Pierwszy samochód do 10k

04 Kwi 2009, 13:45

Witam wszystkich użytkowników forum!
Niedługo, za parę miesięcy planuję kupić samochód. Będzie to mój pierwszy samochód. Nie chciałbym żeby za dużo palił i żeby były wysokie opłaty. Oczywiście żeby eksploatacja nie była droga. Co do silnika to myślę że 1.5 to maksimum. Oczywiście z gazem. Cena maksymalna to 10k. Liczba drzwi? Hmmm 5 by się przydało ale 3 też nie pogardzę jeśli będzie dużo miejsca. Mam 198 centymetrów wzrostu więc nie chciał bym się męczyć. Ewentualnie poświęcił bym drzwi na audio, wyposażenie, silnik, ogólny stan, rocznik czy przebieg. Nie znam się na samochodach więc proszę was o pomoc drodzy forumowicze. Wdzięczny bym był za wszelkie rady. Na co zwracać uwagę przy kupnie? jaki silnik wybrać ? Jak z opłatami u mnie? Czy lepiej zarejestrować samochód na Ojca? Co do upodobań to Golf III odpada. Jakoś mam wstręt do tego auta. Podoba mi się Honda Civic V, VI (w szóstce jestem zakochany ; ) ) i Mazda 323F II.
Pozdrawiam!
Ananas
Nowicjusz

04 Kwi 2009, 14:02

Pamiętaj, że nie zawsze bardzo mała pojemność świadczy o niskim spalaniu. Skoro jednak chcesz mały silnik to może: [link do oferty na Allegro wygasł]
Wsiadałeś już do Civica? Nie będzie dla Ciebie za niski? Możesz odchylić co prawda oparcie fotela ale wtedy nie będzie Ci zbyt wygodnie.
Jeśli chcesz tak małą pojemność to instalacja gazowa musi być nie byle jaka.
Weź auto z ojcem ;)
shilay
Początkujący

Miejscowość: Toruń
Prawo jazdy: 27 02 2008
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: BMW 320i E36
Silnik: M52B20 2.0 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

04 Kwi 2009, 14:27

Miałem przyjemność jechać civiciem V. Trochę krótko jechałem za kierownicą żeby stwierdzić czy było wygodnie, ale pamiętam że nie odczuwałem większego dyskomfortu.
Polecacie civica VI za te pieniążki? Trafi się fajny model? I czy VI jest większa niż V? :D