Pierwszy samochód do +-20 tys.

20 Cze 2017, 21:07

Uwaga Panowie szybki się wtrąci .... vag jest be :ok:
A tak na poważnie chciałem tylko nawiązać do oktanków i to nie jest tak różowo jak się nam wydaje ... czyli tankujemy 98 wciskamy pedał gazu i mamy większą moc... :mrgreen:
Zasada oktanków jest taka że podczas strojenia auta można troszku bardziej poszaleć z zapłonami czyli przeciągnąć go po obrotach bez stuków. Oczywiście da to nam efekt przyrostu mocy tylko że jest jedno małe ale... dzieje się to już tuż przed czerwonym polem obrotomierza oraz nie ma praktycznie żadnego wpływu na przyrosty Nm. Do tego te przyrosty sa najbardziej widoczne przy autach z turbo co i tak średnio przekłada się na lepsze przyśpieszenia.

Syt. którą opisałem dotyczy indywidualnego strojenia które jest kosztowne i wymagające szczególnie przy autach n/a z mikro pojemnością.
W seryjnych autach komp sam się potrafi "przestawić" ale te korekty są minimalne więc oprócz efektu placebo nic ciekawego się nie uzyskuje.
Do tego urban legend głosi że niektóre auta potrzebują nawet 500km przejechać na większej ilości oktanków żeby coś zrobić ... tak więc oktanki przy zwykłych silnikach n/a bez strojenia są delikatnie mówiąc lipą :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Cze 2017, 21:09

szybki napisał(a):tak więc oktanki przy zwykłych silnikach n/a bez strojenia są delikatnie mówiąc lipą


Ale przy FSI producent zaleca 98 i to jest jasne. Tankowanie 95 niesie za sobą korekcje zapłonu i spadek mocy, pytanie w jakiej skali? Czy to 5 koni, czy 20? O to się rozchodzi.

Nie mówimy o 1.6 MPI i tankowaniu 98, bo to strata pieniędzy, a o FSI.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Cze 2017, 21:14

galakty napisał(a):Ale przy FSI producent zaleca 98 i to jest jasne. Tankowanie 95 niesie za sobą korekcje zapłonu i spadek mocy, pytanie w jakiej skali? Czy to 5 koni, czy 20? O to się rozchodzi.

Przy fsi jest zalecana 98 ale nie wiem czy jedynym powodem jest trzymanie pałera.
Co do skali utraty pałera na 95 trudno powiedzieć ale w autach strojonych indywidualnie są spore różnice... ale tak jak mówię i tak ma to mierny wpływ na osiągi auta.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Cze 2017, 21:17

cycinho9292 napisał(a):Podsumowanie 1.6 102km
Nie powala osiagami- do zwyklego przemieszczania się jest ok
Nie powala spalaniem- pali dużo ale przy oszczednej jeździe można to znieść
Prosty i tani w obsłudze silnik

Jeżeli komuś nie zależy na super osiągach a na taniej obsłudze to ten silnik jest godny uwagi.
Zgadza się?;D


Zgadza się, dodałbym jeszcze, że jak masz 20 tysięcy to szukasz zadbanego egzemplarza: jeśli nie masz dużych wymagań co do osiągów to 1.6 MPI jest ok, ale nie ma co się ograniczać co do jednego silnika w jednym aucie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

20 Cze 2017, 21:18

szybki napisał(a):Przy fsi jest zalecana 98 ale nie wiem czy jedynym powodem jest trzymanie pałera.
Co do skali utraty pałera na 95 trudno powiedzieć ale w autach strojonych indywidualnie są spore różnice... ale tak jak mówię i tak ma to mierny wpływ na osiągi auta.


Albo ze względu na bezpośredni wtrysk, albo po prostu ten silnik jest strojony na 98. Tak czy siak, dopuszczają lanie 95, ale jako minimum, gdzie przy innych silnikach 95 jest zalecane, a 91 jako minimum.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Cze 2017, 21:26

Ossy napisał(a):
Jeżeli komuś nie zależy na super osiągach a na taniej obsłudze to ten silnik jest godny uwagi.
Zgadza się?;D


Szczerze mowiac ewentualnie bym szukal 1.8 albo 2.0 FSI ale tutaj juz sa troszke wyzsze koszty utrzymania tych silnikow. Albo 1.9tdi ale tutaj to ju wiele kosztownych rzeczy moze sie wysypac.
W mojej okolicy nie ma za duzego wyboru... jezeli te auto bedzie w dobrym stanie to mysle ze nie ma co sie zastanawiac;)
cycinho9292
Nowicjusz
 
Posty: 34
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...

20 Cze 2017, 21:30

Tylko w przypadku 8P nie masz dobrego 1.8, bo jest tylko TFSI, które ekhm... Pominę, bo łysy zaraz wpadnie.

1.6 ekonomia, 2.0 FSI jeśli chcesz trochę depnąć i raz na jakiś czas wyczyścić z nagaru.

Nie chcę nic mówić, ale dość szybko zmienisz zdanie i 1.6 w tym aucie po prostu Cię przestanie zadowalać, 8P jest za ciężkie do tego motoru.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Cze 2017, 21:39

Jest w mojej okolicy jeden 2.0 tak ale już 25 tys za niego. Spalanie pewnie podobne jak w 1.6 ale już ma droższy osprzęt więc i naprawy będą droższe.
Kumpel ma passata B5 1.6 i jakoś jeździ a to już masywniejsze auto.
A coś widzicie na zdjęciu że jest nie tak?
Jeżeli mi nie pokaże faktur na wymianę rozrządu to raczej nie mam co ufać na słowo?
cycinho9292
Nowicjusz
 
Posty: 34
Auto: Nie mam

20 Cze 2017, 21:42

cycinho9292 napisał(a):Kumpel ma passata B5 1.6 i jakoś jeździ


Jeśli zadowala, to ok, dla mnie to muł totalny, ale widocznie wymagam więcej od auta niż kulanie się.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Cze 2017, 22:16

Opłaca się jechać na jakąś stację diagnostyczną albo do mechanika aby sprawdzili dogłębnie auto?
Co oni tam mogą zbadać i za ile PLN?;D
cycinho9292
Nowicjusz
 
Posty: 34
Auto: Nie mam

20 Cze 2017, 22:53

Killaz, masz rację. Ja durny walczę z wiatrakami już któryś rok z kolei i jak widać efekty marne - tylko przybywa kolejnych "wiatraków" i coraz bardziej czuję się tu samotny :D Ponownie stałem się fanatykiem VW i w dodatku kolega Galakty sugeruje, że nie dam złego słowa powiedzieć na 1.8 TFSI na łańcuchu :) Chyba ostatecznie trzeba dać sobie siana, skoro jestem w mniejszości to widocznie nie mam racji :) 1.6 8v stanowczo zatem odradzam - większość nie może się mylić.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

21 Cze 2017, 05:47

Pytanie czemu akurat grupa VW skoro za 20k jest co najmniej kilka zdecydowanie "lepszych" marek i godnych polecenia modeli za które nie będziesz przepłacał, co nie oznacza iż VAG to samo zło. Wystarczy nadmienić: Mazda 3/6, Opel Vectra, Volvo S60 lub S40 czy C5 II gen na wypasie.
SfinxTurbo
Nowicjusz
 
Posty: 30
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.9 CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

21 Cze 2017, 06:09

SfinxTurbo napisał(a):Pytanie czemu akurat grupa VW skoro za 20k jest co najmniej kilka zdecydowanie "lepszych" marek i godnych polecenia modeli za które nie będziesz przepłacał, co nie oznacza iż VAG to samo zło. Wystarczy nadmienić: Mazda 3/6, Opel Vectra, Volvo S60 lub S40 czy C5 II gen na wypasie.


Chyba najbardziej mi się podoba A3:D
Jest problem z tym autem to kompletny golas:/
Nie ma tempomatu, komputera pokładowego, podłokietnika, ogrzewanych foteli, sterowania w kierownicy? Nic kompletnie nie ma i to mnie martwi:/
23300 to nie za dużo za takiego golasa i z tym silnikiem?
Ile kosztuje wstawienie komputera pokładowego?
cycinho9292
Nowicjusz
 
Posty: 34
Auto: Nie mam

21 Cze 2017, 08:24

cycinho9292 napisał(a):Nie ma tempomatu, komputera pokładowego, podłokietnika, ogrzewanych foteli, sterowania w kierownicy? Nic kompletnie nie ma i to mnie martwi:/
23300 to nie za dużo za takiego golasa i z tym silnikiem?


Ale to jest normalne we VAG. Nawet za 30k możesz trafić golasa. Dla przykładu ja za 5500 mam ogrzewane fotele, pełną elektrykę, komputer, a nawet podgrzewaną przednią szybę. Ale VAG jest lepszy, bo ma 1.6 MPI, cud techniki...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Cze 2017, 09:40

A ja sądzę że a3 8p 1,6 jest dziwnym tematem od strony ekonomicznej. Ostatnio jeździłem takim w automacie (jako pasażer) i sztuka którą jechałem była kupiona za 23k... z dodatkowego wyposażenia była klima, reszta standard.
Jeżeli ktoś nie jest super miłośnikiem wyglądu a3 8p to płacenie za niego tak grubej kasy w/g mnie jest bez sensu... Ja nawet polemizując tu na PW z jednym Panem :ok: o autach w tym przedziale cenowym miałem przebłysk żeby do tłuczenia zaopatrzyć się w takie auto bez specjalnej miłości do niego ale po sprawdzeniu cen i przejechaniu się stwierdziłem że drogo to wychodzi.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe