[B] C3 I 1,4 / Punto II 1,2 / Colt V 1,3 / Ibiza II 1,4 Podstawowe kryteria zestawienia: - hatchback segmentu B - silnik benzynowy o mocy ok. 80KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2002r. Wytypowane modele do zestawienia: - Citroen C3 I 1,4 - 75KM - Fiat Punto ...
Volvo S40 II - źródła różnie podają średnicę zawracania - od 10,5 do 11,5m, jak na auto tych gabarytów jest to dobry wynik.
Fiat Bravo II - skrzynia M32, w której zużyciu ulegały łożyska była montowana wyłącznie w wersjach silnikowych T-Jet 120km i 150km wyprodukowanych do września 2010. Koszt naprawy skrzyni jest rzędu 1-1,5k pln.
Hyundai ma 6 biegową skrzynię, co na pewno przyczynia się do redukcji hałasu przy wyższych prędkościach. Jeśli szukasz dobrze wyciszonego auta do prędkości autostradowych, to raczej nie w segmencie C, tylko oczko wyższym (Mondeo, Laguna, C5).
Jeśli robisz 100km dziennie w trasie to daje co najmniej 2000km miesięcznie. Benzyna spali z 9l na autostradzie (chyba że będziesz jeździć 90km/h razem z ciężarówkami), a chyba nie o to chodzi. Diesel spali średnio ~6l. To masz 15zł róznicy na 100km, czyli miesięcznie 300zł a rocznie 3600zł. Jeśli będziesz prawidłowo korzystać z diesla i kupisz zadbane auto to ciężko, żeby naprawy diesla wyszły drożej o te 3600zł niż w benzynie. Na autostradzie nie zużywa się sprzęgło, dwumasa, DPF tak jak przy jeździe miejskiej (niedogrzany silnik itp.).
Więcej będzie dni z 50 - 60 km /dzień. Pojedyncze miesiące w roku - dojazdy do dalszych miejscowości. Nie ma kto mi doradzić przy oglądaniu auta na żywo ,więc nie wiem, czy uda mi się znaleźć realnie zadbane auto - a jak jeszcze zobaczą kobietę, to pewnie spróbują wcisnąć najgorszego szrota To,że auto jest zżarte przez rdzę i wręcz dziurawe jeszcze rozpoznam ( na giełdzie w Mysłowicach sprzedają takie kwiatki za 25 tys. )ale z resztą może być gorzej - jeździłam tylko "elką" i nie mam żadnego porównania.
Auto nawet po niefachowej naprawie blacharskiej wygląda okiem laika tak, że nie pozna czy coś tam już rdzewiało czy nie.
Jeśli nie ma Ci kto doradzić, to są firmy którym można zlecić ekspertyzę wybranego egzemplarza nawet na drugim końcu kraju. Oczywiście usługa taka kosztuje, ale lepiej zainwestować kilkaset złotych w przeglądy przedzakupowe, niż wpakować się na minę, której doprowadzenie do stanu używalności pochłonie grube tysiące. Poszukiwania wartych uwagi egzemplarzy skupiamy na autach krajowych, najlepiej od pierwszego użytkownika.
Kup vectre c 1.9 120km. Swietne auto na trasy. Kupisz to auto w dobrym stanie za okolo 15-18tys, a reszte masz na serwis I ewentualna wymiane dwumasy. Kup auto po lifcie z lat 2006-08r. Nie zrazaj sie przebiegiem w takim aucie rzedu 300-400tys, jest on w pelni normalny I nie ma sie czego bac. Zwruc uwage ze by auto mialo na swoim miejscu dpf(czesc osob wycina). Auto bardzo komfortowe, wygodne I ekonomiczne.
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.