Samochód do 17 tys.

20 Cze 2017, 13:40

Cześć, aktualnie kończę studia i potrzebuję kupić swój pierwszy samochód. Niestety jestem kompletnie zielony w branży motoryzacyjnej, dlatego pozwoliłem sobie poprosić o pomoc tutaj. Zasadniczo nie mam żadnych uprzedzeń co do marek/modeli; interesuje mnie zakup samochodu w kwocie do 17 tys. zł (na pakiet startowy mam pieniądze odłożone osobno). Raczej na pewno samochód będzie kupowany w Niemczech, gdyż część mojej rodziny tam mieszka i pracuje. Tak więc, jakimi samochodami (z jakimi silnikami) powinienem się zainteresować, jeżeli codziennie będę pokonywał ok. 40 km do pracy drogą ekspresową w jedną stronę, co drugi/trzeci weekend ok. 200 km, a także raz na jakiś czas wyjazd gdzieś dalej (wakacje etc.). Celuję raczej w hatchbacki, sedany (na pewno nie kombi)
cejuss
Nowicjusz

Prawo jazdy: 27 02 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nie mam

20 Cze 2017, 17:49

jakieś pomysły?
cejuss
Nowicjusz

20 Cze 2017, 17:57

Focus mk2, astra h
Invi
Forumowicz VIP

Przebieg/rok: >50tys. km

21 Cze 2017, 05:55

Focus mk2 to ciekawa propozycja, polecam szukać benzyny 2.0 lub ewentualnie diesla jeżeli robisz większe przebiegi, trasy głównie poza miastem. Z komfortowych sedanów możesz zerknąć na Vectre C ( tutaj raczej 2.0T chociaż ciężko będzie go dostać), Citroen C5, Mazda 6.
SfinxTurbo
Nowicjusz

Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.9 CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

21 Cze 2017, 07:59

dzięki, podobają mi się wspomniane propozycje, skupię się na nich przy poszukiwaniach. Jeszcze jedna kwestia mnie interesuje, mianowicie, przy przedstawionym przeze mnie korzystaniu z samochodu oraz przebiegach - powinienem brać pod uwagę benzynę czy raczej diesla?
cejuss
Nowicjusz

21 Cze 2017, 17:05

Generalnie nada się zarównno Pb jak i ON, musisz tylko brać pod uwagę, że ewentualne naprawy diesla będą sporym % wartości auta.
Invi
Forumowicz VIP

Przebieg/rok: >50tys. km