Pierwszy samochód do +-20 tys.

20 Cze 2017, 19:40

Ossy napisał(a):Wyników nowszych aut takich jak Mitsubishi Lancer 1.5 MIVEC - 6,7l/100km (69 wyników) nie powinienem w ogóle wspominać, żeby nie zawstydzać Audi...


Że Ci się chciało... Podziwiam, bo to walka z wiatrakami :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Cze 2017, 19:42

Jeśli ktoś chce się bawić w cyferki to niech to robi rzetelnie. Wiadomo, że spalanie na autocentrum trzeba traktować pi razy drzwi, ale czym większa próba tym większy przedział ufności wyników. Można przyjąć, że takie 1.6 MPI pali średnio od 0,5 do 1l benzyny więcej niż konkurencja. Rozumiem jeśli ktoś podaje zalety tego silnika w postaci trwałości, prostoty konstrukcji i łatwego przerabiania na LPG, ale udawanie, że mało pali to przesada.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

20 Cze 2017, 19:51

Otóż to. Porównując z moją Megane to Golf pali w każdych warunkach od 1 do 2 litrów więcej. Bez porównania w komforcie jazdy i przyspieszeniu (waga ta sama, a Megane szybsza w sprincie o całą sekundę, no heloł skąd niby?).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Cze 2017, 19:52

Ossy, to teraz pytanie - który z podanych przez Ciebie silników można zagazować tak tanim kosztem jak 1.6 8v, a których nie da się zagazować wcale? Który będzie tak tani w naprawie? Sorry, ale pod względem ekonomii nie ma tańszego w utrzymaniu silnika (osiągi to inna bajka, jedzie to tak samo lub odrobinę gorzej od innych silników o tej pojemności - czyli słabo, ale do przodu).
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

20 Cze 2017, 19:58

łysy, z całym szacunkiem, ale skoro nie znasz innych silników oprócz 1.6 MPI VW, które można zagazować i się nie psują to nie powinieneś się wypowiadać, bo to już herezją podchodzi...

Ale żeby nie szukać daleko, to silnik który ja posiadam. Można gazować, nie psuje się, jest dynamiczniejszy i oszczędniejszy. Wygrałem? Nie, bo zaraz coś nowego wymyślisz, że pewnie elektryka siada, albo belka z tyłu...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Cze 2017, 20:05

Galakty, ja pytam retorycznie - prawo jazdy mam nieco dłużej od Ciebie, o wiele dłużej niż Ty interesuję się motoryzacją (dopiero co pomagaliśmy Ci tu wybrać samochód), ba-miałem nawet kiedyś auto z "Twoim" silnikiem - Laguna 1.6 jest takim samym mułem jak A4 B5 1.6 ;) O Megane złego słowa nie powiem, ale będę szczery - wolałbym dopłacić do Golfa IV ;)
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Wodór - ekologiczne paliwo przyszłości
    W dobie zanieczyszczeń i coraz większych problemów ekologicznych naszej planety, podjęto decyzję o elektryfikacji pojazdów. Ten proces już się zaczął, ale ogromnych trudności przysparza konstruktorom znaczna ...

20 Cze 2017, 20:10

łysy napisał(a):Laguna 1.6 jest takim samym mułem jak A4 B5 1.6


Pisałem, że nie jest? Zawsze mówię, że 1.6 do Laguny jest za słaby, skąd ten argument?

łysy napisał(a):wolałbym dopłacić do Golfa IV


Wiesz, nie lubię dopłacać do gorszego auta, z paskudnym wnętrzem i biednym wyposażeniem. Wolę tańsze i lepsze, ale każdy ma jakiś fetysz.

Kończę, bo z fanatykiem VW nie wygram, bywaj :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Cze 2017, 20:16

Megane lepszym autem od Golfa? :mrgreen: Fanatyk VW? :D Chyba Ci Słońce zaszkodziło kolego :piwo:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

20 Cze 2017, 20:16

łysy napisał(a):Chyba Ci Słońce zaszkodziło kolego


Nie tylko mi, skoro rzucasz argumentami, których nigdy nie powiedziałem... Aż tak brakuje pomysłów, że musisz wymyślać z Laguną i Passatem :|
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Cze 2017, 20:19

galakty napisał(a): Zalecana benzyna to 98, 95 obniży osiągi a tankowanie u Janka może zniszczyć silnik.
akurat ten spadek mocy to jest trochę mit, bo większość nowoczesnych silników ma specjalne czujniki, które po wykryciu spalania stukowego korygują zapłon.
Dla nowego Audi s3 różnica między 98 a 95 to niecałe 3% więcej KM na korzyść 98, czyli tyle co nic.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14203
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Cze 2017, 20:23

Galakty, miałeś podobno skończyć? :sly: Argumentów mam całe mnóstwo, ale skoro Tobie puszczają nerwy i nazywasz mnie fanatykiem VW (jak odradzam używane TSI to też jest to wyraz mojego fanatyzmu?) to naprawdę szkoda klawiatury. Ok, 1.6 8v to najgorszy silnik wszech czasów :ok:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

20 Cze 2017, 20:27

mike napisał(a):akurat ten spadek mocy to jest trochę mit, bo większość nowoczesnych silników ma specjalne czujniki, które po wykryciu spalania stukowego korygują zapłon.
Dla nowego Audi s3 różnica między 98 a 95 to niecałe 3% więcej KM na korzyść 98, czyli tyle co nic.


Właśnie ta korekcja zapłonu wpływa na moc, to nie jest mit. Dlatego na LPG można uzyskać nieco więcej mocy niż na PB, bo wyprzedzamy zapłon.

Na pewno 3%? To by było zbyt mało i nie ma sensu lać 98, tylko producent raczej nie zaleca tego paliwa ot tak sobie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Cze 2017, 20:32

łysy, to walka z wiatrakami. Należy pamiętać, że ludziom zwykle łatwiej przychodzi popadać w skrajności - na początku ubiegłej dekady była era fanów VW, więc można było się domyślać, że z czasem nastąpi równie ślepy na argumenty ruch przeciwników VW.

Nagle okazuje się, że komputer pokładowy w Audi okłamuje o minimum 3 l, a silnik 1.6 MPI jest od dwudziestu lat dokładnie taką samą konstrukcją pomimo, że przez te lata kilka razy zaostrzono normy emisji spalin - czyli wychodzi na to, że już na początku lat 90' VW skonstruował niesamowicie ekologiczne auto :mrgreen:

galakty, na początku to było nawet zabawne czytać wszędzie twoje posty o tym jakie to 1.6 MPI jest beznadziejne, ale czas skonfrontować się z rzeczywistością i przestać bredzić :-) Teraz na AutoCentrum jak widać jest spisek fanów VAGa odnośnie spalania, dane techniczne 1.6 MPI to też spisek i pomimo nisko osadzonego maksymalnego momentu obrotowego - auto jest najmniej elastycznym silnikiem na świecie. Zaraz pewnie dyskusja zejdzie na to, że lądowania na Księżycu nie było a Ziemią rządzą Reptilianie.

Wątek opuszczam, mam ciekawsze zajęcia niż rzucanie grochem o ścianę.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

20 Cze 2017, 20:33

Test przeprowadzany na hamowni. Seria na 98 wyszła 316 KM, 95 308.
Przyspieszenie 0-60 oraz 0-100 1:1, więc kaj masz tą ogromną różnicę? :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14203
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Cze 2017, 20:35

Podsumowanie 1.6 102km
Nie powala osiagami- do zwyklego przemieszczania się jest ok
Nie powala spalaniem- pali dużo ale przy oszczednej jeździe można to znieść
Prosty i tani w obsłudze silnik

Jeżeli komuś nie zależy na super osiągach a na taniej obsłudze to ten silnik jest godny uwagi.
Zgadza się?;D
cycinho9292
Nowicjusz
 
Posty: 34
Auto: Nie mam