Pierwszy samochód do +-20 tys.

20 Cze 2017, 11:55

Generalnie to dobra jednostka, ale ma 2 problemy:
- Osadzający się nagar w dolocie, do zrobienia u ogarniętego mechanika na spokojnie
- Zalecana benzyna to 98, 95 obniży osiągi a tankowanie u Janka może zniszczyć silnik.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Cze 2017, 15:09

A ta Audi 1.6MPI?
W końcu benzyna której szukam w moim mieście:)
Chyba ma słabe wyposażenie
Warta swojej ceny?
cycinho9292
Nowicjusz
 
Posty: 34
Auto: Nie mam

20 Cze 2017, 15:18

Moim skromnym zdaniem 1.6 MPI jest maksymalnie warte 6-8 tysięcy złotych. ;)

Co do linku, cóż, komis. Oczywiście perełka z Niemiec... Nic szczególnego nie widzę, nie rzuca się w oczy. Jak masz blisko, to obejrzyj.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Cze 2017, 15:35

galakty napisał(a):Moim skromnym zdaniem 1.6 MPI jest maksymalnie warte 6-8 tysięcy złotych. ;)

Co do linku, cóż, komis. Oczywiście perełka z Niemiec... Nic szczególnego nie widzę, nie rzuca się w oczy. Jak masz blisko, to obejrzyj.


W jakim sensie tyle warte?
właśnie muszę obejjrzeć.
1.6 to chyba super jednostka pod względem kosztów eksploatacji. Jak się coś zepsuje to tanio da się naprawić nie to co 1.9tdi.
Właśnie szukam czegoś co będzie tanie w utrzymaniu.
cycinho9292
Nowicjusz
 
Posty: 34
Auto: Nie mam

20 Cze 2017, 15:45

Silnik z Golfa 3, który jest mało dynamiczny i sporo pali... Jego jedynym plusem jest to, że przyjmuje LPG bez zająknięcia. Koniec zalet. To stary silnik, osobiście nie kupiłbym go za tyle własnych, ciężko zarobionych pieniędzy...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Cze 2017, 16:12

galakty napisał(a): i sporo pali


Przy 90 km/h komputer wskazywał na miejscami 4.2 l/100 km, niech to nawet będzie 5-5,5l w rzeczywistości... To dużo?
Do tego bardzo elastyczna jednostka, która świetnie popycha auto do przodu już od 2500 RPM, idealna do typowej jazdy miejskiej i podmiejskiej, bo nie trzeba piłować + nie jest taka mulasta na niskich obrotach jak mój ex Accord.
Co więcej, ta konstrukcja była w Golfie III którym swego czasu jeździłem - Golf poszedł do zajechania przez jakiś Sebixów po polach, bo buda przerdzewiała a silnik cykał jak marzenie pomimo grubo ponad 300 tys. km przebiegu. Z tego co wiem, to chyba do tej pory cyka, aczkolwiek pewnie niedługo złamie się w pół.

EDIT: Raporty spalania z resztą potwierdzają to co napisałem: [link do autocentrum.pl wygasł]
I żeby nie było, w 90% to co jest na AC pokrywa się z faktycznym spalaniem, nieraz nawet jest zawyżone, bo w Polsce niestety nadal kierowcy nie potrafią jeździć z głową.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LC Black Panther
    Na potrzeby filmu "Czarna Pantera" Lexus stworzył też jedną sztukę modelu LC w specjalnej wersji Black Panther. Filmowy pojazd wyróżnia się niebieskim malowaniem z grafiką przedstawiającą wizerunek głównego ...
    Toyota Sports 800 - 1965 rok
    W 1962 roku Toyota zaprezentowała prototypowy model Toyota Publica Sports z dwucylindrowym silnikiem 697cc o mocy 28 KM. Dopiero w 1965 samochód trafił do produkcji, już jako Toyota Sports 800 z silnikiem typu bokser ...

20 Cze 2017, 16:15

Killaz napisał(a):Przy 90 km/h komputer wskazywał na miejscami 4.2 l/100 km, niech to nawet będzie 5-5,5l w rzeczywistości... To dużo?


Komputer... Poważnie chcesz się kłócić wskazaniami z komputera? Mam w rodzinie ten silnik i wiem ile pali.

4.2 litra... Serio... Nawet nie chce mi się komentować.

Killaz napisał(a):Do tego bardzo elastyczna jednostka, która świetnie popycha auto do przodu


Ten silnik uchodzi za jeden z najmniej elastycznych, a tu się dowiaduję, że całe życie w błędzie... Ten silnik całkowicie nie posiada dołu! Żeby tym ruszyć, czy przyspieszać to trzeba wkręcać. Jako taki moment 120 NM osiąga dopiero przy 2700-3000 obrotów, dla przykładu 2.0 VAG moment 125-130 NM osiąga od... 1500 obrotów. To jest elastyczny silnik, a nie 1.6 MPI.
Ostatnio edytowany przez galakty 20 Cze 2017, 16:22, edytowano w sumie 2 razy
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Cze 2017, 16:18

Killaz napisał(a):Przy 90 km/h komputer wskazywał na miejscami 4.2 l/100 km, niech to nawet będzie 5-5,5l w rzeczywistości... To dużo?

ja nawet nie patrzę na chwilowe wskazania, bo u mnie wychodzi + 50% (pokazuje nawet 7l na ekonomizerze), a wahania prędkości są tak duże, że nie da się tego do czegokolwiek odnieść
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Cze 2017, 17:02

Mi na jakiś wyścigach nie zależy. Jeżeli bez problemu da się wyprzedzać to ja to akceptuję.
Koszty utrzymania auta na pierwszym miejscu a poźniej osiągi.
cycinho9292
Nowicjusz
 
Posty: 34
Auto: Nie mam

20 Cze 2017, 17:12

No szału z wyprzedzaniem nie będzie... 8P jest ciężkawe, silnik mało elastyczny, jakąś osobówkę wyprzedzisz, ale z TIRem będzie ciężko, bez dobrej prostej i pustej drogi nie podchodź. W Golfie 4 jest problem, a on sporo lżejszy jednak.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Cze 2017, 17:18

Koszty utrzymania auta na pierwszym miejscu a poźniej osiągi.


To sobie kup proste auto a nie ałdi "premium"
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Cze 2017, 19:00

Galakty, ale ja z tobą nie dyskutuję tylko stwierdzam fakty. Gdziekolwiek nie poczytasz opinii właścicieli tam jasno się wyrażają, że silnik jest dość ekonomiczny. Tylko ty jeden uparcie w każdym wątku dramatyzujesz jaka to nie jest stara i paliwożerna konstrukcja, jakby w 1990 roku VW narobił kilkanaście milionów tych silników i na przestrzeni 20 lat wsadzał te wyprodukowane w latach 90'.

Minimalne spalanie przy rozsądnej jeździe na AC to 5,8 l/100 km. Dla porównania, Honda Accord którą jeździłem ma 8,7 l LPG/100 km, mi udało się zejść do 8,41 l, czyli podobnie, nawet nieco mniej, stąd jestem przekonany, że i w przypadku Audi nikt nie sabotuje i nie zaniża wyniku tylko po to, aby udowodnić wielkość marki. 4,2 l to chwilowe spalanie przy 90 km/h, załóżmy, że z racji czynników zewnętrznych te wahania wynoszą 4,2-4,8 l, do tego komputer przekłamuje i biorąc pod uwagę raporty spalania z AC tak czy owak wyjdzie mniej niż 6 l w trasie, co jest zadowalającym wynikiem. A poza tym, pod LPG jakie to ma znaczenie, szczególnie, że LPG nawet przy typowym przebiegu 15000 km zwraca się zwykle po roku jazdy? A ten silnik świetnie toleruje LPG i nie trzeba jakiś niebotycznie drogich wtryskiwaczy czy reduktorów tam pakować.

Znajomy który te Audi posiada przyznał, że rzadko kiedy spalanie wskakuje powyżej 7 l średnio. To dużo? Nie wydaje mi się.

Silnik jest elastyczny. Maksymalny moment obrotowy osiąga przy 3800 RPM, do tego czuć, że auto zaczyna się zbierać powyżej 2500 RPM. Prawda jest taka, że mało kto na co dzień wchodzi powyżej 3-3,5k RPM i tylko to co poniżej się liczy, stąd ludzie uwielbiają diesle i turbobenzyny, a ktokolwiek przejedzie się Hondą po przesiadce z innej marki stwierdza, że to nie jedzie.

Do tego w Audi masz ciszę, komfortowe fotele, świetnie zestrojone, responsywne zawieszenie, doskonałe spasowanie elementów wewnętrznych i design, który nie bez przyczyny spowodował to, że 8P była tak długo produkowana. To może być bolesne biorąc pod uwagę ogólnoforumową nagonkę na auta niemieckie, ale to są takie "drobnostki" które powodują, że człowiek nie przesiądzie się do żadnej porównywalnej Mazdy czy Citroena chyba, że należy do podgatunku którzy widząc Toyotę Prius stwierdzają, że to bardzo ładne auto.

Kolejny mit tego forum - cen części do Audi. Wejdź sobie na iParts czy InterCars i sprawdź ceny części do Bravo a do A3 - A3 wypada taniej.

Prawda jest taka, że po przeanalizowaniu kompaktów do 20 tys. zł nie ma lepszego auta w całokształcie. Jeździłem, czytałem, rozmawiałem z właścicielami i autorowi tematu mogę szczerze powiedzieć, że nie będziesz chciał wyjść z A3 nie będziesz chciał wyjść jak już wsiądziesz ;-)
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

20 Cze 2017, 19:06

Killaz napisał(a):Tylko ty jeden uparcie w każdym wątku dramatyzujesz jaka to nie jest stara i paliwożerna konstrukcja


Przepraszam, ale nikt normalny nie mówi że spala 5-5,5 litra, bo tyle to niektórym dieslom jest ciężko uzyskać.

I nie tylko ja, wejdź sobie na jakieś raporty spalania, 8-10 litrów to norma. Po mieście na LPG potrafi i 11 litrów wciągnąć.
Oczywiście mówię o normalnej jeździe, a nie emeryckiej, gdzie staramy się spalić jak najmniej.
Znam ten samochód od 5 lat, wiem jak jeździ, co potrafi i ile pali. Znam również dane techniczne, wykresy, moment obrotowy, jego przebieg. Stąd te wnioski.

A nie liczę z komputerka przy 90 km/h ;)

Pozdrawiam, dalsza dyskusja nie ma sensu.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Cze 2017, 19:15

galakty chociaz jedna opinia która mnie nie odstrasza od tego silnika i tego auta:D
Moja jazda wyglada zazwyczaj spokojnie.
1.9 tdi 90km osiagam spalanie nawet 3.7
Przy oszczednej jezdzie.
Jutro obejrzę te audi z miernikiem.
Ale ma słabe wyposarzenie co?
Dobry argument do negocjacji ceny:D
Myślicie że ile można tutaj wytargować?
cycinho9292
Nowicjusz
 
Posty: 34
Auto: Nie mam

20 Cze 2017, 19:39

1. Spalanie przy chwilowej prędkości 90km/h to nie jest realne spalanie. W polskich warunkach musisz bardzo często przyspieszać w zakresie 50-90km/h, 60-100 lub 80-120 co ZNACZĄCO podwyższa spalanie.

2. Na autocentrum spalanie 1.6 MPI dla Audi A3 8P jest zadziwiająco zaniżone. Może dlatego, że jest tylko 31 respondentów albo w tym aucie jest inna skrzynia niż w reszcie grupy VAG. Spalanie z autocentrum dla 1.6 MPI w zależności od auta:
Audi A4B5 8,2 (202 wyniki)
Audi A4B6 6,8 (10 wyników)
VW Golf IV 8,3 (137 wyników)
VW Golf V 8,0 (60 wyników)
Audi A3 8L 8,3 (139 wyników)
Seat Toledo II 7,8 (40 wyników)
Seat Toledo III 8,3 (36 wyników)
Seat Leon I 8,3 (43 wyniki)
Seat Leon II 7,9 (34 wyniki)
Skoda Octavia I 7,7 (84 wyniki)
Skoda Octavia II 7,8 (59 wyników)
VW Passat B5 9,1 (92 wyniki)

A teraz zerknijmy na konkurencję:
Fiat Bravo 1.4T 120KM 7,9 (139 wyników)
Ford Focus Mk2 1.6 7,8 (236 wyników)
Honda Civic VII 1.6 7,2 (192 wyniki)
Nissan Tida 1.6 7,0 (44 wyniki)
Opel Astra H 1.6 7,5 (85 wyników)
Mazda 3 I 1.6 7,8 (116 wyników)
Hyundai i 30 1.6 7,4 (139 wyników)
Peugeot 307 1.6 7,7 (265 wyników)
Renault Megane II 1.6 7,5 (257 wyników)
Toyota Corolla 1.6 7,7 (213 wyników)

Wyników nowszych aut takich jak Mitsubishi Lancer 1.5 MIVEC - 6,7l/100km (69 wyników) nie powinienem w ogóle wspominać, żeby nie zawstydzać Audi...
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002