Pierwszy samochód do 25k

19 Kwi 2017, 20:45

Cześć, witajcie!
Najpierw się porządnie przywitam - dopiero co założyłem konto na forum :)
Zacząłem niedawno poszukiwania swojego pierwszego samochodu (zakup planuję pod koniec maja/początek czerwca) i mam przewidziany budżet do 25k.
Trochę już poszukałem na własną rękę, czytałem też podobne tematy/pytania na tym forum, ale że moja wizja pierwszego samochodu jest bardzo konkretna, postanowiłem założyć oddzielny wątek.

Otóż upodobałem sobie bardzo hothatche i marzy mi się nieduży samochód (klasa B/C) z silniejszym silnikiem, który też nie puści mnie totalnie z torbami (wiem, że w sumie te 2 rzeczy się wykluczają, ale pozwolę sobie podać konkretne przykłady o jakich myślałem).
Przede wszystkim jedną drogą byłby jakiś diesel - nie jestem cały czas w trasie, ale też nie jestem kompletnie mieszczuchem (często będę potrzebował przejeżdżać trasę Wawa-Krk, więc...), stąd zacząłem rozważać zakup Fiata Bravo z silnikami MultiJet (słyszałem o nich same dobre rzeczy, znajomy ma i jest zadowolony)
Drugą opcją o jakiej myślałem to kupienie czegoś szałowego a la Ibiza Cupra, może Corsa OPC a nawet Focus ST (?!) i "zbeszczeszczenie ich instalacją LPG, żeby jednak jeżdżąc po mieście nie zbankrutować.
Trzecią opcją byłoby znalezienie kompromisu między dodatkową mocą a zapotrzebowniem na paliwo - tutaj myślałem o Suzuki Swift Sport 1.6 (raporty spalania nie są złe, do 8-8,5 da się utrzymać a samochodzik jest zrywny, dynamiczny, nie wbija w fotel jak te co pisałem wcześniej, ale gdzieś kompromis trzeba znaleźć, no nie?).
Co sądzicie o tych propozycjach? Standardowo, jako że to auto używane, to oczywiście interesuje mnie ich żywotność, potencjalne naprawy/wymiany (cennik) i popularność/dostępność (na zasadzie 100% modeli to jakieś podejrzane sprowadzane, a realnie musiałbym wydać 5-10k więcej żeby znaleźć coś porządnego). Będę bardzo wdzięczny za rady! :)
shevson
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Nie mam

19 Kwi 2017, 21:56

Ostatnio ktoś na forum Mazdy kupił ciekawą 3-kę 2.0 w Twoim budżecie:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
(chociaż ta oferta ciągle mi się trochę nierealna wydaje).
Myślę, że ciekawa propozycja (3-ka 2.0), w nawiązaniu do tych, które podajesz.
Aczkolwiek uważaj na auta od handlarzy.
A siedziałeś np. w Swift'cie?
tomekdk
 

19 Kwi 2017, 22:07

Mazda fajna sprawa, tylko do tego 2.0 to rozumiem, że mój wariant z LPG, bo silnik podejrzewam, że łakomy na paliwo :D Ale rzeczywiście, oferta wygląda naprawdę jak z bajki.
Swifta miałem nawet przyjemność prowadzić - był w rodzinie, model jeszcze przed FL. Nie jest to duży samochód, ale na razie do moich potrzeb by mi wystarczył, chociaż przyznam, że jeśli udałoby mi się coś z klasy C dobrego złapać, to byłbym szczęśliwszy.
Podejrzewam, że tego, co sobie wymyśliłem nie znajdę tak idealnego, dlatego zawsze patrzę na jaki kompromis muszę w danej sytuacji iść. Na pewno finansowo jestem ograniczony, raczej nie chciałbym przekraczać przeznaczonej kwoty.
A jak sądzisz, w którym z tych trzech wariantów (mocniejsza benzyna+lpg, diesel, średnio-mocna benzyna) najlepiej byłoby mi czegoś szukać?
shevson
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Nie mam

19 Kwi 2017, 22:31

Silnik diesla w aucie za ok. 25k ... raczej bym w to nie wchodził.
Dodatkowo musi być spełniony główny czynnik - czyli odpowiednie trasy, które robisz, takie, które preferuje silnik diesla, czyli częste, długie. Jak jeździsz po mieście przez 3 tygodnie, a potem jakaś trasa ... no to średnio.

A w tym budżecie, jeśli silnik mniejszy - niby bardziej oszczędny, to powiem Tobie, że różnie to bywa. Np. Mazda 3 2.0, Mazda 6 2.0 ... mają skrzynię 6-biegową, i np. w trasie spalanie nie odbiega mocno od np. Mazdy 3 1.6, gdzie przy prędkości np. 130km/h lecisz na 5-tym biegu, a tam się kulasz na 6-tce.
Oczywiście sporo zależy od tego jakie trasy robisz.
Honda Civic jest jeszcze fajnym autem - całkiem sportowo w środku. Silnik 1.8 140 koni jest bardzo dobry, użytkowałem takiego Civica przez 3 tygodnie i robiłem testowe spalanie vs. Mazda 3 1.6 i komputer Civica pokazał niższe o 0,5l ... możliwe, że trochę przekłamał, bo ten Mazdy pokazuje tak jak realnie auto spala (testowane z dystrybutorem), ale niech wyjdzie na to samo, to i tak spory + dla Hondy, aczkolwiek jazda testowa była spokojna, poza terenem zabudowanym. Z drugiej strony - 6-ty bieg w Civicu też swoje zrobi.

Ale to byś musiał określić też priorytet, obliczyć sobie wydatki na spalanie, ile km rocznie robisz? Może dla tych 100-150zł na miesiac nie warto się tym za bardzo przejmować (jeśli priorytetem będzie mocniejsze auto).
Pytanie też czy będziesz podróżował sam, czy większa ilość na pokładzie, itp. ... jest co przemyśleć :)
tomekdk
 

19 Kwi 2017, 22:52

No to bardziej tak jak opisałeś - głównie miasto, co najwyżej weekendowa wyprawa dłuższa do 100km na działkę czy coś i co 3-4 tygodnie podróż Krk-Wawa. Kumpel ma np Bravo z MJetem i póki co nie narzeka (a raczej po mieście się porusza), ale długo auta nie ma, więc też ciężko mi tak polegać na jego opinii (wszędzie słyszę raczej, to co mówisz - diesel i miasto nie idą w parze)

A jak ma się Mazda 3 do Focusa? Bliźniacze konstrukcje, silniki chyba też mają wspólne (niektóre), może od razu lepiej w Forda uderzyć? Tam chyba silnik 1.8 jest całkiem ok?
Teraz tak patrzę na te 2.0 z LPG i w ogóle przechodzi mi przez myśl już totalny kompromis czyli na rzecz solidnego Japońca, z przestrzenią i w miarę rozsądną dynamiką porzucić marzenia o "szarżowaniu" autem i po prostu rozejrzeć się za wersją z 1.6...
shevson
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Nie mam

19 Kwi 2017, 23:18

Skoro zakładasz opcję Fiata Bravo z MJetem to czemu nie pomyślisz o Bravo z T-Jetem? Przyjemność z jazdy mega [bardzo dynamiczny silnik], przyjaźnie kolaboruje z gazem, oraz nie żre on aż tyle paliwa [choć jazda nie może być mega szaleńcza, inaczej może się pojawić dwucyfrowe zużycie paliwa]
indeo
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Szukam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nissan silniki SR20DE / SR20DET / SR20VET
    Cztery cylindry w układzie rzędowym. Pojemność: 2 litry. Zalety: dobry potencjał do tuningu, dostęp do części zamiennych. Silniki z serii SR20 to jedne z najbardziej uznanych silników Nissana z lat dziewięćdziesiątych ...

20 Kwi 2017, 00:00

T-Jet ten 1.4 downsizingowany? Przyznam, że nie sprawdzałem go dokładniej, bo zawsze jakoś byłem trochę uprzedzony do tych silników (ogólnie do mody na downsizing), teraz na szybko przeleciałem kilka lektur, całkiem niezłe opinie w sumie... Miałeś przyjemność jeździć? Wersja 120 czy 150-konna?
shevson
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Nie mam

20 Kwi 2017, 00:11

Mam wersję 150 konną.
Co do downsizingu to prawda, lecz jest to nazwijmy to rozsądny downsizing. A silnik to kontynuacja udanej rodziny FIRE tylko, że właśnie z turbiną :)
indeo
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Szukam

20 Kwi 2017, 00:15

Czytam, oglądam i póki co naprawdę ciekawie się to prezentuje - nawet jakieś egzemplarze niby z Polski można znaleźć. Zastanawiam się jeszcze, bo w 2010 zamienili tą jednostkę 150-konną na 140 Multiair i widzę, że raporty spalania jeszcze lepsze przy niej (a strata na dynamice nie jest aż tak zauważalna). Także jest nad czym pomyśleć :)
Czy tylko Fiatowi udało się z tym całym downsizingiem? Bo może przez moje uprzedzenie omijam więcej aut z ciekawymi silnikami przez to :P
shevson
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Nie mam

20 Kwi 2017, 11:00

Multiair w pierwszym roku czy dwóch był dość awaryjny
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Kwi 2017, 12:20

Tutaj znalazłem ciekawe ogłoszenie, Bravo 1.4Tjet 150KM z Polski
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Patrzyłem też na Focusy, jest sporo kombinacji z silnikiem 2.0 + LPG, ale wszystkie sprowadzane i w "idealnym" stanie, ciężko wierzyć w te ogłoszenia...

Co sądzicie o Corsie OPC z 1.6 Turbo? Czytałem, że w mieście jeżdżąc spokojniej można utrzymać spalanie na rozsądnym poziomie jak na ten silnik, a kopa w każdej chwili ma. Właściwości jezdne też OK. Klasa niżej, ale tak jak wspominałem, z B też mogę czegoś poszukać.
shevson
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Nie mam

20 Kwi 2017, 16:42

Tył bity:
1. nie jest zaznaczona opcja "bezwypadkowy" - zwracaj na to uwagę, to jest jedna z najważniejszych opcji, jak ktoś ma bezwypadkowe auto, to zaznacza tę opcję. Jak ktoś ma powypadkowe - to jej nie zaznacza, praktycznie nie zdarza się tak, żeby ktoś, kto ma bezwypadkowe auto nie zaznaczył tej opcji.
Niestety czasami zdarza się tak, że ktoś, kto ma powypadkowe auto, zaznacza opcję "bezwypadkowy" - oszuści tak robią.
Ale jak nie ma zaznaczonej opcji "bezwypadkowy" to auto jest podejrzane.
Tak wygląda ta opcja:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
ogłoszenie random, ale zobacz, że taka opcja istnieje.

2. Zobacz sobie na szpary wokół prawej lampy - a lewej, także szpary między klapą a zderzakiem, różne z lewej i prawej strony:
https://img37.otomoto.pl/images_otomoto ... buskie.jpg
tomekdk
 

20 Kwi 2017, 17:06

Słusznie, zapomniałem spojrzeć na to, czy jest zaznaczone...
Ten tył rzeczywiście wygląda dziwnie - muszę się nauczyć wypatrywać takie rzeczy.
Z drugiej strony obczaiłem też tego
[link do oferty na Allegro wygasł]
Jest niby bezwypadkowy, popatrzyłem na zdjęcia i to z tyłu też delikatnie wygląda jakby szpary były większe po prawej stronie. Perspektywa/światło?
Nie mam wprawionego oka :/
shevson
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Nie mam

20 Kwi 2017, 17:11

Są większe.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007