Pierwszy samochód do 10k (z możliwością zwiększenia do 15k) PLN

19 Sty 2018, 14:02

Cześć wszystkim.
Sytuacja jest taka, że po prawie 2 latach od otrzymania "lejcy" chciałbym kupić samochód. Pojazd zamierzam eksploatować głównie w mieście jako tzw. "dupowóz" (pojeździć po mieście), jak również od czasu do czasu mam zamiar zabrać samochód w dłuższą trasę.

Jak wygląda moja sytuacja:
Kapitał - tak jak w temacie, chcę kupić samochód do kwoty 10000 PLN, ewentualnie mogę zwiększyć pułap do 15000. Kwota ta jest na sam samochód, nie podlegają pod nią koszty "pakietu startowego" i ubezpieczenia. Generalnie "im taniej tym lepiej", zwłaszcza że tak jak wspomniałem, jest to mój pierwszy samochód.
Miasto - najlepiej żeby samochód kupić w Warszawie bądź okolicy, jednak jeżeli jest coś naprawdę wartego uwagi wtedy jak najbardziej może być dalej.
Dodam, że zależałoby mi na zakupie samochodu bezpośrednio od właściciela, nie z "autohandlu" - nie przekonują mnie komisy samochodowe.

Czego właściwie oczekuję:
Marka - to bardziej piszę jako uwagę osobistą. Szczerze to mógłbym kupić coś a'la "dziadkowóz" w typie Daewoo Lanosa, tyle że wywierana jest na mnie presja że "mam kupić coś lepszego".
Paliwo - w grę wchodzi tylko benzyna. Nie robię dużych przebiegów aby kupować diesla, to samo tyczy się gazu. Ponadto w przypadku gazu to najzwyczajniej w świecie on mnie nie przekonuje.
Niezawodność - byłoby dobrze, jakby ten samochód nie miał opinii sypiącego się padła. Chodzi tutaj o jak najprostszą mechanikę (nie chcę fikuśnych rozwiązań jak np. TURBO) oraz solidną blachę, w sensie żeby nie była ona bardzo mocno podatna na działalność "rudzielca".
Nadwozie - w sumie to nie gra roli. Może być hatchback, może być sedan, co do kombiaka to również może być.
Pojemność silnika - przedział 1.4-2.5.
Skrzynia biegów - tylko ręczna.
Dodatkowe - może być również coś w typie klasycznego ;-].

Jakie samochody brałem pod uwagę:
Audi - 80 B4.
BMW - seria 3 (E30/E36/E46). Pojawia się tutaj jednak pytanie czy coś w ogóle wartego uwagi znajdzie się w tej cenie. Dodatkowo dochodzi fakt, że natykam się głównie na pojazdy sprowadzane głównie z "rajchu", więc tutaj też pojawia się swojego rodzaju ryzyko odnośnie historii pojazdu.
Fiat - Punto (II FL/Grande), Marea, Palio.
FSO - Polonez (Caro Minus). Nie jest to wbrew pozorom żart, lecz całkowicie poważnie myślałem również o Polonezie, z tym że niestety ale ceny potrafią być zaporowe, w sensie że za C- wołają jak za tzw. "Borewicza".
Opel - Astra (F/G), Vectra, Omega, Senator.
Skoda - Fabia (I generacja), Octavia (I generacja).
Volkswagen - Golf (II/III), Polo (II/III), Passat (B3/B4).
Volvo - 850, seria 900, S40/V40 (I generacja), S70/V70 (I generacja).
Szczególnie interesują mnie BMW, Skoda oraz Volvo.

Pomoże ktoś coś wybrać sensownie, żeby nie żałować?
JebsynKapucyn
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Brak
Paliwo: Inne
Typ: Inny

19 Sty 2018, 19:43

IMO kupno klasyka i tyranie go na co dzień mija się z celem. Właściwości jezdne słabe, spalanie nie za ciekawe jak na osiągi. W perfekcyjnym stanie go nie utrzymasz a żal patrzeć jak niszczeje.

80 jak chcesz ale odpuściłbym
e30 jw
e36/e46 spoko, kupisz coś fajnego. Tutaj będziesz miał też inny problem. BMW ma stosunkowo najwyższe ceny ubezpieczeń, masz krótko prawo jazdy, mieszkasz w wwa, możesz liczyć spokojnie 2k na oc (dodatkowo przy e46 silnika mniejszego niż 2.0 po prostu nie warto kupiwać)
Fiaty spoko (ale stare trupy bym wyrzucił - nie, to nie są klasyki)
Ople mogą być ale straszna nuda
Skoda to samo
VW to samo
Volvo spoko ale skupiłbym się na tych w miarę współczesnych

IMO za 10k poszukaj 307 lub civica 7, za 15k astry h, corolli, focusa 2
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Sty 2018, 23:13

Takie E30 mi się trafiło, pytanie jednak czy warto brać czy też nie:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Chodzi o to, żebym nie kupił tzw. "kibla".
JebsynKapucyn
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Brak
Paliwo: Inne
Typ: Inny

22 Sty 2018, 12:20

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Jeszcze takie E46 wpadło i w Warszawie. Rozważam obejrzeć - warto?
JebsynKapucyn
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Brak
Paliwo: Inne
Typ: Inny
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Europejska premiera samochodu Volkswagen Jetta Hybrid
    Jetta Hybrid jest napędzana nowoczesnym silnikiem benzynowym (TSI o mocy 110 kW/150 KM) oraz silnikiem elektrycznym o mocy 20 kW – takiej samej, jak w XL1, jako skrzynia biegów montowana jest seryjnie automatyczna, ...
    Dacia Duster Motrio Cup mistrzowskim pucharem
    Pomimo trudnej sytuacji związanej z pandemią COVID-19, firma Renault Polska postanowiła kontynuować puchar Dacii Duster, podtrzymując swoje motorsportowe tradycje. Trzy lata doświadczeń pokazały, że projekt markowego pucharu ...